search
menu
اکوادور keyboard_arrow_down close

اکوادور

label
رزرو هتل

درباره اکوادور

اکوادور (Ecuador) کشوری کوچک در یکی از غربی‌ترین نقاط کره زمین و آمریکای جنوبی است که در شمال غربی این جزیره جای گرفته است. اگر اسم جزیره مشهور گالاپاگوس را شنیده‌اید، بهتر است بدانید این جزیره بخشی از کشور اکوادور به شمار می‌رود.

زبان، دین و واحد پولی اکوادور


زبان رسمی کشور اکوادور، اسپانیایی است که میراث استعمار اسپانیا بر این کشور است. بیشتر مردم اکوادور پیرو مسیحیت کاتولیک رومی هستند. در حال حاضر واحد پولی اکوادور، دلار آمریکا است.
اکوادور

تاریخچه اکوادور


اکوادور از جمله سرزمینی‌های آمریکای جنوبی است که محل زندگی و فرمانروایی اقوام باستانی آمریکای لاتین مخصوصا امپراتوری اینکا بوده است. در سده شانزدهم اسپانیایی‌ها، اکوادور مانند دیگر مناطق آمریکای لاتین تحت تسلط خود گرفتند. اما در سده نونزدهم اکوادور استقلال خود را به دست آورد. اما همسایگان قدرتمند پیرامون آن، موجب کوچک شدن مساحتش تا به امروز شده است. اکنون اکوادور کشوری با شاخص‌های توسعه انسانی بالا و این کشور به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری در حال رشد این بخش از اقتصاد خود است.

شهرها و جاهای دیدنی اکوادور


پایتخت کشور اکوادور، کوییتو و بزرگترین شهر آن، گوایاکیول است.
مهمترین جاذبه گردشگری اکوادور طبیعت ویژه این کشور است. همسایگی با کوهستان‌های غرب قاره آمریکا موجب پدید آمدن زیستگاه‌های استثنائی شده و نزدیکی به اقیانوس، کمک کرده تا بارش‌های دوره‌ای، اکوادور را تبدیل به سرزمینی با طبیعت خارق العاده کند.
نه تنها سرزمین اصلی اکوادور، جزیره گالاپاگوس، یک بانک ژنتیکی و محل گردآمدن گونه‌های خاص از جانداران هستند.
همچنین مکان‌های تاریخی و مخصوصا کلیساهای جامع کاتولیک و کاخ‌های فرمانروایی حاکمان اسپانیایی، از جمله جاذبه های معماری اکوادور هستند.
اکوادور

غذاهای اکوادور


اکوادور به عنوان کشوری که آمیزه‌ای از میراث اقوام باستانی اینکا و اسپانیایی‌ها را دارد، سبک غذایی مخصوصی را به گردشگران عرضه می‌کند. املت سیب زمینی لیاپانگاچو، خوراک موت کن چیکارون، پیراشکی امپانداس و خوراک گوشت ساچی پاپاس از جمله این غذا هستند. استفاده از انبه به اشکال مختلف، (آبمیوه، انبه کال با نمک!) هم بخشی از فرهنگ غذایی اکوادور است.

دیدنی های اکوادور