search
menu

دیزنی لندهای سراسر جهان

[ پنهان کردن ]
معرفی دیزنی لند
دیزنی‌ لندهای معروف جهان
دیزنی لند آناهایم در کالیفرنیا
والت دیزنی ورلد در فلوریدا
دیزنی لند پاریس
دیزنی لند و دیزنی سی توکیو
دیزنی لند هنگ کنگ
دیزنی لند شانگهای چین
دیزنی لند آولانی در هاوایی
نکاتی راجع به دیزنی که هرگز نشنیده اید!
To all who come to this happy place; welcome.
Disneyland is your land. Here age relieves fond memories of the past… and here youth may savor the challenge and promise of the future. Disneyland is dedicated to the ideals, the dreams and the hard facts that have created America… with the hope that it will be a source of joy and inspiration to all the world.
Walter E. Disney
خوش آمدید، دیزنی‌لند سرزمین شماست. اینجا کهولت، خاطرات عزیز گذشته را باز می‌یابد و جوانی مبارزات و وعده‌های آینده را می‌چشد. دیزنی لند به ایده آل‌ها، رویاها و واقعیت‌های سختی که آمریکا را ساخته است اختصاص یافته است... با این امید که می‌تواند منبع شادی و الهام بخش همه‌ی جهان باشد.
والتر ای. دیزنی

جمله‌ی بالا در بدو ورود، برای خوشامدگویی به افرادی گفته می‌شود که به پارک‌های دیزنی لند می‌آیند.
اگر کارتون‌های دیزنی را در کودکی دیده باشید قطعا حداقل یک بار خود را به جای شخصیت اصلی پویانمایی (انیمیشن) قراره داده‌اید و در دنیای فانتزی و رویایی این انیمیشن‌ها غرق شده اید. طرفداران دیزنی را فقط کودکان تشکیل نمی‌دهد و بسیاری از بزرگسالان هم شیفته دنیای رنگی دیزنی شده‌اند و با اشتیاق محصولات والت دیزنی پیکچرز معروف به دیزنی را دنبال می‌کنند. اکثر طرفداران دیزنی در کودکی آرزو داشتند که بتوانند در دنیای رویایی پرنسس‌ها و شاهزاده‌ها زندگی کنند و فقط یک روز در دنیای شخصیت‌های کارتونی زندگی کنند.
موضوع این مقاله دیزنی‌لند است، همان جایی که رویا به واقعیت می‌پیوندد و نه فقط کودکان بلکه تعداد زیادی از بزرگسالان هم برای گذراندن اوقاتی مفرح به آن‌ جا می‌روند.
دیزنی لندهای سراسر جهان

معرفی دیزنی لند


دیزنی لند نام یک شهربازی موضوعی (تم پارک) با مالکیت شرکت والت دیزنی است که در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد. این پارک در سراسر دنیا به دلیل طراحی خاص خود مشهور شده است و در کشورها و ایالات مختلف دارای نمونه‌های مشابهی است. قطعا تعجب نمی‌کنید اگر بدانید که دیزنی لند صدر جدول پربازدیدترین مکان های تفریحی جهان قرار دارد، دیزنی لند سالانه حدود ۱۳٫۳ میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

دیزنی‌ لندهای معروف جهان


با این که زادگاه اصلی دیزنی لند آمریکا است اما در کشور‌های دیگر هم دارای همتاهایی است و شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به هر کدام از این کشورها سفر کرده و از دیزنی‌لند بازدید کنید.

دیزنی لند آناهایم در کالیفرنیا


یکی از جاذبه‌های دیدنی کالیفرنیا، دیزنی لند است. این دیزنی لند اصلی ترین دیزنی لند در جهان است؛ زیرا اولین دیزنی لندی است که افتتاح شد. در این دیزنی لند شخصیت‌های مختلف دیزنی وجود دارند و حتی تا جای ممکن مکان‌های موجود در انیمیشن‌ها هم شبیه سازی شده اند. مین استریت بخشی از دیزنی لند است که مغازه و رستوران‌های متنوعی دارد. از سری تم‌های شبیه سازی شده که می‌توان در پارک به آن اشاره کرد به شرح زیر می‎باشد:
تم میدان نیواورلئانز در قرن نوزدهم، ساختمان راید تاریک در دزدان دریایی کارائیب، ادونچرلند که با خانه‌های درختی و جنگل‌های آسیایی و آفریقایی یاد آور انیمیشن تارزان است و میکیز تون که عروسک‌های میکی ماوس و مینی ماوس در آن جا حضور دارند و شهرکی مشابه آن چه که در داستان بود ساخته شده است.
قیمت بلیط یک روزه در روز عادی (غیر تعطیل) برای دیزنی پارک کودکان ۱۲۷ دلار و برای بزرگسالان تقریبا ۱۳۵ دلار است و برای کدوکان زیر سه سال رایگان است.
توجه کنید که بلیط‌های دیزنی لند پس از ۱۳ روز منقضی می‌شوند.

والت دیزنی ورلد در فلوریدا


والت دیزنی ورلد یا دنیای دیزنی در فلوریدا قرار دارد و دارای ویژگی‌های جذاب و جالبی است که در ادامه قصد دارین به شما معرفی کنیم:

رستوران‌های متعدد
اگر علاقه دارید در پارک‌های دیزنی در حال خوردن سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر باشید شنیدن این قسمت برای شما جالب خواهد بود زیرا دیزنی ورلد علاوه بر پیشرو بودن در سرگرمی، رستوران‌های درجه یک را نیز شامل می‌شود؛ به عنوان مثال: رستوران‌های ‌JIKO
Cooking place, Flying fish, Animal kingdom lodge, Disney’s BoardWalk, Sunshine Seasones
این رستوران‌ها علاوه بر خوراکی‌های خوش‌طعم، دسرهای مطبوعی نیز دارد.

دزدان دریایی کارائیب
در هر سمت صدای تم متن آهنگ دزدان دریایی کارائیب به گوش می‌رسد. هر ساله یکی از برجسته ترین میزان بازدید از قسمت‌های مختلف به قسمت دزدان دریایی کارائیب تعلق دارد.

وقت گذراندن در ساحل بلیزرد یا دریاچه تیفون
از دیگر بخش‌های این پارک که کمتر به آن توجه می‌شود پارک آبی والت دیزنی ورلد است. بله! درست شنیدید، دیزنی لند علاوه بر قصر سیندرلا و همه ی چیزهایی که قبلا به آن اشاره شد دارای پارک آبی نیز است. دریاچه تیفون و ساحل بلیزرد از مشهورترین پارک‌های آبی در جهان است. دریاچه‌ی تیفون القا کننده حس شیرین روستایی با چوشش گیاهی و رودخانه آرام است.

ماجراجویی در دنیای آواتارها
اگر از پدیده زیست تابی فقط کرم شب تاب را به خاطر دارید، باید اضافه کنیم که پدیده‌‌ی زیست تابی نه تنها در بین حشرات بلکه بین گیاهان نیز وجود دارد و شما در این قسمت از دیزنی لند می‌توانید از دیدن این گیاهان لذت ببرید. جزئیات در این قسمت خیره کننده است؛ این قسمت که پاندورا نام دارد پس از بازگشایی آن در سال ۲۰۱۷، دارای صف‌های طویل و طولانی اما مطمئن باشید که این انتظار ارزشش را خواهد داشت.

سفری به برج وحشت
اگر توانایی تحمل ترس را دارید و شیفته هیجان هستید حتما ناحیه‌ی توایلایت Zone Twilight دیزنی لند برای شما جذاب خواهد بود.
راز جذاب بودن دیزنی ورلد در نوع وسایل موجود در شهربازی نیست، در واقع تمرکز استادانه بر جزئیات و جلوه‌های ویژه باعث شده وسیله‌ای مانند برج وحشت Tower of Terror که در تمام شهربازی‌ها وجود دارد تبدیل به موضوعی دیدنی و جذاب شود.
بخش جذاب دیگری که در دیزنی لند وجود دارد بخش بعد چهارم Fourth Dimension است که در آن اتومبیل‌های آسانسوری به طور افقی حرکت می‌کنند.

کمی هیجان بیشتر
از بخش‌های هیجان انگیز تر دیگر این پارک به غیر از برج وحشت می‌توان به سامیت پلامت Summit Plummet، اکسپدیشن اورست Expedition Everest، اسپیس ماونتن Space Mountain اشاره کرد، اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید دیزنی لند سرزمین شماست.

دستگاه‌های بازی مختلف
اگر بخش‌های قبلی برای افرادی که به دیزنی لند می‌آیند مناسب نباشد، نگران نباشید باز هم سرگرمی‌های متنوعی برای افرادی که گزینه‌های قبلی را دوست نداشتند وجود دارد و نام این دستگاه‌ها برای جذابیت بیشتر از روی انیمیشن‌های محبوب انتخاب شده است؛ این موضوع به این دلیل است که بتواند بر جذابیت آن‌ها بیافزاید مانند: دامبو فیل پرنده Flying Elephant، پرواز پیترپن Peter pan’s Flight و دریا با نمو و دوستان The sea with Nemo & Friends.
پس اگر از ترسیدن کودکتان یا امنیت دستگاه‌های قبلی به هر دلیلی واهمه داشتید این قسمت می‌تواند انتخاب مناسب تری برای کودکان باشد.

سرزمین جنگ ستارگان
بخش جنگ ستارگان از بخش‌های نسبتا جدید این پارک است، البته بهتر است در این‌جا اشاره کنیم که بخش‌های مختلف این پارک در طول سال به‌روزرسانی می‌شوند و توانایی گسترس و اضافه شدن بخش‌های جالب بیشتری به آن را دارند. قسمت جنگ ستارگان شامل دستگاه جذابی بازی فضایی است که می‌توانید به افراد بازی کمک کنید که بتوانند ماموریت خود را با موفقیت به سرانجام برسانند.

اقامت هتل‌های دیزنی
البته که هزینه‌ی اقامت در دیزنی مقدار زیادی است و عملا شما با ماندن در بیرون از دیزنی لند در مقدار زیادی از هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید اما نمی‌توان منکر جذابیت و لذت حاصل از ماندن در این فضای لذت بخش شد و به جرئت می‌توان گفت تعداد کسانی که می‌خواهند در این مکان بمانند به شدت بالاست. در این قسمت اگر شما از آن افرادی هستید که ترجیح می‌دهید در مسافرت کردن و لذت بردن صورت حساب را کم‌تر در نظر بگیرید اقامت در هتل‌های دیزنی ورلد از به یاد ماندنی‌ترین گزینه‎ها است.
این هتل‌ها عبارتند از: انیمال کینگدام لاج Animal kingdom Lodge، ویلدرنس لاج Wilderness Lodge، گرند فلوریدین Grand Floridian.
هزینه خرید بلیط دیزنی لند در فلوریدا (توجه کنید که بلیط ها با توجه به قیمت و خدمات به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند) برای کودکان ۱۱۹ دلار و برای بزرگسالان ۱۴۲ دلار است.
دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند پاریس


دیزنی لند پاریس با نام دیزنی لند اروپا نیز شناخته می‌شود، این مکان در ابتدا به دلیل الگوبرداری از روی زندگی مردم آمریکا و تفریحات آن‌ها مورد توجه فرانسوی‌ها قرار نگرفت؛ اما این مکان امروزه در کنار ایفل و کاخ‌های ورسای از دیگر مکان‌هایی است که توریست‌ها از دیدن ان غافل نمی‌شوند. این دیزنی لند علاوه بر قسمت‌های دیگری که وجود دارد دارای زمین گلف و استودیوی والت دیزنی نیز هست به این دلیل که افرادی که می‌خواهند از این مکان لذت ببرند با نحوه‌ی ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف آشنا بشوند.
دیزنی لند پاریس از دو قسمت دیزنی لند و پارک استودیو دیزنی لند تشکیل شده که قسمت پارک دیزنی لند شامل مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌شود:
فرانتیرلند: این بخش مانند سواری در سفینه‌ی زمان است که شامل رودخانه و کابوی‌ها است.
ادونچرلند: که همانند دیزنی لند کالیفرنیا سبک سبز و درختی دارد.
فانتزی لند: این قسمت رویای شیرین نه فقط بسیاری از دخترهای خردسال است که شامل بسیاری از بزرگسالان نیز می‌شود؛ این قسمت مربوط به پرنسس‌های دیزنی و دنیای خیالی آن‌ها است و بازدیدکنندگان می‌توانند از هر سنی که باشند لحظه‌ای در دنیای خیالی دیزنی زندگی کنند.
دیسکاوری لند: در این قسمت شخصیت‌های اسباب بازی بزرگ وجود دارند.
بلیط دیزنی لند پاریس به دو صورت آنلاین و حضوری خریده می‌شود و برای کودکان زیر سه سال رایگان، برای بزرگسال ۹۰ یورو و برای کودکان ۶۴ یورو است.

دیزنی لند و دیزنی سی توکیو


این پارک اولین پارک موضوعی دریایی دیزنی در جهان است که از پارک‌های فلوریدا و کالیفرنیا الگوبرداری شده است و سمبل آن کوه آتشفشانی دیدنی پرومتئوس است؛ این پارک هم مانند پارک‌های قبلی شامل ادونچر لند، فانتزی لند، تون تاون یا همان شهر کارتونی، وست ورلد است با این تفاوت که قسمتهایی مثل تومورولند و بازارجهانی نیز به ان اضافه می‌شود.
تومارو لند Tomorrowland: اگر از عاشقان تکنولوژی هستید این قسمت را بسیار دوست خواهید داشت زیرا جاذبه‌های فضایی و نو را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.
بازار جهانی World bazaar: در بخش ابتدایی ورودی یک مرکز خرید وجود دارد (چیزی همانند مین استریت در کالیفرنیا) که اقتباسی از معماری شهرهای آمریکا در اوایل قرن بیستم میلادی است.
دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند هنگ کنگ


دیزنی لند هنگ کنگ کوچک‌ترین دیزنی پارک جهان به شمار می‌رود.
بخش مین استریت هنگ کنگ چیزی مشابه همتای خود در کالیفرنیا است و در کنار فنتسی لند سرزمینی به نام سرزمین داستان اسباب بازی‌ها وجود دارد که موضوع آن انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها است.
یکی از بخش‌های جالب و جدید دیزنی لند هنگ کنگ بخش میستیک پوینت است که شاید در نگاه اول یادآور خانه ارواح باشد اما در اصل خانه‌ی مردی به نام لرد هنری در وسط جنگلی اسرار آمیز است.
قیمت بلیط ورودی برای بزرگسالان ۷۰ دلار و برای کودکان ۵۰ دلار است که می‌توان از باجه‌ی فروش بلیط آن‌ها را تهیه کرد.

دیزنی لند شانگهای چین


این پارک در اواسط سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این پارک در منطقه پودونگ قرار دارد. تیم‌های این پارک همچون سایر پارک‌های دیزنی شامل ادونچر لند، تومارو لند، فنتسی‌ لند، دیسکاوری لند و سایر قسمت‌هایی که پیش‌تر اشاره شد است.
علاوه بر باقی کرکتر‌های موجود در دیزنی لند که شامل شخصت کارتون‌های فروزن، سیندرلا، سفید برفی است؛ بیمکس که شخصیت مشهور داستان ابر قهرمان است نیز در این جا حضور دارد.
با وجود همه‌ی این امکانات دیزنی لند شانگهای، دو هتل برای اقامت مهمانان دارد و شرایط برای رقم زدن شبی رویایی برای آنان را مهیا کرده است.
دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند آولانی در هاوایی


این دیزنی لند به هتل‌های افسانه‌ای خود مشهور است. این دیزنی لند در واقع بیشتر تفرجگاهی است که مجموعا چند هتل را در بر دارد که شامل قسمت‌های آب گرم و تفریحات ساحلی است.

نکاتی راجع به دیزنی که هرگز نشنیده اید!


در دیزنی لند به دلیل اهمیت بهداشت و پاکیزگی فروش آدامس ممنوع است، به علاوه در این مکان به دلیل اذیت شدن حیوانات در صورت شنیدن صدای بلند، فروش بادکنک نیز ممنوع اعلام شده است.
بزرگسالان نباید لباس شخصیت‌های دیزنی را بپوشند.
تا سال ۲۰۰۰ استفاده از سبیل در بین کارمندان والت دیزنی ممنوع بود و کسی حق استفاده از زیور آلات را نداشت اما اکنون این قانون اعتباری ندارد.
یکی از محبوب‌ترین اقلام پوشیدنی و حتی خریدنی در دیزنی لند کلاه میکی موس است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است