search
menu
واشنگتن دی سی keyboard_arrow_down close

واشنگتن دی سی

درباره واشنگتن دی سی

واشنگتن دی سی


امروزه کسی نیست که نام واشنگتن دی سی یا پایخت آمریکا به گوش او نخورده باشد. اگر تاریخچه این شهر و اماکن آن برای شما جالب است و یا می‌خواهید درباره این شهر اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما تلاش کرده‌ایم تا در این مقاله هر آن چه که برای سفر به واشنگتن دی سی لازم است بدانید را فراهم کنیم؛ قبل از سفارش بلیط هواپیما لحظه آخری حتما اطلاعات خود را از این شهر مهم به روز نگه دارید.

واشنگتن دی سی

تاریخچه واشنگتن


واشنگتن ‏دی سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا است. نامگذاری شهر واشنگتن به افتخار شخصی به نام جورج واشنگتن (نخستین رئیس جمهور ایالات متحده) بوده است. سال ۱۸۴۸ تا ۱۸۵۳ آن منطقه بخشی از اورگان بوده است اما بعد از آن از اورگان جدا شده و به واشنگتن تبدیل شده است.واشنگتن چهل و دومین ایالتی بوده که در سال ۱۸۸۹ به اتحادیه آمریکا پیوست.
طبق مشاهدات باستان شناسان نخستین مکان در آمریکا که در آن امکان زیستن وجود داشته شمال غرب اقیانوس آرام بوده است. در سراسر واشنگتن و شبه جزیره المپیک مشاهداتی از جمله استخوان‌های جانوران و انسان‌ها که قدمت آن‌ها به ۱۳ هزار سال پیش برمی‌گردد وجود دارد و طبق آن مشاهدات امکان زیستن از ۹ هزار سال قبل از میلاد وجود داشته است.
واشنگتن دی سی زبان رسمی خاصی ندارد اما طبق نظریات انسان شناسان ۱۲۵ قبیله با ۵۰ گویش مختلف در این منطقه موجود بوده است. در واقع قبایل مختلف تا پیش از ورود اروپایی‌ها در آنجا زندگی می‌کردند و یکی از دلایل زندگی کردن آنها هم وجود منابع طبیعی فراوانی همچون ماهی هالیبوت، ماهی آزاد، نهنگ و حلزون بوده است. لازم به ذکر است که این منابع طبیعی در پیوجت ساوند وجود داشته است. در گذشته‌های دور قبایل مختلف و افراد بومی منطقه ای از درخت سرو تجهیزاتی برای خود می‌ساختند از جمله لباس و... . همچنین آن‌ها به کمک شکار جانوران غذای خود را تامین کردند.
یکی از حوادث طبیعی که در تاریخچه این شهر ثبت شده است فوران کوه سنت هلن است که در ۱۸ مه سال ۱۹۸۰ به وقوع پیوست.
جزئیات فوران آتشفشان کوه سنت هلن: فوران آن منطقه از نوع پلینیایی بوده است که در شهرستان اسکمنیا، واشنگتن به وقوع پیوسته است.
از تاثیرات مخرب این آتشفشان ۵۷ کشته و یک بیلیون صدمه به اموال مردم را می‌توان ذکر کرد. این فوران یکی از بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین فوران‌ها در تاریخ واشنگتن بوده است که تا ساعت ۹ شب ادامه یافته است.

موقعیت جغرافیایی


توجه داشته باشید واشنگتن دی سی در شمال شرقی ایالات متحده واقع است اما واشنگتن در شمال غرب ایالات آمریکا قرار دارد. در واقع واشنگتن دی سی منطقه فدرال است اما واشنگتن کشوری است در ساحل اقیانوس آرام واشنگتن در غرب کشور اما واشنگتن دی سی در شرق کشور قرار دارد.
واشنگتن دی سی از دو ایالت مریلند و ویرجینیا تشکیل شده است. منطقه حدود ۱۷۷ کیلومتر مربع است.

واشنگتن دی سی

آب و هوای واشنگتن دی سی


آب و هوا در این منطقه ثابت نیست و تحت تاثیر شرایطی متفاوت است اما همچون کشور ایران دارای چهار فصل مختلف است و معمولاً آب و هوای مرطوب و نیمه مرطوبی را دارا است. بهترین فصل برای گردش و تفریح بهار و فصل پاییز است.

انواع مختلف آب و هوا در واشنگتن دی سی
۱. آب و هوای نزدیک مناطق مرتفع و آب در منطقه مریلند و ویرجینیا
۲. هوای نیمه گرمسیری در شرق، سواحل اطلس و خلیج چزاپیک
۳. آب و هوای قاره ای با دمای کم در ناحیه غربی

جاذبه‌های دیدنی شهر واشنگتن دی سی


دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر واشنگتن دی سی بسیار زیاد و جذاب است و ما در اینجا به چند نمونه از آن ها اشاره می‌کنیم. پارک‌آبشار جورج تاون، کوه رینیر، کوه سنت هلن، کاخ سفید، پارک جانور شناسی ملی آمریکا، کلیسای جامعه ملی واشنگتن، کاخ کنگره آمریکا، موزه بین‌المللی جاسوسی نشنال مال، موزه ملی سرخپوستان، کتابخانه کنگره، آبگیر تیدال، تئاتر فورد و ... نمونه‌هایی از این جاذبه ها هستند.
اگر می‌خواهید بیشتر با جاذبه‌های شهر واشنگتن دی سی آشنا شوید حتما مطلب آن را در همین سایت مطالعه کنید.

•پارک آبشار جورج تاون
پارک جورج تاون در امتداد خط ساحل پتوماک قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های عمومی در واشنگتن دی سی به شمار می‌آید.

•کاخ سفید
کاخ سفید در واشنگتن دی سی در خیابان پنسیلوانیا قرار دارد. جیمز هوبان معمار ایرلندی این کاخ است.
۱۳ اکتبر سال ۱۷۹۲ نا ۱ نوامبر ۱۸۰۰ زمان ساخت این کاخ زیبا است. این کاخ محل زندگی رئیس جمهور و خانواده‌اش است و حتی مردم هم می توانند از این کاخ جذاب دیدن فرمایند‌.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری واشنگتن دی سی پارک جانورشناسی ملی است. از حیوانات موجود در این پارک می توان: پانداهای بزرگ، ببرهای سوماتترا فیل های آسیایی، گوریل های غربی، پاندای قرمز و ...را نام برد. در این پارک بیشتر از ۲۰۰۰ حیوان متفاوت زندگی می‌کنند.

•کلیسای جامع ملی واشنگتن
کلیسای ملی واشنگتن یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری واشنگتن است. این کلیسا در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است و حدود ۸۳ سال طول کشید تا دو معمار این کلیسای زیبا را بنا کنند. جالب است بدانیم که چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا رونالد ریگان در این کلیسا به خاک سپرده شده است. از بخش‌های مختلف این کلیسا میتوان باغ اسقف، جنگل بلوط، چمن، زمین ورزشی و ... را نام برد.

واشنگتن دی سی

یکی از بهترین تئاترهای تاریخی که در واشنگتن قرار دارد تئاتر فورد نام دارد. در این تئاتر نمایش‌های زیادی از دهه ۱۸۶۰ بر روی پرده رفته است. لازم به ذکر است رئیس جمهور وقت ایالات متحده (آبراهام لینکلن) در سال ۱۸۶۵ در این مکان ترور شده است.

•موزه ملی سرخ پوستان
این موزه فرهنگی در سال ۱۹۰۳ ساخته شده است. همانطور که از نام موزه مشخص است بازدیدکنندگان می‌توانند با فرهنگ و هنر سرخ پوستان آشنا شوند، علاوه بر آن این موزه محلی برای نمایش آثار سخنرانی ها و سمینارهای مختلف است و به طور کلی هر فردی که به فرهنگ و هنر علاقه مند است را دعوت می‌کنم تا از این موزه های جذاب و زیبا دیدن کنند.

سفر به واشنگتن دی سی


حالا که با جاذبه‌های گردشگری واشینگتن دی سی آشنا شدیم پیشنهاد می‌کنم سفری به آنجا داشته باشیم،
اما چگونه؟
برای سفر کردن به واشنگتن به بلیط هواپیما و رزرو هتل و رستوران نیاز داریم.
اما آیا درباره فرودگاه واشنگتن چیزی می‌دانید؟
فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن در پنج کیلومتری شهر واشنگتن دی سی قرار دارد یکی از فواید فرودگاه ملی رونالد ریگان این است که این فرودگاه در مسیر خط زرد آبی مترو قرار دارد.

لازم به توضیح است که سه فرودگاه به واشنگتن دی‌سی خدمات می‌رساند:
۱. رونالد ریگان
۲. فرودگاه بین‌المللی دالس ویرجینیا
۳. فرودگاه بین المللی بالتیمور

البته این سه فرودگاه با هم تفاوت‌های مختلفی دارند از جمله: تفاوت در قیمت، تفاوت در زمان، تفاوت در مقصد و ...
مثلا فرودگاه‌هایی وجود دارند که بیشتر پروازهای آن ارزان است یا مثلاً فرودگاه‌های دالس پروازهای بین‌المللی بی‌شماری دارد.
امیدوارم به کمک اطلاعات مذکور با شهر واشنگتن دی سی بیشتر آشنا شده باشید.

دیدنی های واشنگتن دی سی