search
menu
کیپ تاون keyboard_arrow_down close

کیپ تاون

hotel
هتل های کیپ تاون ۶

درباره کیپ تاون

درباره شهر کیپ تاون


کیپ‌ تاون دومین شهر پرجمعیت در کشور آفریقای جنوبی است که در ساحل خلیج تیبل قرار دارد و به عنوان قدیمی ترین شهر این خطه شناخته می‌شود. شهر کیپ‌تاون بعد از پایتخت در میان گردشگران محبوبیت خاصی داشته و به عنوان پایتخت استان کیپ غربی و پایتخت قانون‌‌گذاری آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، حتی پارلمان آفریقای جنوبی نیز در این شهر قرار دارد. کیپ تاون به خاطر پوشش گیاهی متنوع و گسترده شامل جاذبه‌های گردشگری زیادی است که یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان را در این شهر زیبا تجربه خواهید کرد، مانند اسکله های ویکتوریا و آلبرت، سواحل زیبا، باغ های گل و گیاه. شهر کیپ تاون دارای تپه‌های زیادی است و همین تپه‌ها سمبل شهر به شمار می‌روند. کیپ تاون جزو مراکز مهم گردشگری در این قاره محسوب می‌شود و چندین میلیون نفر سالانه با خرید آنلاین بلیط هواپیما عازم این کشور می‌شوند. همچنین کیپ‌تاون یکی از شهرهای آرام و بی سر و صدای آفریقای جنوبی بوده و زندگی در این شهر ملایم و دل‌ انگیز است.

کیپ تاون

تاریخچه شهر کیپ تاون


شهر کیپ تاون شهری سرشار از تاریخ و تمدن است و شامل موزه‌های زیبایی است که نشان‌گر تاریخ غنی این کشور هستند. اولین تمدن در این شهر به ۱۲ تا ۱۵ هزار سال قبل برمی‌گردد. محقق مشهور پرتغالی به نام بارتولومی دیاس در سال ۱۴۸۸ با سفر به این منطقه نام کیپ آو استورم را انتخاب کرد، سپس به نام کیپ آو گود هوپ نامگذاری شد و این شهر از طریق دریا به شرق و هندوستان وصل گردید. در اواخر قرن ۱۶ نیز کشتی های اروپایی زیادی برای ادامه مسیرهایشان از این منطقه عبور می‌کردند و تجارت و بازرگانی رونق گرفته بود. در طی سال‌های بعدی نیز این شهر تحت سلطه هلند، فرانسه و بریتانیا قرار گرفت. در نهایت، در سال ۱۹۱۰، بریتانیا این شهر را به عنوان نماینده اتحادیه آفریقای جنوبی انتخاب کرد و به عنوان پایتخت جمهوری آفریقای جنوبی انتخاب شد. امروزه شهر Cape Town یکی از شهرهای زیبای جهان به نام عروس آفریقا شناخته می‌شود، به طوری که هر نوع تفریح و سرگرمی در این شهر وجود دارد. معنای لغوی کیپ تاون نیز شهر مادر است. اکثر جاذبه‌های فرهنگی این شهر در نزدیکی همدیگر قرار دارند و در مجاورت شهر نیز جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد، به عنوان مثال طبیعت حفاظت شده Good Hope بسیار تماشایی است. تاکستان‌های Paarl و ساختمان‌هایی از دوران استعمار که بهترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیپ تاون محسوب می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی کیپ تاون


شهر کیپ‌تاون یکی از شهرهای آرام و بی سر و صدای آفریقاست که در جنوب غربی کشور آفریقای جنوبی و در نقطه‌ تلاقی اقیانوس هند و اقیانوس اطلس واقع شده است. سفر به این شهر یکی از سفرهای هیجان‌انگیز و پر از خاطرات خوب برایتان خواهد بود. کیپ تاون طبیعتی شگفت انگیز و سرشار از زیبایی‌ دارد. در این شهر مکان‌‌های زیبای ساحلی و کوهستانی همراه با پوشش گیاهی متنوع مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. شب گردی در کنار ساحل و برپایی جشن‌‌های به یادماندنی جزو فعالیت‌‌هایی هستند که همه گردشگران را وسوسه‌ می‌کنند، مخصوصا در روزهای گرم تابستان این سرزمین سرشار از هیجان و زیبایی می‌شود. پیشنهاد ما این است که شهر کیپ تاون به عنوان یکی از شهرهای برتر گردشگری ارزش یک بار سفر دارد. می‌توانید برای اقامت در این شهر با هتل های کیپ تاون بیشتر آشنا شوید.

کیپ تاون

آب و هوای کیپ تاون


کیپ تاون دارای آب و هوای گرم و معتدل مدیترانه ‌ای است. زمستان در این شهر از ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست ادامه دارد و هوای سرد از طرف اقیانوس اطلس این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بارندگی و وزش باد می‌‌شود. میانگین دمای هوا در زمستان بین ۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بوده و میانگین بارش سالانه ۵۱۵ میلی‌متر است. تابستان نیز از اوایل دسامبر تا مارس ادامه دارد و هوا نسبتا گرم بوده و میانگین دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. از اکتبر تا آوریل نیز آب و هوای گرم و خشکی در این شهر حاکم است. فاصله‌ زمانی بین ماه‌های دسامبر و فوریه از محبوب‌ترین زمان‌های سفر برای تعطیلات ساحلی است. در این مدت، سواحل شهر بسیار شلوغ بوده و شور و هیجان خاصی به گردشگران انتقال داده می‌شود. همچنین سفر به کیپ تاون از اواخر ژانویه تا اوایل آوریل و از جولای تا سپتامبر نیز برای بسیاری از گردشگران خوشایند است، زیرا در این بازه زمانی گل‌‌های وحشی رشد می‌‌کنند. برای پیاده‌روی در طبیعت و کوه‌‌نوردی نیز بهترین زمان سفر از اواخر آوریل تا اوایل ژوئن است. بنابراین با توجه به شرایط کوهستانی حاکم در این شهر، آب و هوای بسیار متغیر همراه با زمستان‌های معتدل و مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک را شاهد خواهید بود. برای درک شرایط آب و هوایی کشور آفریقای جنوبی در مقابل ایران می توان چنین گفت که آفریقای جنوبی در نیمکره جنوبی و ایران در نیمکره شمالی قرار دارد، یعنی در این کشورها زمستان و تابستان برعکس همدیگر هستند. برنامه سفری و زمان خرید بلیط هواپیمای خارجی تان را طوری تنظیم کنید تا از نظر آب و هوایی در متعادل ترین زمان باشد.

جاذبه های دیدنی شهر کیپ تاون


شهر کیپ تاون دارای سواحل زیبا، بندرهای شگفت ‌انگیز و باغ‌ های بی نظیری است که چشمان گردشگران را به سوی خود خیره می کند. این شهر ساحلی به سبک اروپایی ساخته شده و مرجان های زیبا، شن های سفید و ساحل اقیانوس هند صحنه‌های بی نظیری خلق کرده اند، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی یکی دیگر از پرطرفدارترین اقدامات در این شهر زندگی شبانه پرهیجان است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. در کیپ‌تاون جاهای دیدنی زیادی برای توریست‌ها وجود دارد، مانند آکواریوم Two Oceans در جاده لنگرگاه و جزیره Robben در نزدیکی خلیج Table که از جاهای دیدنی و میراث جهانی ثبت شده به شمار می‌روند. قصر Good Hope مربوط به قرن ۱۷ بوده و افلاک نما و کلیسای بسیار مشهور Groote Kerk جزو جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم:

•باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش Kirstenbosch National Botanical Gardens
یکی از بهترین و جذاب‌ترین باغ‌های گیاه شناسی در جهان همینجاست که باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش نام دارد. در این باغ، یک پل هیجان انگیز وجود دارد و از روی این پل می‌توانید جنگل را از بالا تماشا کنید.

کیپ تاون

•دماغه امید نیک Cape of Good Hope
دماغه امید نیک صخره ای در اقیانوس اطلس است و به عنوان جنوب غربی ترین نقطه قاره آفریقا شناخته می‌شود. نقطه Cape Agulhas در ۱۵۰ کیلومتری دماغه امید نیک واقع شده و از نظر اقیانوس شناسان کیپ اگالس همان منطقه ای است که آبهای سرد اقیانوس اطلس و آبهای گرم اقیانوس هند را به هم پیوند می‌دهد.

•آکواریوم دو اقیانوس The Two Oceans Aquarium
در نزدیکی واترفرانت آکواریوم دو اقیانوس وجود دارد و مکان جالبی برای تماشای جانوران دریایی اقیانوس آرام و اطلس است، در این نقطه دو اقیانوس به هم می رسند.

•جزیره روبن Robben Island
روبن یکی از جزیره های آفریقای جنوبی است که به دلیل زندانی کردن مخالفان آپارتاید شهرت دارد، زندانیانی مانند نلسون ماندلا و احمد کاظیم. این جزیره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر کیپ تاون به شمار می رود.

•پارک ملی و تله کابین تیبل مانتین Table Mountain National Park
بازدید از تیبل مانتین و بالا رفتن با تله کابین و دیدن ساحل اقیانوس بسیار هیجان انگیز است، این منطقه جایی است که دو اقیانوس اطلس و آرام به هم می رسند، قطعا از تماشای این منطقه لذت خواهید برد.

•جزیره شیرهای دریایی Seal Island
جزیره ای پر از شیرهای دریایی در شهر کیپ تاوان است که شیرها بر روی سنگ های سیاه رنگ و بزرگ در کنار آب دریا خوابیده اند، قطعا منظره بی نظیری را تماشا خواهید کرد. همچنین این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری مهم در این شهر به شمار می رود. مورد جالب توجه در رابطه با این جزیره وجود قایق هایی است که شما را به نزدیکترین فاصله از شیرها می برند و لحظات هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد.

کیپ تاون

فرودگاه شهر کیپ تاون Cape Town International Airport


فرودگاه بین المللی کیپ تاون به عنوان سومین فرودگاه پررفت و آمد در کشور آفریقای جنوبی است و در ۲۰ کیلومتری شهر کیپ تاون واقع شده است. این فرودگاه از سال ۱۹۵۴ با نام فرودگاه دانیل آغاز به فعالیت نموده و در طی سال های بعدی به فرودگاه بین المللی تغییر نام داده است. به طوری که سالانه از بیش از ۱۰ میلیون مسافر در این فرودگاه استقبال می شود. شرکت‌های هواپیمایی قطر، ترکیش ایرلاین، فرانس ایرلاین، کنیا، امارات، بریتیش و ایر لینک به این فرودگاه روزانه پرواز دارند. این فرودگاه دارای ۲ ترمینال مجزاست و راه‌های دسترسی به این فرودگاه نیز از طریق تاکسی و اتوبوس انجام می‌گیرد. همچنین علاوه بر این وسایل نقلیه می‌توانید از قطار استفاده کنید و به مرکز شهر کیپ تاون دسترسی داشته باشید. در این فرودگاه رستوران، کافی شاپ، اتاق استراحت،‌بانک، صرافی و نمایندگان سیم‌کارت های این کشور وجود دارند. در همه نقاط این فرودگاه اینترنت وای فای رایگان قابل دسترس است.

دیدنی های کیپ تاون