search
menu
ترابزون keyboard_arrow_down close

ترابزون

hotel
هتل های ترابزون ۳۴

درباره ترابزون

شهر ترابزون در شمال ترکیه و در کنار ساحل دریای سیاه جای گرفته است. بیشتر شهرهای گردشگری ترکیه که به عنوان مقصد سفرهای خارجی گردشگران شناخته می‌شود در جنوب و غرب ترکیه جای دارند. اما ترابزون در نقطه متفاوتی در شمال این کشور جای گرفته است. شهر ترابزون به سبب قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و به عنوان نقطه‌ای کلیدی در جنوب منطقه قفقاز، شاهد حضور ادیان، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی بوده است. همین موضوع به جذابیت های گردشگرانه این شهر ترکیه افزوده است.

نام ترابزون


نام شهر ترابزون از ریشه یونانی و به معنای «مانند میز» است. دلیل این نامگذاری تپه‌ای در مرکز شهر ترابزون است که به مانند یک میز به نظر می‌رسد. در دوران باستان حتی روی سکه‌هایی که در این منطقه ضرب می‌شده است، تصویر یک میز بوده است.
ترابزون

پیشینه ترابزون


شهر ترابزون به سبب نزدیکی به دریای سیاه، یکی از شهرهایی بود که اقوام یونانی در آن ساکن شدند. براساس متون یونانی، این شهر در سال ۷۵۰ پیش از میلاد پایه‌گذاری شد. این شهر از دیرباز نقش یک بندر تجاری در مسیر بنادر دریای سیاه را داشته است. این شهر در دوره هخامنشی تحت تسلط هخامنشیان بود و ستایش خدای میترا، میراث حضور ایرانیان در این منطقه است. سپس ترابزون تحت فرمانروایی امپراتوری روم قرار گرفت و دوره‌ای هم یک امپراتوری مستقل را تجربه کرد. اما عثمانیان بعدها این شهر را ضمیمه امپراتوری خود کردند و ترابزون تا تشکیل ترکیه امروزی بخشی از این کشور باقی ماند.

سفر به ترابزون


فرودگاه اصلی شهر ترابزون که با کد TZX هم شناخته می‌شود، با وجودی که از فرودگاه های بزرگ ترکیه است، اما بیشتر به پروازهای داخلی اختصاص دارد. از همین رو مسافرانی با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند، معمولا توقفی در استانبول دارند. ایرلاین های مختلف ترکیه‌ای پروازهایی از ایران به ترابزون را انجام می‌دهند.
ترابزون

جاذبه های گردشگری ترابزون


ترابزون از دو جنبه طبیعی و تاریخی دارای جاذبه های متنوعی است. از دید طبیعی، همسایگی ترابزون و دریای سیاه، موجب شده ساحل دریای سیاه که متفاوت از دیگر سواحل ترکیه است، گردشگران زیادی را برای لذت بردن از دریا و ورزش‌های آبی به سوی خود بکشاند. محیط زیست ترابزون هم نسبتا سرسبز است و این شهر از چهار دریاچه طبیعی بهره می‌برد. از دید تاریخی ترابزون با پیشینه طولانی که دارد، آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است. چندین کلیسا و صومعه از دوران حضور امپراتوری بیزانس، محل اقامت آتاترک، موزه‌های متعددی که در بناهای تاریخی بر پا شده است شماری از جاذبه های تاریخی این شهر هستند. جالب است بدانید شهر ترابزون با دو شهر زنجان و رشت در ایران، خواهرخوانده است.

آب و هوای ترابزون


ترابزون شهری نسبتا مرتفع در کنار دریای سیاه است. به همین سبب مخصوصا در زمستان آب و هوایی سرد و پر بارش دارد. از همین رو بهترین فصل سفر به ترابزون، بهار و تابستان است.

دیدنی های ترابزون