search
menu
کامبوج keyboard_arrow_down close

کامبوج

label
رزرو هتل

درباره کامبوج

کامبوج (Cambodia) یا پادشاهی کامبوج، کشوری در جنوب شرقی و در جنوب شبه‌جزیره هندوچین است. کامبوج کشوری در حال توسعه و کوچک است که تا یک دهه پیش درگیر جنگ داخلی و بی ثباتی بود. اما اکنون در تلاش است با تکیه بر صنعت گردشگری، به احیای خود بپردازد.

زبان، دین و واحد پولی کامبوج


زبان رسمی کامبوج خمری است، و زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هم زبان‌ دوم هستند. بیشتر مردم کامبوج بودایی هستند و از واحد پول ریل استفاده می‌کنند.
کامبوج

تاریخچه کامبوج


کشور کامبوج با امپراتوری خمر پدید آمده است. در سده نهم میلادی، این امپراتوری با متحد شدن شاهزادگان خمری پدید آمد و تا مدت‌ها بر جنوب شرقی آسیا حکمرانی کرد. این امپراتوری که در دوران خود ثروت و قدرت زیادی داشت، نزدیک به ۱۰۰۰ معبد در مناطق گوناگون این بخش از آسیا ساخت. اما این امپراتوری قدرتش را از دست داد و در سده نونزدهم تحت الحمایه و مستعمره فرانسه شد. پس از استقلال یافتن کامبوج، این کشور تحت تاثیر جنگ ویتنام در همسایگی خود شد و دورهخ‌ای از حکومت گروه خمرهای سرخ و نسل کشی مشهور این کشور را از سر گذراند. اکنون یک حکومت دموکراتیک مبتنی بر آرای مردم بر کامبوج حکمفرما است.

شهرها و جاهای دیدنی کامبوج


پنوم پن پایتخت و بزرگترین شهر کامبوج است و بخش بزرگ ساختمان های اداری و سیاسی کامبوج در این شهر متمرکز شده است.
جاهای دیدنی کامبوج علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبای جنوب شرقی آسیا، دربردارنده مکان‌های تاریخی کهن با معماری شگفت‌انگیز شرق آسیا و بودایی است. مجموعه معابد بودایی مانند آنگکر، بایون، تاپروم، بانتی از جمله این معابد هستند. دریاچه تونله ساپ، کاخ سلطنتی و منطقه طبیعی فالوم کولن از دیگر جاذبه های گردشگری کامبوج هستند.

زمان مناسب برای سفر به کامبوج


نیمه اول سال در کامبوج مثل بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا، همراه با بارندگی‌های شدید است. به همین دلیل، پاییز و زمستان زمان مناسب‌تری برای گردشگری و بازدید از کامبوج به شمار می‌رود.
کامبوج

غذاهای کامبوج


کامبوج دارای فرهنگ غذایی ویژه ای است که بخشی از آن با کشورهای همسایه مثل تایلند نزدیک است. غذاهایی مانند ماهی آموک، سوپ کوی تیاو، خوراک لوک لاک و نوم بان چوک از جمله غذاهای مشهور و پرطرفدار کامبوجی هستند.

دیدنی های کامبوج