search
menu
ژنو keyboard_arrow_down close

درباره ژنو

درباره شهر ژنو


ژنو، شهری لوکس و گران در کشور سوئیس است که مملو از جاذبه های رنگارنگ، دریاچه های بی بدیل، ارتفاعات متعدد است، در یک کلام مقصد تفریحی عالی برای دوستداران گردش به شمار می رود. ژنو به عنوان دومین شهر پر جمعیت کشور سوییس در حاشیه دریاچه ژنو واقع شده و یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته شده است. همان طور که گفتیم، شهری گران قیمت بوده و برای گردشگران، خرید بلیط هواپیما و بازدید از این شهر پیشنهاد می شود، اما باز هم بهتر است قبل از سفر اطلاعات کافی درباره مقصدتان کسب کرده و آشنا شوید. حتی می توانید گشت و گذار یک یا دو روزه به شهر ژنو داشته باشید تا هم بودجه تان را کنترل کنید و هم اینکه از این شهر بی نظیر بازدید کرده باشید، اما مطمئن باشید که این شهر برای افراد با هرنوع سلیقه‌ ای مناسب است. ژنو به قدری لوکس است که خانه های مربوط به بسیاری از سازمان های بین المللی و سفارتخانه ها و سازمان ملل در این شهر قرار دارند. ژنو با مناظر شگفت انگیز خود پر از ساختمان های قدیمی و دوست داشتنی است. در واقع، شهر Geneva مکانی فوق العاده برای گشت و گذار و فعالیت های مختلف است.

ژنو

تاریخچه شهر ژنو


شهر ژنو ۱۲۱ سال قبل از میلاد مسیح عضوی از کشور رم شناخته شده و در سال ۱۷۹۸ نیز تحت سلطه کشور فرانسه درآمده است. با اینکه ژنو در طول تاریخ همواره راه پر فراز نشیبی داشته اما در نهایت، در سال ۱۸۱۵ بعد از شکست ناپلئون در منطقه سوئیس به کنفدراسیون سوییس گرویده و شهری از این کشور به شمار می رود. اگر بخواهیم دوران شکوفایی ژنو را برایتان بازگو کنیم، قرن نوزدهم و بیستم می تواند بهترین زمان این شهر باشد، زمانی که به مقر بسیاری از سازمان های بین المللی تبدیل شده است و اکنون در قرن بیست و یکم نیز با شهرتی جهانی به عنوان مرکز اقتصاد و مقر بسیاری از آژانس های سازمان ملل متحد و صلیب سرخ به عنوان مرکز جهانی برای دیپلماسی به شمار می رود و عنوان پایتخت صلح را از آن خود کرده است. جالب اینجاست که زبان اصلی و فرهنگ روزمره شهر ژنو به دلیل تاریخ پرهیجان تحت تاثیر کشور فرانسه است و از نظر تاريخی مرکز هنر شناخته می شود، خیلی از شخصيت های برجسته ادبيات جهان نیز در ژنو گردهم می آمدند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر ژنو


شهر ژنو در جنوب غربی دریاچه ای به نام ژنو قرار دارد و توسط دو رشته کوه آلپ و ژورا محاصره شده‌ است. آب و هوای ژنو باتوجه به نزدیکی دریاچه معتدل و قاره‌ ای مرطوب شناخته می شود، همچنین تحت تأثیر آب و هوای اقیانوسی است، یعنی زمستان ها در این شهر خنک می شود و کوهستان های اطراف پوشیده از برف بوده و به محلی برای اسکی تبدیل می شود، همچنین در سطح شهر شاهد یخ زدگی خواهید شد اما تابستان های ژنو گرم است. بارندگی نیز در این شهر به مقدار کافی بوده و پاییز نسبت به فصل های دیگر مرطوب تر است. در حالت کلی، میانگین دما از ۱۰- درجه تا ۴۰ درجه متغیر است. با این اوصاف، بازديد از شهر ژنو در تمام طول سال امکان پذیر خواهد بود و شلوغ ترین زمان برای سفر فصل تابستان است.

جاهای دیدنی شهر ژنو


• کلیسای سنت پیر St. Pierre Cathedral
در مرکز شهر ژنو محله ای قدیمی وجود دارد که کلیسایی با بیش از ۸۵۰ سال قدمت در این محله دیده می شود. این کلیسا مخصوص پروتستان بوده که در ابتدا به عنوان معبد سنت پیر استفاده می شده و بعدا به یک کلیسای پروتستان تبدیل شده است. در طول تاریخ، محراب، نقاشی ها و مجسمه های موجود در این کلیسا نابود شدند و امروز فقط سرستون‌ های حک شده و شیشه‌ های رنگ‌ آمیزی شده به همان شکل قدیمی باقی مانده اند، همچنین معماری کلیسای سنت پیر نیز به سبک گوتیک بوده و نمای آن نیز با سبک نئوکلاسیک در قرن ۱۸ ام اضافه گردیده است. دو برج اصلی این کلیسا با قدمتی نزدیک به قرن ۱۳ هستند که با بالا رفتن از این برج ها می توانید نمای ۳۶۰ درجه از شهر ژنو را تماشا کنید. طبقه‌ زیرزمین نیز ناحیه‌ ای با آثار مربوط به قرن ۴ است و همچنین در این کلیسا کنسرت های رایگان کاریلون اجرا می شوند.

ژنو

• فواره آبی ژنو Jet d'Eau Fountain
یکی از بلندترین فواره‌ های دنیا در شهر ژنو قرار دارد که در هر ثانیه ۵۰۰ لیتر آب را تا ۱۴۰ متر بالا پرتاب می کند. این فواره در نزدیکی دریاچه واقع شده و به عنوان یکی از نمادهای واضح در شهر ژنو است، تا حدی که از بخش های دیگر شهر نیز پرش آب نمایان است، مثلا هنگامی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی و سوار شدن به به شهر ژنو نزدیک می شوید نظرتان را جلب خواهد کرد. در طی سال نیز ۲ الی ۳ بار به مناسبت رویدادهای انسان‌ دوستانه به رنگ های صورتی، آبی یا چندین رنگ دیگر در می آید. همچنین در این منطقه، بسیاری از جشنواره های محلی و رویدادهای فرهنگی مانند تمرین موسیقی کلاسیک برگزار می شوند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

• میدان بورگ دو فور Place du Bourg-de-Four
میدانی در محله‌ قدیمی ژنو و در نزدیکی معبد سنت پیر واقع شده که در سال های دور به عنوان بازار احشام استفاده می شده است. با اینکه این میدان در زمان های گذشته خارج از شهر به شمار می رفت اما امروزه به مکان مناسبی برای گشت و گذار برای دوستداران خرید همچنین علاقه مندان تاریخ تبدیل شده است. مجسمه‌ ای مربوط به کلمانتین اثر هاینتز شوارتز نیز در میدان بودگ دو فور قرار دارد و یکی از مناطق تماشایی شهر به شمار می رود. اطراف این میدان سنگفرش شده و با عبور از میان ساختمان‌ های قدیمی، موزه‌ ها، کافه‌ ها و گالری‌ ها خاطرات لذت‌ بخشی در انتظار شماست.

• ساعت گل L'horloge fleurie
باغ انگلیسی در نزدیکی اسکله یعنی نزدیکی فواره آب قرار دارد و ساعتی از جنس گل در این باغ وجود دارد که شامل ۶ هزار گل زیباست و این ساعت به افتخار ساعت‌ سازان معروف سوئیس ساخته شده است. ساعت گل نیز همانند فواره آب به عنوان نمادی از شهر ژنو به شمار می‌ رود. برای خوانا بودن ساعت بر روی شیب خفیفی قرار داده شده که با تغییر فصل به رنگ های متفاوت در می آید.

• موزه هنر و تاریخ Musee d'Art et d'Histoire
اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ و آثار هنری قدیمی هستید، در مرکز شهر ژنو محلی به عنوان موزه هنر و تاریخ وجود دارد که دارای گالری های متنوعی است. موزه‌ هنر و تاریخ ادغام چندین موزه در زمینه‌ های متنوع است، در میان سال های ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۰ ساخته شده است و به عنوان بزرگ‌ ترین موزه هنر در سوئیس شناخته شده است و بخش های این موزه عبارتند از هنرهای زیبا و کاربردی، باستان‌ شناسی، سلاح ها، گنجینه‌ های هنری یونانی و رومی، آثار باستانی خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال‌ های رومی. قسمت های مختلف این موزه تماشایی هستند مانند مومیایی مصری ۳۰۰۰ ساله در این مکان قابل مشاهده است، همچنین آثار متعددی از هنرمندان معروف، تابلوهای نقاشی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. علاوه بر این ها، آثاری از دوره‌ گوتیک و رنسانس نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، آثار هنرمندان هلندی و فرانسوی مربوط به قرن های ۱۶ تا ۱۸ نیز در این مجموعه وجود دارند.

ژنو

• موزه آریانا Musée Ariana
موزه ای به نام آریانا در نزدیکی کاخ ملل و به عنوان تنها موزه‌ کشور سوئیس در زمینه ظروف شیشه ای و سفالی است. در این موزه بیش از ۲۰ هزار آثار هنری از سوئیس، اروپا و کشورهای شرقی جمع آوری شده که تاریخشان به اوایل قرون وسطی تا قرن بیستم برمی گردد. خود ساختمان نیز به نحوی تاریخی به شمار می رود و در میان سال های ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۴ ساخته شده است. معماری موزه آریانا ترکیبی از سبک‌ های معماری نئو کلاسیک و نئو باروک است و با سقفی گنبدی و ستون‌ های زیبا به عنوان مقر آکادمی بین المللی سرامیک شناخته می شود.

فرودگاه شهر ژنو Genève Aéroport


فرودگاه بین المللی ژنو با نام فرودگاه کوانترین معروف بوده و در ۴ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه به عنوان قطب خطوط هوایی ایزی جت سوئیس و سوئیس اینترنشنال ایرلاینز محسوب می شود و همه روزه پروازهای زیادی از این فرودگاه به شهرهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی انجام می گیرد. بخش شمالی باند فرودگاه ژنو نیز مرز سوئیس و فرانسه است. برای دسترسی به مرکز شهر نیز می توانید از ایستگاه قطارشهری و اتوبوس موجود در محوطه فرودگاه استفاده کنید.





دیدنی های ژنو