search
menu
شهر بروجرد keyboard_arrow_down close

شهر بروجرد

hotel
هتل های شهر بروجرد ۳

درباره شهر بروجرد

بروجرد که مرکز شهرستان بروجرد است در استان لرستان واقع شده و در لیست شهرهای پرجمعیت ایران در رتبه بیستم قرار گرفته است. این شهر را می‌توانید در شمال دشت حاصلخیز سیلاخور پیدا کنید. شهر بروجرد یک مقصد اقتصادی اما جذاب و دیدنی برای گذراندن تعطیلات است. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این شهر خوش آب و هوا کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. با خرید بلیط هواپیما خرم آباد می‌توانید از قله‌های مرتفع و بلند گرین که زیرمجموعه رشته کوه‌های زاگرس هستند نیز دیدن کنید، زیرا از شمال غربی تا جنوب شرقی این شهر را دربر گرفته‌اند. اگر برای تهیه بلیط به دنبال بهترین زمان درعین‌حال بهترین شرایط سفر هستید سفرمارکت می‌تواند ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را به هر مقصدی در اختیارتان بگذارد؛ تنها کافی است در سفرمارکت نام شهری را که به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اید جستجو کنید. در شهر بروجرد سراب‌های دائمی متعددی نیز به چشم می‌خورد که از دامنه همین رشته کوه‌ها به سمت پایین جاری شده‌اند و در اقتصاد و توسعه شهر بروجرد نقش اساسی را ایفا می‌کنند. از دیگر نکاتی که لازم است درباره بروجرد بدانید جمعیت آن است که بر اساس آماری که به دست آمده حدود چهارصد هزار نفر گزارش شده‌ است. مردم این شهر، با گویش بروجردی و زبان لری با یکدیگر صحبت می‌کنند. یکی از افتخارات شهر بروجرد انتخاب شدن به مقام پایتخت انیمیشن ایران در سال ۱۳۸۹ بود، زیرا مردمان این شهر فعالیت زیادی در انیمیشن‌سازی دارند.
شهر بروجرد

اقلیم شهر بروجرد


با توجه به محل قرارگیری این شهر همان‌طور که انتظار می‌رود بروجرد دارای آب و هوای سرد کوهستانی با زمستان‌های پر از باران و برف است. بنابراین اگر برای تعطیلات تابستانه یا بهار قصد رزرو بلیط هواپیما ارزان و سفر به این منطقه را دارید، بروجرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست زیرا این شهر در تابستان آب و هوایی کاملاً معتدل و لطیف دارد.

دیدنی‌های بروجرد


این شهر زیبا و خوش آب و هوا دیدنی‌های فراوانی دارد که می‌تواند به خوبی اوقات فراغتتان را پر کند. قبل از اینکه به بروجرد سفر کنید بهتر است با این مکان‌ها آشنا شوید تا در زمان سفر برنامه‌ریزی مناسبی برای بازدید از آن‌ها داشته باشید. از مسجد جامع بروجرد شروع می‌کنیم که یکی از نخستین مسجدهایی است که در ایران ساخته شده و مربوط به قرن دوم تا سوم هجری قمری است. تپه چغا و تپه قرق از دیگر امکان دیدنی بروجرد هستند با سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. البته اگر سفر هوایی برایتان مناسب نیست می‌توانید این سفر را زمینی انجام دهید. برای خرید بلیط قطار بروجرد نیز می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید. دیدنی‌های دیگری که در این شهر انتظارتان را می‌کشند عبارت‌اند از: آبشار ونایی، تنگه کپرگه، چشمه سراب کرتول، بازار بروجرد، پارک فدک، پارک جنگلی شهید بهشتی (پارک سماور)، قلعه یزدگرد، قله گرین، گلدشت، پل چالان چولان، خانه مصری بروجرد، تالاب بیشه دالان، موزه اسناد بروجرد، دشت سیلاخور،‌ پل قلعه حاتم، مسجد امام (سلطانی)، امامزاده جعفر، مقبره شاهزاده ابوالحسن و دیگر مناطق گردشگری که تعطیلات دل‌انگیزی را برایتان رقم می‌زنند.
شهر بروجرد

بهترین زمان سفر به بروجرد


اگر اهل سفر و گردش باشید به انتخاب زمان درست برای مسافرت اهمیت زیادی می‌دهید. همان‌طور که می‌دانید هر شهر و دیاری مناسب یک فصل خاص است به همین دلیل هم هست بعضی موقعیت‌ها را قشلاقی و بعضی از شهرها را ییلاقی می‌نامند. بروجرد آب و هوایی کوهستانی دارد و همان‌طور که انتظار می‌رود مقصد خوبی برای سفرهای بهاره و تابستانه به شمار می‌رود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به مقصد این شهر تورهای گردشگری داخلی نیز انجام می‌شود که در همین فصول برگزار می‌شوند. همراهی با تورهای مسافرتی علاوه بر تجربه سفر گروهی، می‌تواند بار مثبت سفر را هم افزایش داده و خیلی متفاوت‌تر از آن چه که تا به حال از مسافرت‌های دوستانه و خانوادگی‌تان تجربه کرده‌اید باشد. برای خرید تور بروجرد نیز می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خود و تعداد همراهانتان، تور لرستان را مشاهده کرده و طبق سلیقه‌تان آن را رزرو کنید.

هتل‌های شهر بروجرد


هتل زاگرس و هتل هالیس از بهترین اقامتگاه‌هایی هستند که در شهر بروجرد به شما پیشنهاد می‌کنیم. چشم‌اندازهای بی‌نظیر، امکانات رفاهی مناسب و خدماتی عالی از مواردی است که این دو هتل را برای اقامت شما از سایر اقامتگاه‌ها متمایز می‌کند.

غذاهای محلی بروجرد


قسمت هیجان‌انگیز و جذاب ماجرا در هر سفری معرفی غذاهای محلی آن منطقه است. اگر شما هم به چشیدن غذاهای مختلف علاقه‌مند هستید احتمالاً این بخش را با شوق بیشتر و متفاوت از بقیه می‌خوانید. همان‌طور که می‌دانید کشور ایران به غذاهای لذیذ و خوش‌طعم خود معروف است حال می‌خواهیم به غذاهای محلی بروجرد بپردازیم تا در سفر به آنجا بتوانید با شناخت بیشتری وعده‌های غذایی‌تان را سفارش دهید. از غذاهای محلی بروجرد می‌توان به کباب اشاره کرد. درست است که کباب را تا به حال در جای جای دنیا چشیده‌اید اما به شما قول می‌دهیم که کباب بروجرد مزه دیگری دارد! دلمه برگ مو و آش ترخینه را هم که می‌شناسید و به احتمال زیاد هر دو را قبلاً میل کرده‌اید اما باید بگوییم این دو وعده را حتماً در سفر به بروجرد سفارش دهید! البته در بروجرد آش دیگری به نام آش ورکواز وجود دارد که کمتر کسی آن را چشیده است اما مزه فوق‌العاده آن حتی با یک بار خوردن هم از زیر دندان نمی‌رود. خوب است بدانید این آش برای درمان دردهای مفصلی و رماتیسمی نیز بسیار مفید است. رستوران گرین از بهترین رستوران‌های این شهر به شمار می‌رود که می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی‌تان به طعم و کیفیت آن اعتماد کنید. از دیگر غذاهای محلی لذیذ بروجرد می‌توان به آش بادمجان، آش ماسوا، سمنوی بروجرد و شیره مخصوص این شهر اشاره کرد. اگر هوس مسافرت به این شهر به دلتان افتاده یادتان باشد که در طول اقامت خود حلواجات بروجرد، کلوچه‌های مخصوص بروجرد و شیرینی‌جات معروف آن را نیز تست کنید و برای اطرافیان خود نیز سوغاتی بخرید.
شهر بروجرد

چگونه به شهر بروجرد برویم؟


دسترسی آسان به مقصد و یک سفر راحت و بدون چالش از مهم‌ترین ارکان سفر به شمار می‌رود. اگر شما هم به این موضوع اهمیت می‌دهید لازم است قبل از شروع سفر نقشه راه خود را روشن کنید. به عنوان مثال برای رسیدن به بروجرد ۲ نوع راه که شامل راه زمینی و راه هوایی می‌شود در اختیار دارید. اگر فاصله زیادی تا این شهر دارید می‌توانید از راه هوایی استفاده کرده و با تهیه بلیط هواپیما چارتر به مقصد لرستان، این سفر را آغاز کنید. به این ترتیب که با پرواز تهران به خرم‌آباد وارد استان لرستان شوید و از آنجا به صورت زمینی خود را به شهر بروجرد برسانید. فاصله‌ خرم‌آباد تا بروجرد حدود یک ساعت و نیم است. اما اگر فاصله‌تان با مقصد کم است و یا به هر دلیلی تصمیم به سفر زمینی دارید باز هم از ۳ روش که شامل اتوبوس، قطار و خودرو شخصی است می‌توانید این مسافت را طی کنید. اتوبوس‌های بین شهری زیادی وجود دارد که راه را برای شما هموار می‌کند؛ اتوبوس‌های تهران به سمت بروجرد از ترمینال جنوب یا بیهقی حرکت می‌کنند و مسافران را به پایانه‌ شرق بروجرد می‌برند. اما اگر دوست دارید سفرتان کمی با آرامش و رفاه بیشتری باشد می‌توانید بلیط قطار به مقصد دورود را تهیه کنید و چند ساعتی که در راه هستید را از مسیر لذت ببرید. به طوری که از قطار تهران به دورود می‌روید و از دورود، به سمت بروجرد راهی می‌شوید. مدت زمانی که از دورود تا بروجرد در راه هستید حدود یک ساعت است. اگر هم علاقه‌مند به سفر با ماشین شخصی هستید حالا موقع آن است که دسترسی به این شهر را برایتان به بهترین شکل بگوییم. مسیر سفر زمینی از شهر تهران به شهر بروجرد از اتوبان تهران به قم آغاز می‌شود و پس از گذشتن از شهر اراک به بروجرد می‌رسد.(در نظر داشته باشید شهر تهران به عنوان پایتخت، مبدأ قرار گرفته است.)

دیدنی های شهر بروجرد