search
menu
سئول keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های سئول ۸۹

درباره سئول

شهر سئول شهری مدرن و زیبا است که در معنا نیز به معنی پایتخت بوده و سال‌هاست که به عنوان مرکزیت کره جنوبی انتخاب شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تاریخی کره جنوبی درون شهر مدرن سئول قرار گرفته و گردشگران زیادی هستند که برای دیدن تاریخ و فرهنگ قوی کره به سئول سفر می‌کنند. علی‌رغم جمعیت بالا و ازدحام گردشگر در این شهر خبری از هرج و مرج و بهم ریختگی اوضاع نیست و همه چیز با مدیریت درست، به بهترین شکل خود پیش می‌رود. اهالی سئول مردمان قانون مداری هستند و از هیچ قانونی سر پیچی نمی‌کنند. همین مورد هم باعث شده امنیت بالایی در شهر حاکم باشد و خیابان‌های شهر از پاکیزگی برق بزند. اگر برای کسب تجربه یک سفر خاص و متفاوت قصد سفر به سئول را دارید لازم است قبل از شروع سفر مواردی را درباره این شهر بدانید. در این بخش می‌خواهیم به برخی اطلاعات در مورد شهر سئول بپردازیم تا بتوانید پس از خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد سئول و رزرو هتل در این شهر، یک سفر خاطره انگیز را در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید.

سئول

تاریخ و پیشینه شهر سئول


همان‌طور که گفته شد شهر سئول قدمتی چندین هزار ساله دارد که این قدمت در مستندات بیش از دو هزار سال قید شده است. شهر سئول در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۹۱۰ هم به عنوان پایتخت دودمان چوسان انتخاب شده بود ولی در سال ۱۹۴۸ پس از تشکیل کشور کره جنوبی، آن را به عنوان پایتخت این کشور برگزیدند. شهر سئول که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد شانزدهمین شهر بزرگ جهان به شمار رفته و از دو منطقه شامل اطراف کلان ‌شهر اینچون "Incheon" و منطقه گیونگی "Gyeonggi" تشکیل شده است. به مرور شهر سئول به یکی از شهرهای هوشمند و پیشرفته در دنیا تبدیل شد که در حال حاضر صاحب خیابان‌های تمیز و خوراکی‌های خیابانی متعدد است و سفر به آن می‌تواند برای هر فرد گردشگری جذاب و دیدنی باشد.

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی شهر سئول


شاید برایتان دانستن این موضوع جالب باشد که شهر سئول با هیچ کشور دیگری به صورت زمینی مرز مشترک ندارد و با توجه به موقعیت قرار گیری‌اش فقط به کره شمالی راه دارد. البته اگر از جاهای دیگر دنیا قصد سفر به سئول را داشته باشید قطعا با هواپیما این کار را انجام می‌دهید در غیر این صورت باید برای رسیدن به سئول حتما از کره شمالی گذر کنید. آب و هوای متعدل و تقریبا چهار فصل از ویژگی‌های این شهر است زیرا سئول در امتداد رود هان قرار گرفته و اقلیم دل پذیری دارد. اگر علاقه دارید این شهر مدرن را از نزدیک ببینید پیشنهاد می‌کنیم این کار را با همراه شدن با تورهای گردشگری سئول انجام دهید این گونه می‌توانید با خیال راحت از ارتباط آسان با افراد کره‌ای، اقامتگاه مناسب و بلیط رفت و برگشت هواپیما فقط از سفرتان لذت ببرید و از مناطق دیدنی این شهر دیدن کنید. شاید با خود فکر کنید که پیدا کردن این تور در ایران کار سخت و دشواری باشد اما باید بدانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید هم از تخفیفات و هدایای متنوع بهره‌مند شوید و هم جستجوی تورهای گردشگری برایتان مثل آب خوردن شود. زیرا در سفرمارکت هر توری با هر نوع سلیقه و هر مقدار بودجه‌ای به هر کجای دنیا برای شما فراهم است.

سئول

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر سئول


شاید در نگاه اول شهر سئول را شهری سرد و کامپیوتری ببینید اما باید بگوییم که در این شهر زیبا جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که می‌توانید از همگی آن‌ها بازدید کنید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر می‌توان به کاخ گیونگ ‌بوک‌ گونگ "Gyeongbokgung" اشاره کرد. این کاخ جزو اولین و بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی بود که در سال ۱۳۹۵ میلادی درست در زمان سلسله چوسون و در مرکز سئول بنا شد. البته در آن دوران نام شهر سئول، هانیانگ بود که به عنوان نماینده حاکمیت سلسله چوسون نیز شناخته می‌شد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی سئول پارک هانگانگ "Hangang Park" است که با امکانات تفریحی خود مانند استخر، دوچرخه سواری، زمین‌ فوتبال، تنیس و فضای سبز بزرگ، قایقرانی و اسکی روی آب می‌تواند ساعت‌ها شما را غرق شادی و نشاط کند. در سفر به سئول می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی که شامل مجموعه تفریحی لاته ورلد، برج جهانی لوته، کتابخانه سئول، دهکده بوکچون هانوک، پل بانپو، فرودگاه بین المللی اینچئون، روستای نام سانگول هانوک، منطقه هونگ دائه، مرکز خرید کوئکس، موزه تریک آی سئول، پارک ملی بوخانسان، کاخ چانگ دیوک گونگ، موزه یادبود جنگ کره، موزه و خانه ادبی یون دونگ جو، سالن تئاتر مایونگدانگ نانتا، معبد جوگیسا، موزه کیمچیکان، پارک یئوویدو، معبد جانگمیو، بازارچه گوانجانگ، زندان سئودامان و مرکز خرید دی کوب سیتی مال دیدن کنید.

سئول

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر سئول


همان‌طور که می‌دانید در اکثر کشورها مراسمات و جشنواره‌های فصلی یا نمایشی اجرا می‌شود که علاوه بر جنبه جذب گردشگر، در بحث آموزش، نمایش آداب و رسوم و هنر اهالی آن کشور بسیار موثر است. در سئول هم به عنوان پایتخت کره جنوبی فستیوال‌های متنوع و جذابی اجرا می‌شود اما جشنواره‌های این کشور آن قدر مفرح و هیجان انگیز است که هر شهر برای جذب گردشگر انحصار یک فستیوال را به دست گرفته است. در ادامه به برخی از جشنواره‌های نمایشی کره جنوبی اشاره می‌کنیم. از معروف‌ترین فستیوال‌های کره جنوبی می‌توان به فستیوال یخ هواچون سانچونیو «اسکی بر روی یخ، سورتمه ‌سواری، فوتبال و سرسره بازی در یخ»، فستیوال گل بوریونگ «شادی و رقص و پایکوبی آن‌ هم در گل»، فستیوال آتش در جیجو «رژه و نمایش در آتش»، فستیوال آتش بازی بوسان «پانتومیم و شعبده ‌بازی در آتش»، فستیوال فانوس جینجو «روشن کردن فانوس‌ها برای زنده نگه داشتن سربازان قلعه‌ جینجوسونگ Jinjuseong»، فستیوال شکوفه‌های گیلاس در جینهائه «بازدید از زیبایی شکوفه‌‌های گیلاس همراه با گلبرگ‌های صورتی‌ گل‌ها»، فستیوال اولترا در سئول «بهترین فستیوال موسیقی در قاره آسیا»، فستیوال سئونگسان سان رایز «بازدید از طلوع آفتاب در فضای ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو» و دیگر موارد اشاره کرد.