search
menu
شیکاگو keyboard_arrow_down close

شیکاگو

درباره شیکاگو

شهر شیکاگو (Chicago) واقع در ایالت ایلینوی، با حدود ۹ میلیارد جمعیت سومین شهر پر جمعیت در کشور آمریکا بوده و همچنین در غرب میانه ایالات محتده آمریکا لقب پر جمعیت‌ترین شهر را به خود اختصاص داده است. این شهر بزرگ و مهم دارای هشت خط مترو، ۱۴۵ ایستگاه و دو فرودگاه است. اگر اهل سفر و گشت و گذار باشید دومین فرودگاه شلوغ جهان را می‌شناسید. این فرودگاه بین المللی که اوهر نام دارد یکی از دو فرودگاه موجود در شیکاگو بوده و یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود. جالب است بدانید نام شیکاگو از یک کلمه هندی رواج یافته در میامی (که نام یک تره فرنگی وحشی بوده)‌ گرفته شده‌ است. عده‌ای دیگر می‌گویند شیکاکوا که از زبان بومی‌های آمریکایی است گرفته شده و معنی پیاز وحشی یا سیر وحشی می‌دهد. به همین دلیل هم هست که جلال آل احمد درباره نام شیکاگو جنین می‌گوید:
«دیگر اینکه شیکاگو یک اسم سرخ‌پوستی است و به علت اینکه اول دست فرانسوی‌ها بوده، با ch می‌نویسند شین اش را»
اگر قصد سفر به این شهر معروف و مهم از ایالات متحده آمریکا را دارید می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیکاگو سفری آسان و بی دغدغه را تجربه کنید. در این بخش تصمیم داریم که معرفی مختصری از این شهر را در اختیار شما قرار دهیم تا آشنایی بیشتری با شیکاگو داشته باشید.
شیکاگو

تاریخ و پیشینه شهر شیکاگو


شهر شیکاگو تاریخچه‌ای جالب و متفاوت است. این شهر در ابتدا قلمرو و اقامتگاه قبیله پوتاواتومی بوده و فردی هایییتی تبار برای اولین بار در این منطقه در سال ۱۷۸۰ سکونت کرد. گردهمایی افراد و زیاد شدن جمعیت این منطقه آن را در سال ۱۸۳۳ به شهرک تبدیل کرد. خوب است بدانید که طولی نکشید و شیکاگو از شهرک به شهر تغییر پیدا کرده و جمعیتش پس از گذشت چهار سال به ۴۱۷۰ نفر رسید. با پیشرفت شهری و گسترش خطوط راه آهن، شرایطی را پیش آورد که در سال ۱۸۷۰ بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند. ازدیاد جمعیت و وجود نیروی کار بسیار، از دلایل دیگر پیشرفت شیکاگو بود. پروژه‌ها و موارد زیادی در این شهر وجود دارد که با توجه به وجود نیروی انسانی سرعت رشد بالا و کیفیتی فوق العاده داشته است. یکی از این پروژه‌های موفق راه اندازی خطوط مترو بوده که در حال حاضر از قدیمی‌ترین متروهای جهان به شمار می‌رود.

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی شهر شیکاگو


اقلیم و آب و هوای شیکاگو در دسته آب و هوای مرطوب و قاره‌ای قرار گرفته و همه چهار فصل را در بر می‌گیرد. بهار در شیکاگو، هوایی مرطوب و خنک همراه با نسیم‌های دل‌نشین دارد که بهترین فصل برای مسافرت با تور گردشگری به شمار می‌رود. شیکاگو در فصل تابستان روزهایی گرم و تقریبا مرطوب را تجربه می‌کند. در این فصل استفاده از تفریحات آبی مثل شنا، پارک‌های آبی روباز، آفتاب گرفتن در ساحل و ... می‌تواند از جمله مواردی باشد که شما را به سمت شیکاگو جذب کند. پاییزی در شهر شیکاگو انتظار شما را می‌کشد آب و هوایی ملایم رو به سرد دارد. در فصل زمستان هم همانند دیگر مناطق جهان، هوا به سمت سرد شدن می‌رود. میزان بارش باران و برف در ماه‌های ژانویه، فوریه، می و ژوئن به بیش‌ترین مقدار می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید این شهر در نزدیکی دریاچه میشیگان قرار گرفته و اقلیم آن تحت تاثیر دریاچه بوده است. شهر شیکاگو به علت قرار گیری جغرافیایی خود لقب شهر بادی را از آن خود کرده است. البته وزش باد در این شهر به نسبت شهرهای دیگر آمریکا کم‌تر است اما به هر دلیل، شیکاگو را با Windy City می‌شناسند.
شیکاگو

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر شیکاگو


بدون شک می‌توان گفت که شهر شیکاگو یکی از زیباترین شهرهای آمریکا است. این شهر با ساختمان‌های مرتفع، خیابان‌های تمیز و پارک‌های بی شمار توانسته در مدت کم خود را دل همگان جا دهد. جاذبه‌های گردشگری این شهر به قدری زیاد است که نمی‌توان تمام آن‌ها را در این مقاله شرح داد اما می‌خواهیم چند مکان دیدنی از شیکاگو که جزو برترین جاذبه‌ها بوده‌اند برایتان خلاصه کنیم. دماغه پارک (Burnham) اولین جاذبه‌ای است که می‌توانید برای گشت و گذار به آن سفر کنید. این پارک در نزدیکی دریاچه میشیگان قرا گرفته و غروبی دل‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. دومین مکان محبوب دیدنی در شیکاگو پارک گرنت (Grant Park) است. پارک گرنت در مرکز شهر واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. میلینیوم پارک نیز از مناطق دیدنی شیکاگو است. برج ویلیس (Willis) یک نمای ۳۶۰ درجه از کل شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد و یکی از جاذبه‌هایی است که حتما باید از آن بازدید کنید. موزه تاریخی طبیعی فیلد (Field)، موزه علم و صنعت شیکاگو، موزه فیلیپ راندولف پولمن پورتر و موسسه هنر شیکاگو از دیگر مناطق دیدنی شیکاگو هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را با فرهنگ و سیر تحول مردمان شیکاگو آشنا کند. فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو، پارک هزاره یا پارک میلنیوم، مجسمه دروازه ابر، اسکای دک شیکاگو، ساختمان جان هنکاک، محله مگنیفیسنت مایل، مورتون اربورتوم، افلاک نمای ادلر، باغ وحش پارک لینکلن، آکواریوم شد و شیکاگو مجیک لانج از دیگر مکان‌های معروف و دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.
شیکاگو

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر شیکاگو


شیکاگویی‌ها از جمله افرادی هستند که به مناسبات مختلف پایبند بوده و هر روزی را برای شاد بودن غنیمت می‌شمارند. اگر بخواهیم چند فستیوال معروف و همگانی که هر ساله در شیکاگو برگزار می‌شود را به شما معرفی کنیم می‌توانیم از جشنواره طعم شیکاگو (بزرگ‌ترین رویداد شیکاگو)، جشنواره بلوز شیکاگو (موسیقی مذهبی و عقیدتی)، جشنواره جاز شیکاگو (طولانی‌ترین جشنواره موسیقی)، جشنواره موسیقی مسافرتی (معروف‌ترین فستیوال موسیقی)، جشنواره غذای آماده (جشنواره‌ای برای دوست داران غذا)، جشنواره تعطیلات شیکاگو گینزا (اجرای نمایش‌های رزمی و غیر رزمی ژاپنی)، جشنواره کودکان و نوجوانان و کیت شیکاگو (جایی برای شادی کودکان)، موسیقی جهانی (هر نوع موسیقی را می‌توانید در این فستیوال بشنوید)، جشن شیکاگو پراید (شادی، سرگرمی، غذا، نمایش همه چیز در این فستیوال وجود دارد) نام ببریم.