search
menu
نیجریه keyboard_arrow_down close

نیجریه

label
رزرو هتل

درباره نیجریه

نیجریه (Nigeria) کشوری در غرب آفریقا است که در کنار اقیانوس آتلانتیک قرار گرفته است و با مناظر طبیعی‌اش بین گردشگران شناخته می‌شود. نیجریه با دارا بودن جمعیتی ۱۸۰ میلیون نفری و مساحتی زیاد، به «غول آفریقا» هم مشهور است. نیجریه کشوری است که دارای چشم‌اندازی از آب‌های آزاد، جنگل‌های انبوه و متراکم استوایی و تاثیرپذیری از صحرای خشک آفریقا است.
نیجریه

زبان، دین و واحد پولی نیجریه


زبان رسمی نیجریه انگلیسی است و این بازمانده دوران استعمار بریتانیا بر این کشور است. مردم نیجریه پیرو دو دین اسلام و مسیحیت هستند. واحد پولی نیجریه، نایرا است.

تاریخچه نیجریه


دوران کهن نیجریه با اقوام و قبایل اولیه آفریقایی و سکونتشان در این منطقه همراه است. نیجریه از جمله کشورهای آفریقایی است که در سده نونزدهم، توسط بریتانیا تحت استعمار قرار گرفت. نیجریه از جمله قطب‌های تجارت برده در آفریقا بوده است. نیجریه در سده ۲۰ دوره‌ای از رویارویی دموکراسی و حکومت نظامیان را نیز تجربه کرد.
نیجریه

شهرها و جاهای دیدنی نیجریه


آبوجا پایتخت کشور نیجریه است، اما بزرگترین شهر نیجریه، لاگوس است. کانو و ایبادان دیگر شهرهای پرجمعیت نیجریه هستند.
نیجریه به واسطه ویژگی‌های طبیعی و فضاهای بکر و وحشی خود شناخته می‌شود. جنگل‌های بارانی، دشت‌های ساوانا و آبشارهای این کشور که در کنار کوهستان‌هایش جا گرفته‌اند، محیط طبیعی منحصر به فردی را پدید آورده‌اند. حیات وحش و گونه‌های جانوری که در پارک‌های محافظت شده نیجریه زندگی می‌کنند، دلیل دیگری برای سفرهای ماجراجویانه به این کشور است. پارک میلنیوم در ابوجا، ساحل لکی در لاگوس و کوهستان ابودو از این جمله‌اند. اکنون تمرکز صنعت گردشگری نیجریه شهر لاگوس است. همچنین در لاگوس مراکز فرهنگی متعددی برای معرفی فرهنگ بومی آفریقایی وجود دارد و فستیوال‌ها و جشنواره‌های متعددی نیز در این شهر به طور سالانه برگزار می‌شود.


دیدنی های نیجریه