search
menu
کندی keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های کندی ۸

درباره کندی

درباره شهر کندی


در سال های اخیر کشور های آسیایی در عرصه گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته اند و به قطب گردشگری در جهان تبدیل شده اند. یکی از این کشورها که همواره در ‏صنعت گردشگری خودنمایی کرده است، سریلانکا نام دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از شهرهای زیبای کشور سریلانکا برایتان بنویسیم؛ این شهر جایی نیست جز شهر کندی. کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا است و برای ورود به این شهر می توانید از راه های هوایی، زمینی و ریلی استفاده کنید. شهر کندی یکی از جذاب ترین مکان‌ های گردشگری در سریلانکا و آسیا محسوب می‌ شود، شهری با مذهب بودایی که دریاچه کندی آن را از وسط به دو بخش تقسیم کرده است. در زمان های قدیم، Kandy به عنوان پایتخت سریلانکا بوده است، تا حدی که از کندی به عنوان شهر جشنواره‌ ‏های باشکوه نام می برند و در این شهر سالانه چهار جشنواره برگزار می شود که جالب ترین جشنواره ها اسالا نام دارد.‏‏ این شهر در ۱۲۰‬کیلومتری کلمبو ‏پایتخت سریلانکا قرار گرفته است و تنها با دو ساعت رانندگی قابل دسترس است. شهر کندی به عنوان خاص ترین مکان در سریلانکا در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
کندی

آب و هوای کندی


آب وهوای شهر کندی بسیار مناسب بوده و با ویژگی‌ های طبیعی خود گردشگران خارجی زیادی در طی سال برای بازدید از کندی به فکر خرید بلیط هواپیما هستند تا سفری خاطره انگیزشان را آغاز کنند. ‏از دلایل خوش آب و هوایی کندی می توان به موقعیت آن اشاره کرد که در دره ای به ارتفاع ۶۰۰ متر و در کنار رودخانه ماهاولی واقع شده است و اطراف آن را تپه هایی با درختان استوایی پوشانده اند. در واقع، یکی از بهترین شهرهای سریلانکا از نظر آب و هوایی کندی است، زیرا در کشوری با آب و هوای گرم و شرجی همواره هوای خوب و خنکی دارد و آن نیز به خاطر قرار گرفتن در میان دو کوه است که بسیار دیدنی و تماشایی است و سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در واقع، شهر کندی سرشار از آرامش خاصی است و در ماهای ژانویه، فوریه، مارس، آوریل و مه آب و هوای کندی بسیار خوب و معتدل است، اما بهتر است بدانید که در طی سال در این شهر بارش باران وجود دارد و به طور میانگین گرم ترین ماه آوریل و سردترین ماه آگوست است.

فرودگاه شهر کندی


فرودگاه کندی به عنوان فرودگاه محلی در نزدیکی منطقه کانداساله (Kundasale) قرار دارد و با خط هوایی مستقیم به فرودگاه بین المللی کلمبو دسترسی دارد. هدف از ایجاد فرودگاه در شهر کندی تسهیل در رفت و آمد گردشگران به این شهر بوده است، معمولا گردشگران برای دسترسی به شهر کندی با خرید بلیط هواپیما خارجی از فرودگاه شهر کلمبو استفاده می کنند. در داخل شهر نیز بهترین وسیله برای گردش استفاده از سه چرخه است که در طی شبانه روز فعالیت دارند، یا اینکه می توانید با پیاده روی از اکثر نقاط شهر بازدید کنید، زیرا به خاطر کوچک بودن شهر و نزدیکی جاذبه های دیدنی به یکدیگر بازدید از آن ها راحت است.
کندی

تاریخچه شهر کندی


شهر کندی در قرن ۱۵ میلادی به وجود آمده است و به عنوان آخرین پایتخت پادشاهی ۲۵۰۰ ساله سریلانکا است که انگلیسی ها این شهر را در سال ۱۸۱۵ تسخیر کردند. البته به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر در میان کوه ها و ارتفاعات دست متجاوزان از این شهر کوتاه مانده تا برای سال ها در امان بماند. شهر کندی یکی از شهرهای بسیار شلوغ سریلانکا با تنوع فرهنگی زیادی است؛ با این حال یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر هیجان انگیز همینجاست. در کندی موسیقی های شاد به گوشتان خواهد خورد، همچنین صنایع دستی و مکان های تاریخی این شهر باعث محبوبیت در بین گردشگران شده است.

رژه در شهر کندی


همان طور که اشاره شد؛ کندی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و آخرین پایتخت پادشاهی سریلانکا دارای تعداد زیادی اماکن مقدس است و بر همین اساس از نظر مذهبی بسیار پر اهمیت بوده و یکی از تاریخی ترین و سنتی ترین شهرهای منطقه محسوب می شود. حال نکته جالب در مورد شهر کندی اینست که یکی از باشکوه ترین مراسم رژه در کندی در دو ماهه اول تابستان برگزار می شود. این رژه یکی از قدیمی ترین نمایش های آسیایی است و دلیل سفر خیلی از گردشگران تماشای این رژه است؛ در این مراسم بیش از ۱۰۰ فیل به همراه گروهی از نوازندگان صندوقچه طلایی دندان مقدس را حمل می کنند و رژه می روند؛ مطمئن باشید بسیار دیدنی و جذاب است و خوشتان خواهد آمد.

جاذبه های دیدنی شهر کندی


در ادامه می خواهیم کمی هم در مورد جاهای دیدنی کندی صحبت کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید:

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic)


در شهر کندی، در نزدیکی قله آدم، معبدی به نام دالادا ماگی گاوا وجود دارد که دندان مقدس بودا در آن نگهداری می شود. این معبدی چندین معبد و موزه همراه با سقفی طلایی تشکیل شده است و در طی سال‌ ها بناهای دیگری نیز به آن اضافه شده اند. در ‏نزدیکی این معبد زیبا موزه ای به چشم می خورد که پیکر مومیایی شده فیلی عظیم الجثه در این موزه نگهداری می شود. همچنین در معبد دندان مقدس تصاویری از ‏مراحل مومیایی کردن همان فیل وجود دارد. برای بازدید از این معبد می توانید همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید.
کندی

دریاچه کندی (Kandy Lake)


یکی از جاذبه های زیبا دریاچه ای مصنوعی در شهر کندی است که در سال ۱۸۰۷ به دستور آخرین پادشاه به نام ویکراما راجاسین در کنار معبد دندان مقدس ساخته شده است. اقیانوس شیری نام دیگر این دریاچه حفاظت شده است که افسانه های زیادی در این زمینه وجود دارد. در میان شهری شلوغ بازدید از این دریاچه برایتان لذت بخش خواهد بود. ‏ ‏‏توجه داشته باشید که برای بازدید از این دریاچه زیبا می توانید در طی شبانه روز مراجعه کنید و لذت ببرید.

‏‏باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی (Peradeniya Royal Garden Kandy)


باغ گیاه شناسی کندی به عنوان بهترین باغ گیاه شناسی سریلانکا همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این باغ دارای قدمتی تاریخی است و انگلیسی ها تغییراتی در ظاهر این باغ ایجاد کرده اند. این باغ گیاه شناسی در ‏فاصله ۵.۵ کیلومتری غرب شهر کندی قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی از این باغ بازدید می کنند و‏ بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی مانند انواع گل های ارکیده با زیبایی ‏منحصر به فرد خود روحی تازه به انسان ها می بخشند، همچنین به دلیل وجود ادویه های گوناگون در این باغ می توانید خریداری کنید و سوغاتی ببرید. بازدید از باغ گیاه شناسی کندی نیز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵:۳۰ عصر امکان پذیر است.

مرکز نگهداری فیل های پیناوا (Pinnawala Elephant Orphanage)


این مرکز در روستای پیناوالا در منطقه ی ساباراگاموا ‏واقع شده است‎. ‎‏ به عنوان بزرگ ترین مرکز نگه داری فیل های آسیا در جهان شهرت ‏دارد. این مرکز از سال ۱۹۷۵ تاسیس شده و اکنون ۸۸ راس فیل در این مرکز نگهداری می شوند؛ مانند بچه فیل های یتیم و فیل های آسیب دیده. در این مرکز فضایی برای فیل های ماده در نظر گرفته شده تا به همراه بچه هایشان آزادانه به گشت و گذار بپردازند. برای خوردن آب یا آبتنی نیز باید مسیر ۵ ‏کیلومتری تا رودخانه را طی کنند و ‏از فیل های نر نیز برای انجام کارهایی مانند حمل ‏غذا استفاده می شود، همچنین فیل های نر معمولاً جدا نگهداری ‏می شوند. بازدید از این مکان عجیب برای هر سنی شگفت انگیز است. ساعت بازدید از این مرکز همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر است.

مجسمه بودای باهیراووکاندا ویهارا کندی (Bahiravokanda Vihara)


این مجسمه عظیم الجثه بر روی تپه ای زیبا قرار دارد و جزو آثار مذهبی شهر به شمار می رود. این مجسمه ‏حدودا ۲۷ متر ارتفاع دارد و برای دسترسی به بالای تپه باید یک ساعت پیاده روی کنید و از چندین پله بالا بروید تا به محیط دوست داشتنی و آرام بخش این محوطه برسید. از بالای تپه می توانید اکثر نقاط شهر کندی را تماشا کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از ورود به اماکن مقدس در شهر کندی حتما کفش های خود را در آورید و امکان بازدید از مجسمه بودا نیز همه روزه به صورت شبانه روزی است.
کندی

موزه ملی کندی (National Museum of Kandy)


موزه ملی کندی مکانی مناسب برای دوستداران تاریخ است که در کنار معبد دندان مقدس و در بخشی از کاخ سلطنتی سابق کندی قرار دارد. ‏این موزه با معماری خاص و منحصر به فرد خود شامل بیش از ۵۰۰۰ آثار تاریخی و هنری مانند سلاح، جواهرات، ابزار آلات و صنایع دستی است. نمایشگاه های اصلی و نمایشگاه ثانویه نیز در ساختمان اصلی برگزار می شوند. موزه ملی در زمان های قبل محل زندگی پادشاه و ملکه کندی بوده ولی از سال ۱۹۴۲ به موزه تبدیل شده است.

دیدنی های کندی