search
menu
استرالیا keyboard_arrow_down close

استرالیا

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۳

درباره استرالیا

استرالیا (Australia) یا به طور رسمی کشور مشترک‌المنافع (همسود) استرالیا، مهمترین و بزرگترین کشور منطقه اقیانوسیه است. استرالیا با ۷.۶ میلیون کیلومتر مربع، ششمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود. استرالیا جمعیتی ۲۵ میلیون نفری را در خود جای داده است. استرالیا از مهمترین و بزرگترین کشورهای توسعه یافته نیمکره جنوبی جهان است.

زبان، دین و واحد پولی استرالیا


زبان رسمی استرالیا انگلیسی است و واحد پولی این کشور، دلار استرالیا است. کشور استرالیا دین رسمی ندارد، اما نزدیک به ۵۰ درصد مردم این کشور را مذاهب گوناگون مسیحیت تشکیل می‌دهند.
استرالیا

تاریخچه استرالیا


انسان‌ها به وسیله قایق‌های کوچک و به تدریج از جنوب آسیا به استرالیا راه یافتند و به تدریج در مناطق مختلف آن در حدود ۶۵ هزار سال پیش ساکن شدند و بومیان این منطقه را تشکیل دادند. اما اولین برخورد بومیان استرالیا با اروپایی ها به سال ۱۶۰۶ میلادی و حضور هلندی ها در این منطقه بازمی‌گردد. اما در نهایت این بریتانیا بود که این منطقه را تحت فرمانروایی و استعمار خود گرفت و تا سده‌ها این حضور ادامه یافت. در سال ۱۹۰۱ میلادی سرانجام استرالیا توانست به استقلال برسد. هر چند حضور پرچم انگلیس در پرچم استرالیا، نشانه تحت الحمایگی این کشور است.

شهرها و جاهای دیدنی استرالیا


مشهورترین و بزرگترین شهرهای استرالیا، سیدنی، ملبورن، آدلاید و پرت هستند و بخش بزرگ جمعیت و شهرهای ثروتمند استرالیا در آنها متمرکز شده‌اند.
استرالیا توسط اقیانوس احاطه شده و این موجب شده این کشور، زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی داشته باشد. همچنین شهرها و حیات وحش بکر و متفاوت این کشور، طیف متنوعی از جاذبه های گردشگری را در این کشور گردآورده است. تماشای کانگروها و کوآلاها در کنار سالن اپرای سیدنی، صخره‌های اولورو، ساحل بوندی و جزایر فریزر مهمترین جاذبه های گردشگری استرالیا هستند.
استرالیا

زمان مناسب برای سفر به استرالیا


استرالیا که در نیمکره جنوبی جهان قرار دارد، فصل هایش با کشورهای نیمکره شمالی مانند ایران متفاوت است. در کشور استرالیا دمای هوا در نیمه اول سال، در بازه متعادلی است. اما در نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان ایران، دمای هوا در استرالیا به شدت گرم می‌شود و برای ما احتمالا قابل تحمل نیست!


دیدنی های استرالیا