search
menu
لوسیل keyboard_arrow_down close

لوسیل

درباره لوسیل

لوسیل؛ توریستی‌ترین شهر قطر در جام جهانی ۲۰۲۲


قطر ملتی است که دائماً خود را از نو تجسم می‌کند، این باور ریشه در تاریخش دارد. قطر با روحیه دستیابی به پیشرفت و تقویت گردشگری در مقابل همه مشکلات، اولین شهر سبز خود - لوسیل را به عنوان بخشی از استراتژی توسعه گردشگری گسترده قطر معرفی کرده است، زیرا این کشور در تلاش برای تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود برای بازدیدکنندگان است. به همین دلیل است که یک استادیوم فوق‌العاده و مجهز به منظور برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و تور قطر در این شهر به بهره‌برداری رسیده است. برای دانستن همه چیز در مورد این شهر آینده‌نگر و همه چیزهایی که ارائه می‌دهد، با ماه همراه باشید.

لوسیل

درباره لوسیل (Lusail)


امروزه شهر لوسیل، در آستانه تبدیل شدن به مقصد محبوب بعدی قطر برای گردشگران و ساکنان این کشور است.
لوسیل اولین شهر پایدار قطر است. ایده پایه توسعه شهر با ترکیب مدرنیته واقعی با غناهای سنتی قطری و معماری اسلامی بود. شهر ساحلی لوسیل در ۲۲ کیلومتری شمال دوحه واقع شده است و در مساحتی به وسعت ۳۸ کیلومتر مربع قرار دارد و موقعیت ساحلی آن بیش از ۲۸ کیلومتر است.
این شهر که توسط دولت از طریق شرکت املاک دیار قطر تأمین مالی می‌شود، ابتدا در سال ۲۰۰۵ طراحی شد، اما زمانی که قطر به عنوان میزبان تور مسابقات جام جهانی قطر اعلام شد، توسعه آن به طور واقعی آغاز شد.
نام شهر ریشه در میراث اصیل قطری و ارزش‌های فرهنگی دارد. نام «لوسایل» از نام یکی از کمیاب‌ترین گل‌های قطر گرفته شده است که نمادی از منحصربه‌فرد بودن شهر، و تلفیقی بی‌وقفه بین میراث دوحه و تحول معاصر است.
همچنین در برنامه توسعه پایدار چشم انداز ۲۰۳۰ دولت، با طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از طرح‌های محوطه‌سازی حساس به آب گرفته تا سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای که برای صرفه‌جویی ۶۵ میلیون تن CO2 در سال طراحی شده است، رونمایی کرده است.

مکان‌های دیدنی شهر لوسیل


حال قصد داریم شما را با بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌های شهر لوسیل قطر آشنا کنیم تا بعد از خرید تور جام جهانی قطر به این مکان‌ها مراجعه کنید.

جزایر قتایفان (Qetaifan)
تاج جواهرنشان لوسیل، جزایر قتایفان است. این جزایر از منظره‌های پانورامیک بی‌نظیری از دریا برخوردار هستند، درست در نزدیکی ساحل و در فاصله کوتاهی از چراغ‌های روشن شهر. چهار جزیره فراساحلی یک منطقه انحصاری و پناهگاه خصوصی برای ساکنان را تشکیل می‌دهند که تنها دارای دو نقطه ورودی و دسترسی است که اولی از جزیره قطایفان شمالی و دومی از جزیره قتایفان جنوبی ۱ عبور می‌کند.
فضاهای سبز و امکانات تفریحی در جزایر در کنار طیف وسیعی از بوتیک‌های مجلل، پارک‌ها، رستوران‌های سطح بالا، و کافه‌ها گسترده شده‌اند. این جزایر همچنین دارای اسکله‌های زیادی هستند که ظرفیت میزبانی بیش از ۴۰۰ قایق را دارند.

لوسیل

وندوم (Place Vendôme)
این مکان بهترین مکان سرگرمی در لوسیل است. وندوم الهام‌گرفته از پاریس است، مخصوصا برگرفته از خیابان خرید معروف پاریس، Rue de la Paix، است. این خیابان شامل ۱۰۰۰۰۰۰ متر مربع خرده فروشی، اوقات فراغت، سرگرمی، و لوکس در کنار دریا می‌شود. وندوم قرار است به مقصد جدیدی برای این منطقه تبدیل شود، که نهایت راحتی را با اقیانوسی از انتخاب ها ترکیب می کند. این مکان معتبرترین برندهای بین‌المللی را در محیطی باشکوه با الهام از معماری نمادین پاریس در خود جای داده است.

منطقه و تفرجگاه لوسیل مارینا (Lusail Marina)
تفرجگاه مارینا با ردیف درختان نخل در مقابل Corniche دوحه قرار می‌گیرد. می‌توانید در هر زمانی از روز از پیاده‌روی‌های آرامش‌بخش در کنار تفرجگاه زیبای کنار آب لذت ببرید، از فواره‌های تعاملی که در شب روشن می‌شوند، لذت ببرید، در یکی از غرفه‌های غذای آنجا قهوه بنوشید، یا به سادگی از مناظر لذت ببرید.
برخی دیگر از عناصر مهم لوسیل مارینا عبارتند از شهر انرژی قطر، شهر سرگرمی و منطقه مسکونی فاکس هیلز، کامیون‌های مواد غذایی، کافی شاپ‌ها، غرفه‌های مواد غذایی و مفاهیم غذایی منحصر به فرد تنها برخی از چیزهایی هستند که می توانید از Lusail Marina Food Arena انتظار داشته باشید.

پارک کرسنت
کرسنت پارک فضایی سرسبز به مساحت ۲۷۵۰۰۰ متر مربع با الهام از محیط کویر است. باغ تپه‌های شنی بر پایه پایداری استوار است و از آب بازیافتی برای آبیاری مناطق سبز استفاده می‌کند و همه آنها بطور هماهنگ عمل می‌کنند.
این پارک دارای مراکز فروش مواد غذایی، جنگل و مناطق بازی کودکان است. این پارک همچنین دارای فضای وسیع پارکینگ و امکانات ورزشی از جمله زمین فوتبال بزرگ، بسکتبال، والیبال شنی و زمین تنیس است.

پل های معلق خیره کننده لوسیل
این پل معلق دایره ای شکل که توسط DISSING+WEITLING طراحی شده و توسط Samsung C&T ساخته شده است، بدون شک یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های لوسیل است. در حالی که در طول روز شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، در شب حتی هیجان‌انگیزتر است؛ زیرا چراغ‌های آن در رنگ‌های مختلف روشن می‌شود و کل آن منطقه را روشن می‌کند.

لوسیل

پارک آبی و ماجراجویی (Desert Falls)
خانواده‌های مشتاقی که به دنبال ماجراجویی هستند، می‌توانند در پارک ماجراجویی و آبشار کویر کاوش کنند. سایت پارک آبی در کلاس جهانی ۵۷۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و دارای ۲۸ سرسره و وسایل سواری شامل رودخانه‌های سیل‌آسا، تپه‌های شنی موج سواری، کارتینگ و برچسب لیزری است.

حمل و نقل در شهر لوسیل


می‌توانید با استفاده از متروی دوحه، حمل‌ونقل خصوصی خود، یا با استفاده از خدمات تاکسی، به راحتی به لوسیل بروید.
به علاوه ترامواها از اول ژانویه ۲۰۲۲ در شهر لوسیل شروع به کار کردند. ترامواها ۷ روز در هفته کار خواهند کرد. سرویس‌دهی در فواصل ۵ دقیقه‌ای است.
هنگامی که ترامواها به طور کامل عملیاتی شوند، خدمات تراموا در سراسر شهر لوسیل در دسترس خواهد بود. ترامواها به ایستگاه‌های مترو دوحه مانند لگتافیا و لوسیل متصل خواهند شد. خدمات تراموا بخشی از سیاست‌هایی است که هدف آن یک سیستم حمل و نقل عمومی جامع و پایدار است. همچنین هدف آن حمایت از تور جام جهانی قطر است که سازگار با محیط زیست و کربن خنثی است.

غذاها و رستوران‌های لوسیل


طعم سنتی و اصیل غذای قطر را در بهترین رستوران‌های لوسیل کشف کنید. در حالی که این شهر در لیست شهرهای هوشمند کشور قرار دارد، جاذبه های دیدنی لوسیل به زودی جزو محبوب ترین مقاصد در بین مسافران خواهد شد. این شهر بهترین توسعه آینده نگر خواهد بود که در آن می‌توان بهترین رستوران‌ها، هتل ها، فروشگاه‌ها و موارد دیگر را برای یک زندگی پایدار و توسعه یافته پیدا کرد. بنابراین، اگر قصد دارید بلیط هواپیما قطر را بخرید و یک تور در این شهر جذاب نزدیک به دوحه داشته باشید، می‌توانید فهرستی از غذاهای خوشمزه را تهیه کنید و بهترین غذاخوری‌ها را در این شهر پیدا کنید.

۵ رستوران برتر در لوسیل


با در نظر گرفتن این موضوع که لوسیل به محبوب‌ترین مقصد گردشگری قطر تبدیل خواهد شد، بهترین رستوران‌های قطر در این شهر قرار گرفته است.

۱. سبد غذایی لوسیل مارینا
تفرجگاه لوسیل مارینا فضایی عالی برای همه اجتماعات اجتماعی یا یک پلتفرم تفریحی فراهم می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند به برخی از کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر غذاخوری‌های عالی مراجعه کنند. بهترین غذاهای این مکان برگر، سیب زمینی سرخ کرده، ماکتل است.

۲. رستوران اپل من لوسیل (My Apple)
رستوران سیب من یکی دیگر از بهترین غذاخوری‌ها برای لذت بردن از غذاهای چینی و هندی خود در لوسیل است. این رستوران شامل گزینه‌های تحویل در منزل و سرو صبحانه است. غذاهای محبوب رستوران شامل غذاهای هندی جنوبی مانند Appam یا Idle ، برگر، سیب زمینی سرخ شده، ماکتل، ذرت شیرین، سالاد سزار، رشته فرنگی و سایر غذاهای خوشمزه قطری است.

۳. غذاخوری لبنانی تاول (Tawle)
برای امتحان کردن غذای لبنانی در قطر، غذاخوری لبنانی Tawle بهترین رستوران در لوسیل قطر است. منوی اینجا دارای اقلام غذایی است که نه تنها شامل گزینه‌های غذاخوری بلکه نوشیدنی‌هایی برای یک عصر با طراوت است. غذاهای معروف این رستوران Idli Vada، Masala Dosa، گوشت گاو سرخ شده، کیک پنیر Husum و تاپینگ و موارد دیگر است.

لوسیل

۴. تاکسی رستوران لوسیل
رستوران تاکسی که به لیست بهترین رستوران‌های شهر اضافه شده است، به دلیل خدمات عالی و بهترین فست فودها شناخته شده است. این رستوران با ارائه طعم‌های متنوع از غذاهای اصیل قطری گرفته تا غذاهای بین المللی، بهترین اقلام غذایی را برای تمام منوی شام و ناهار شما فهرست کرده است. مرغ دام بریانی، برگر، مرغ باربیکیو، کباب استیک از بهترین غذاهای این رستوران است.

۵. افندی دوکن
افندی دوکان که یک رستوران معمولی برای صرف غذا در لوسیل نیست، بلکه بهترین مکان برای صرف غذا در این شهر است. افدی دوکن یکی از کامیون‌های غذاخوری لوسیل است. این غذاخوری کوچک اما در عین حال شیک است که دارای منوی لینگ با بهترین قهوه و گزینه فست فود شماست. غذاهای مورد علاقه این مکان مرغ دام بریانی، برگر، مرغ باربیکیو، کباب استیک است.

به علاوه کامیون‌های غذاخوری لوسیل تجربه خوردن بهترین غذاهای قطری را به شما ارائه می‌دهند. در آنها می‌توانید کافه‌هایی را پیدا کنید که بهترین فست فود، نوشیدنی‌ها، غذاهای بین‌المللی را دارند و طعم واقعی غذا را سرو می‌کنند.

بهترین زمان سفر به لوسیل


بهترین زمان برای بازدید از لوسیل بین اکتبر تا پایان آوریل است، زمانی که دما در بهترین حالت خود قرار دارد، رطوبت هوا پایین است و تابش خورشید لذت بخش است. اگر به دنبال زمانی هستید که بیشترین وقت خود را در استخر باشید و بتوانید دمای ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶٫۱ درجه سانتیگراد) را در سایه تحمل کنید، جولای و آگوست را انتخاب کنید. اکثر مردم محلی و کارگران خارج از کشور تمایل دارند به مناطق سردتر بروند و هتل‌ها و استخرها را خالی بگذارند. نرخ هتل ها چندان متفاوت نیست، اما در طول ماه‌های گرم تابستان کمی ارزانتر است.

استادیوم معروف لوسیل


استادیوم ۸۰۰۰۰ نفری لوسیل، جاه طلبی قطر و اشتیاق قطر برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان را تجسم خواهد کرد. در اینجا است که فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار می شود و میلیاردها نفر در سراسر جهان آن را تماشا می کنند.
طراحی این استادیوم باشکوه از تداخل نور و سایه که مشخصه فانوس فنار است، الهام گرفته شده است. شکل و نمای آن منعکس کننده نقوش تزئینی پیچیده روی کاسه‌ها، ظروف و دیگر آثار هنری است که در سراسر جهان عرب و اسلام وجود دارد.

لوسیل

شرایط سفر به لوسیل


اگر به دنبال تماشای بازی‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ و حضور در استادیوم هستید، قبل از تهیه بلیط و پرواز با قطر ایرویز باید ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. این ویزا ۳ ماهه است و گردشگران می‌توانند از طریق آن یک ماه اقامت داشته باشند. با در نظر گرفتن شیوع کووید ۱۹ باید برای سفر به قطر یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون را تزریق کرده باشید. در غیر این صورت باید قبل از سفر تست آنتی بادی دهید.

جمع بندی
اگر به دنبال از نزدیک دیدن بازی‌های جام جهانی قطر هستید حتما به دفتر هواپیمایی قطر در تهران مراجعه خواهید کرد تا بلیط مناسب خود را تهیه کنید. یکی از شهرهای میزبان این مسابقات لوسیل است که به تازگی به عنوان توریستی‌ترین شهر قطر معرفی شده است. ورزشگاه ۸۰۰۰۰ نفری لوسیل میزبان بازی نهایی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.