search
menu
سان فرانسیسکو keyboard_arrow_down close

سان فرانسیسکو

درباره سان فرانسیسکو

سانفرانسیسکو


کشور آمریکا مهاجران و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف را در خود جای داده است به همین دلیل تلفیقی از فرهنگ‌های مختلف است.
یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای آمریکا، شهر سانفراسیسکو است که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.
سانفرانسیسکو چهارمین شهر پرجمعیت ایالت کالیفرنیا و در ساحل اقیانوس آرام است. پس از کشف آمریکا و مهاجرت بسیاری از اروپاییان به این قاره، اسپانیایی‌ها اولین اروپایی‌هایی بودند که ساکن شهر سانفراسیسکو شدند این شهر مدرن که این روز‌ها همه آن‌ را می‌شناسند.

سان فرانسیسکو

رفتن به این شهر شاید رویای هر کسی باشد که در خارج از آن زندگی می‌کند اما جالب است بدانید که شهر سانفراسیسکو در گذشته یکبار با زمین لرزه نابود شده است اما به دلیل برنامه‌های دقیق و منظم توانستند سریعا آن را بازسازی کنند و بیش از پیش آن را جذاب و دیدنی سازند. دقیقا به خاطر دیدنی بودن این شهر سالانه درامد بسیار زیادی برای ساکنان این شهر ایجاد می‌شود؛ مشتریان بسیاری از شهروندان همان گردشگران و توریست‌ها هستند که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی سانفراسیسکو


ایالات متحده آمریکا که به اختصار USA خوانده می‌شود؛ شامل ۵۰ ایالت است که ایالت کالیفرنیا یکی از آن‌ها است. این ایالت که در غرب آمریکا قرار دارد، پرجمعیت ترین ایالت آمریکا است که از لحاظ مساحت می‌توان از آن به عنوان سومین ایالت بزرگ آمریکا نام برد. از شهرهای مهم آن سانفراسیسکو و یا با تلفظی دیگر سن فرانسیسکو است.

شرایط آب و هوایی سانفراسیسکو


اگر قصد سفر به شهر سانفرانسیسکو را دارید دانستن اطلاعات آب و هوایی این شهر بسیار مهم است. آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای است. شاید بد نباشد کمی درباره با آب و هوای مدیترانه‌ای توضیح دهیم.
همانطور که از اسم آن پیدا است ریشه این منطقه به کلمه مدیترانه برمی‌گردد. اطراف دریای مدیترانه بزرگترین منطقه‌ای است که آب و هوای مدیترانه‌ای دارد اما همانگونه که گفته شد شهر سانفرانسیسکو هم که بخشی از ایالت کالیفرنیای آمریکا است دارای این گونه آب و هوا است. در این مدل آب و هوایی که اتفاقا در بخش‌هایی از شمال کشور خود ما هم دیده می‌شود، به دلیل قرارگیری شهرها در مجاورت دریا، شهر دارای آب و هوایی معتدل می‌شود.
شهر سانفرانسیسکو دارای تابستان‌های ملایم و زمستان‌های مرطوب و معتدل است و به ندرت می‌توان در آن بارش برف را دید و در ماه‌های گرم سال هم هیچگاه دمای آن بیش از حد بالا می‌رود. این موضوع به دلیل اقیانوس و جریان‌های هوایی است.
سانفرانسیسکو در منطقه‌ای خلیجی واقع شده است که دارای ۱۰۱ شهر و ۹ شهرستان است. در میان شهرستان‌ها سانفرانسیسکو در نوک شمالی ایالت واقع شده است و جزایر فارالون هم بخشی از محدوده شهر سانفراسیسکو هستند.

سان فرانسیسکو

مکان‌های دیدنی سانفراسیسکو


زمان آن رسیده است که در مورد زیبایی‌های این شهر بی‌نظیر سخن بگوییم. شاید بهتر باشد از نماد شهر سانفرانسیسکو که نماد ایالت کالیفرنیا هم هست شروع کنیم: پل گلدن گیت!

•گلدن گیت
پل گلدن گیت یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های ساختمانی دنیا و و یک آزادراه بسیار دل انگیز برای رانندگی است.کسانی که شیفته عکاسی و حتی نقاشی هستند (چه روی پل و چه بیرون از پل) و با عکاسی از خود پل و فضای اطرافش می‌توانند شاهکارهای هنری زیبایی را خلق کنند. در هر فصل و هوایی چه هنگام طلوع و چه در زمان غروب خورشید عکس‌هایی که از این پل گرفته می‌شود دیدنی هستند.

•پارک گلدن گیت
پس از پل گلدن گیت این پارک گلدن گیت است که با فضای روح نواز و فرح بخش خود مهر دیده شدنش را به دل هر عابری می‌اندازد. این پارک خود شامل جاهای متفاوتی جهت بازدید است که اگر به آن سر بزنید به راحتی نمی‌توانید آن را ترک کنید. تنوع ماهی و جانورانی که در این پارک وجود دارند دوستداران طبیعت را مشتاق دیدن می‌کند.کسانی که به فضاهای آرام و زیبا برای نوشتن علاقه دارند می‌توانند حضور در کنار دریاچه‌های این پارک را تجربه کنند و کسانی که در علم و دانش سخت کوش و علاقه‌مند هستند قطعا با سپری کردن ساعاتی در موزه دی یانگ و موزه آکادمی علم کالیفرنیا چیزهای زیادی برای تحقیق و کسب آگاهی پیدا خواهند کرد. دوستداران ورزش نیز با دیدن کردن از ورزشگاه این پارک نهایت لذت را خواهند برد.

•محله چینی ها
تعداد زیاد چینی‌ها و حضور آن‌ها در نقاط مختلف چیز عجیبی نیست اما جالب است بدانید حضور همین چینی‌ها در غرب آمریکا و در سانفرانسیسکو جاذبه گردشگری جذابی را به ارمغان آورده است.
محله چینی‌ها در سانفرانسیسکو پس از خود چین، بزرگ‌ترین محله در خارج از آسیا و قدیمی‌ترین محل سکونت آن‌ها در آمریکا است. پس از زمین لرزه‌ای که در این شهر روی داد، چینی‌ها خانه‌های خود را به سبک چینی و آن گونه که باب میلشان بود بازسازی کردند و همین سبب جذابیت زیاد این محله شده است. معابد آن‌ها، مغازه‌های صنایع دستی و چایخانه‌ها و عطاری‌هایشان جاهای شگفت انگیزی برای دیدن است. جالب است بدانید آن‌ها تمام مراسم‌ها و اعیاد خود را دقیقا مانند چین جشن می‌گیرند و توریست‌های زیادی در سال نو برای دیدن این مراسم و آداب‌ها آن جا حضور پیدا می‌کنند.

•بخش ویکتوریایی
اگر علاقه‌مند به چایی هستید و این نوشیدنی را دوست دارید می‌توانید در هتل نوب هیل که یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های تاریخی دنیا است یک چای بنوشید و از لابی بسیار زیبای آن و محیطی که می‌تواند شما را به خوبی با دوران ویکتورایی اشنا سازد، سری بزنید.
اگر احیانا در شرق سانفرانسیسکو بودید و قصد رفتن به غرب این شهر را داشتید از خیابان لمبارد دیدن کنید اما حواستان باشد که در این جاده نباید سرعت زیادی داشت چرا که این خیابان پر پیچ و خم‌ترین خیابان دنیاست و ۸ پیچ با زاویه ۲۷ درجه دارد.

سان فرانسیسکو

•خیابان الامو
خیابان الامو از دیگر خیابان‌های این شهر است که ارزش دیدن دارد. با عبور از این خیابان خانه‌هایی را میبینید که به سبک ویکتوریا ساخته شده و به دلیل استحکام زمین حتی در زمانی که زمین لرزه سانفرانسیسکو را نابود کرد هیچکدام از آن خانه ها ویران نشد. در مجاورت این خیابان پارکی وجود دارد که برای گذراندن اوقات خود در اخر هفته‌ها جای خوبی است. میتوانید عکس‌های جذابی در این ثبت کنید چرا که تصویرخانه های ویکتوریایی در عکس قطعا آن را به یاد ماندنی می‌کنند.

•زندان الکاتراز
اگر اهل فیلم و سینما باشید و به ژانر جنایی علاقه داشته باشید قطعا فیلم فرار از زندان الکاتراز را دیده‌اید که به کارگردانی دان سیگل ساخته شد و بازی زیبای کلینت ایستود که نقش اصلی است آن‌ را بسیار دیدنی کرده است. زندان الکاتراز در جزیره‌ای با همین نام و در خلیج سانفرانسیسکو واقع شده که دو کیلومتر با خشکی فاصله دارد. از آنجا که اسپانیایی‌ها اولین کسانی بودند که در سانفرانسیسکو واقع شدند؛ اولین کسی هم که این جزیره را شناسایی کرد افسری اسپانیایی بود و نام الکاتراز هم از اسپانیایی گرفته شده است. قبلا به دلیل امنیت بسیار زیاد این زندان، جنایتکاران بزرگ را در آن زندانی می‌کردند و اکنون این زندان به وسیله پارک‌های ملی امریکا محافظت می‌شود و سالانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.
جالب است بدانید در طول ۲۹ سال هیچ فراری از زندان صورت نگرفت و کسانی که فرار می‌کردند یا دوباره دستگیر می‌شدند یا در آب غرق می‌شدند و یا مفقود الاثر می‌شدند و گاهی توسط شلیک گلوله جان می‌باختند. اما دو زندانی موفق به فرار از جزیره شدند که البته آن دو هم دوباره دستگیر شدند. از دیگر فرار‌هایی که در این زندان صورت گرفته هم می‌توان به داستان فیلم فرار الکاتراز اشاره کرد که ارزش دیدن را دارد.

فرودگاه شهر سانفراسیسکو


جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری در سانفرانسیسکو است که اگر بخواهیم تک به تک بررسی کنیم زمان زیادی می‌خواهد و مقاله به این زودی ها تمام نخواهد شد. نقطه به نقطه این شهر شایسته قدم زدن، عکس برداری و دیده شدن است. از برج‌ها و خانه‌ها و خیابان‌ها گرفته تا پارک‌ها و ورزشگاه‌ها و مکان‌های علمی و ...همه و همه جاذبه‌های سانفراسیسکو هستند. حالا اگر واقعا قصد رفتن به سانفرانسیسکو را با خرید بلیط هواپیما خارجی را دارید خوب است در مورد فرودگاه‌های این شهر اطلاعات کافی را داشته باشید.
اگر از ایران به سانفرانسیسکو بروید ۶ ایرلاین می‌توانند مسیر ایران تا سانفرانسیسکو را بپیمایند. فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو که از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های آمریکا است که به وسیله کمیسیون فرودگاه سانفرانسیسکو گردانده می‌شود. از مهم‌ترین طراحان این باند ویلیام پرپرا است. این فرودگاه ۴ باند دارد و نمایشگاه‌های چرخان برای کسانی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند برپا می‌کند.
از آنجا که فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو بسیار شلوغ است شاید بهتر باشد از فرودگاه دیگری هم استفاده کرد و خوشبختانه این فرودگاه تنها فرودگاه سانفرانسیسکو نیست. فرودگاه بین المللی اوکلند از دیگر فرودگاه‌ها است و برای دیدن از شرق سانفرانسیسکو حرف ندارد. فرودگاه بین المللی سان خوزه نیز می‌تواند ما را برای رفتن به سانفرانسیسکو کمک کند.

در واقع تمامی چیزهایی که در این مطلب هست صرفا برای اگاهی کوچکی از شهر سانفرانسیسکو است. افرادی که قصد مسافرت گردشگری به مقصد سانفرانسیسکو را دارند می‌توانند با مطالعه این مطلب از بسیاری از اماکن دیدنی شهر سانفراسیسکو مطلع بشوند.
در هر صورت شما با سفر به سانفراسیسکو به عبارتی توانسته‌اید به نصف جهان سفر کنید زیرا این شهر تلفیقی از اداب و رسوم مختلف و جشن‌های رنگارنگ است. تنها کافی است که یک بار سانفراسیسکو را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید تا سانفرانسیسکو را برای همیشه در ابتدای لیست مسافرت‌های خود قرار دهید؛ شما هرگز از مسافرت به این شهر پشیمان نخواهید شد.


دیدنی های سان فرانسیسکو