search
menu
ماداگاسکار keyboard_arrow_down close

ماداگاسکار

label
رزرو هتل

درباره ماداگاسکار

ماداگاسکار (Madagascar) کشور و جزیره‌ای در شرق قاره آفریقا و در اقیانوس هند است. ماداگاسکار دومین کشور جزیره‌ای بزرگ جهان است و به سبب طبیعت و محیط زیست شگفت‌آورش مورد توجه گردشگران قرار دارد. ماداگاسکار از جمله کشورهای آفریقایی است که تجربه استعمار توسط اروپاییان و کشور فرانسه را داشته است. ماداگاسکار ۸۸ میلیون سال پیش چسبیده به بدنه قاره آفریقا بوده و سپس طی فرایندهای زمین‌شناسی جداشده است. به همین سبب موجودات و جانداران این منطقه بکر و منحصر به فرد هستند. به همین ماداگاسکار تبدیل به هدفی ایده‌آل برای کسانی است که قصد طبیعتگردی و ماجراجویی در طبیعت وحشی دارند. آنتاناناریوو پایتخت و بزرگترین شهر ماداگاسکار است.
ماداگاسکار

زبان، دین و واحد پولی ماداگاسکار


مردم ماداگسکار، به زبان مالاگاسی و فرانسوی سخن می‌گویند. تقریبا نیمی از مردم ماداگاسکار مسیحی هستند و باقی پیرو ادیان بومی آفریقایی هستند. واحد پولی ماداگاسکار، آریاری مالاگاسی نام دارد.

تاریخچه ماداگاسکار


سکونت در ماداگاسکار به حوالی ۳۵۰ پیش از میلاد برمی‌گردد که اقوام آسترونزیایی با قایق‌های کوچک بادبانی خود را به این جزیره رساندند. این مردم از اندونزی آمده بودند. به تدریج اقوام دیگری از قاره آفریقا خود را به ماداگاسکار رساندند و این تنوع قومی و فرهنگی ماداگاسکار را بیشتر کرد. فرانسوی به مدت ۱۰۰ سال از نیمه دوم سده نونزدهم این کشور را در استعمار خود داشت. ماداگاسکار در سال ۱۹۶۰ به استقلال رسید و پس از چند دهه تنش سیاسی، به ثبات نسبی رسیده است.

جاهای دیدنی ماداگاسکار


ماداگاسکار به سبب جاذبه های طبیعی‌اش مورد توجه گردشگران است. پارک‌های طبیعی و حیات وحش ماداگاسکار مهمترین جاهایی هستند که گردشگران برای لذت بردن از طبیعت مسحورکننده آفریقا به آن سفر می‌‌کنند. بلوار درختان بائوباب، پارک ملی آنداسیبو-مانتادیا، پارک ملی ایزالو، پارک ملی کوهستان آمبر و پارک ملی مازولا از جمله مهمترین مناطق حفاظت شده ماداگاسکار برای تماشای طبیعت آفریقا است.
ماداگاسکار

زمان مناسب برای سفر به ماداگاسکار


ماداگاسکار دارای آب و هوای گرم و استوایی است و در ماه‌هایی از سال باران‌های موسمی را تجربه می‌کند. همچنین برخی از جانداران این جزیره در فصل‌هایی از سال با کاهش دما به خواب زمستانی می‌روند. به همین سبب هر چند تابستان زمان اوج گردشگری ماداگاسکار است، اما اگر هدفتان از سفر تماشای جانوران منطقه است، باید برنامه خود را با چرخه زندگی آنان هماهنگ کنید!