search
menu
ارزروم keyboard_arrow_down close

ارزروم

hotel
هتل های ارزروم ۲

درباره ارزروم

درباره شهر ارزروم


می‌خواهیم شهری را به شما معرفی کنیم که از آن کمتر شنیده‌اید و ممکن است به طبع اطلاعات مختصری از آن داشته باشید. ارزروم یکی از شهرهای کشور ترکیه است که حدود ۳۶۷۰۰۰ نفر جمعیت داشته و به عنوان بزرگ‌ترین شهر در استان ارزروم به شمار می‌رود. خوب است بدانید عموم مردم این شهر را ترک‌های آناتولی تشکیل داده‌اند اما اقلیتی از کُردها را هم در جمعیت ارزروم می‌بینیم. برای سفر به این شهر باید به سمت شرق آناتولی بروید و آن را در ارتفاع ۱۹۰۰ متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد پیدا کنید. این شهر از سرد سیرترین شهرهای ترکیه به شمار رفته و در منطقه آسیایی این کشور قرار گرفته است. اگر دوست دارید یک سفر خارجی را تجربه کنید اما عادت به شلوغی ندارید و می‌خواهید یک سفر آرامش بخش همراه با جاذبه‌های گردشگری را برای خود و همراهانتان رقم بزنید پیشنهاد می‌کنیم شهر ارزروم را انتخاب کنید. با خرید آنلاین بلیط هواپیما و گذراندن چند روزی دور از خانه می‌تواند حسابی حال و هوایتان را عوض کند و انرژی از دست رفته شما را باز گرداند. در ادامه به بررسی تاریخچه، جاذبه‌های دیدنی و اماکن گردشگری این شهر می‌پردازیم.

تاریخ و پیشینه شهر ارزروم


طبق بررسی‌های انجام شده گفته می‌شود که شهر ارزروم بر اساس دو کلمه ارض و روم تشکیل شده که به معنی سرزمین رومیان بوده است. اما این نام به مرور زمان شکل کنونی را به خود گرفته است. این شهر به خاطر کشف مواردی از دوران اورارتو که نام تمدنی در عصر آهن است یک شهر تاریخی به شمار رفته و جاذبه‌های دیدنی زیادی برای علاقه‌مندان به تاریخ دارد. خوب است بدانید شهر ارزروم از لحاظ جغرافیایی از سمت غرب با استان‌های ارزنجان و بزرگ بایبورت و از سمت شرق به استان‌های قارص و آغری راه دارد. شهر ارزروم به خاطر قرار گیری در قسمت آسیایی کشور ترکیه غالبا آب و هوای چهار فصلی را تجربه می‌کند و برای سفر به آن‌جا لازم نیست آب و هوای خیلی سرد و یا خیلی گرم را تجربه کنید. به طور کلی اقلیم شهر ارزروم سفر خاطره انگیزی را در ذهنتان ثبت می‌کند.
ارزروم

اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهر ارزروم


در شهر ارزروم به علت گردشگر پذیری بالا و رونق صنعت گردشگری اقامتگاه‌ها و هتل‌های با کیفیت و متعددی ایجاد شده تا مسافران به راحتی بتوانند در آن اقامت کنند. در تورهای گردشگری ارزروم دیگر لازم نیست نگران اقامت و رفت و برگشت خود باشید زیرا همه این موارد وظیفه برگزار کننده تور است و شما تنها با پرداخت یک مبلغ مشخص خود را به دل سفر می‌سپارید. البته این کار را می‌توانید تنها با یک جستجوی ساده در سایت سفرمارکت انجام دهید. تورهای گردشگری به هر مقصدی که مد نظر شماست در دسترس شما قرار می‌گیرد. اما اگر به صورت شخصی قصد دارید به شهر ارزروم بروید می‌توانید قبل از شروع سفر اقامتگاهتان را رزرو کنید. برای این کار لازم است بعد از بروز رسانی صفحه سایت، از زبانه نارنجی رنگ سمت راست گزینه ویلا و اقامتگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعد با تعیین مقصد شهر ارزروم می‌توانید به اقامتگاه‌های این شهر دسترسی داشته باشید. تمام مواردی که روی صفحه نمایشگر شما لیست می‌شود با قیمت و مشخصات است و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را برای هر تعدادی و برای هر تاریخی رزرو کنید.

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر ارزروم


همان‌طور که گفته شد شهر ارزروم یک شهر با قدمت چند هزار ساله است که انتظار می‌رود جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای داده باشد. اگر به این شهر سفر کنید در وهله اول باید از موزه خانه آتاتورک دیدن کنید. آتاتورک یک قهرمان ملی برای ترکیه‌ای‌هاست و با دیدن این ساختمان می‌توانید به سیر تاریح و تحول این شهر آشنایی بیشتری پیدا کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مدرسه منار دوقلو، سه مقبره، کوه های پالان دوکن، کاروانسرای رستم پاشا، قلعه ارزروم، مجسمه Nene Hatun، مسجد لاله مصطفی پاشا، آبشار تورتوم و دیگر موارد اشاره کرد. اگر با خرید ارزانترین بلیط هواپیما خارجی به این شهر سفر کنید به راحتی می‌توانید با بودجه‌ای که از بلیط هواپیما پس انداز کرده‌اید را صرف بازدید از جاهای دیدنی و اماکن توریستی این شهر کنید. این موضوع را از یاد نبرید که عمده لذت و گشت و گذار در ترکیه، در رستوران‌ها و مراکز خریدش جمع شده پس حواستان باشد بدون رفتن به مرکز خرید MNG و خوردن کباب‌های ترکی یا انواع دسرهای خوشمزه ترکیه‌ای مانند کنافه و باقلوا به مبدا خود باز نگردید و یک بار هم شده طعم بی نظیر این خوراکی‌ها را در دل ترکیه بچشید. در سفر به ارزروم فاصله کمی با دیگر شهرهای ترکیه دارید پس اگر حس کردید که زمان و بودجه قابل قبولی را برای گشت و گذار دارید حتما با یک سواری از ارزروم به دیگر شهرهای همسایه بروید و سفرتان را هیجان انگیزتر کنید.
ارزروم

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر ارزروم


شهرها و کشورهایی که میزبان تعداد زیادی گردشگر است و یا مراسم‌های محلی را هنوز زنده نگه داشته فستیوال‌های متعددی را برگزار می‌کند که هم جنبه جذب گردشگر را دارد و هم موجب یادبود بعضی از فرهنگ‌های آن کشور می‌شود. در ترکیه هم جشنواره‌های فصلی و نمایشی زیادی برگزار می‌شود که در تمام کشور پخش شده و هر شهر وظیفه برگزاری چند مورد را دارد. به عنوان مثال فستیوال‌هایی که در شهر ارزروم اجرا می‌شود فستیوال یخ نوردی است. همان‌طور که از نامش پیداست زمان برگزاری آن در فصل زمستان است. افرادی که به این جشنواره می‌روند باعث اسکی سواری، فوتبال روی یخ و پیاده روی بر روی یخ را امتحان کنند و با یکدیگر مسابقه دهند. به طور کلی جشنواره‌های زیاد کوچک و بزرگی مانند فستیوال رنگ بازی یا فستیوال خرید در این شهر به راه می‌افتد که به نوبه خود می‌تواند سرگرمتان کند و شور و اشتیاق تازه‌ای را به سفر شما تزریق کند. لازم است بدانید در این شهر کنسرت‌های رایگان خیابانی نیز برگزار می‌شود که اگر از علاقه‌مندان به حوزه موسیقی باشید این مورد می‌تواند برایتان بسیار هیجان انگیز باشد زیرا از خوانندگان محبوب و معروفی دعوت می‌شوند و شما قطعا آن‌ها را می‌شناسید.

دیدنی های ارزروم