search
menu
آمستردام keyboard_arrow_down close

آمستردام

hotel
هتل های آمستردام ۱۱

درباره آمستردام

آمستردام (Amsterdam) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور هلند است و از قطب های گردشگری اروپا به شمار می‌رود. آمستردام به واسطه کانال‌ها و آبگذرهای متعددی که دارد به نام ونیز هلند نیز شناخته می‌شود. آمستردام که در سده دوازدهم میلادی، یک دهکده کوچک ماهیگیری بود، اکنون یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است. آمستردام که با خیابان‌های زیبا و مزراع گل لاله در پیرامونش، برای گردشگران جذاب و رویایی است.

تاریخچه آمستردام


در سده هفدهم میلادی که آن را به دوران طلایی هلند نیز می‌شناسند و هلند به عنوان یک قدرت فرامنطقه‌ای در حال گسترش مستعمراتش در جهان بود، آمستردام به عنوانی یکی از قطب‌های اقتصادی و تجاری جهان شناخته می‌شد. آمستردام در سده نونزده و بیست به توسعه‌اش ادامه داد و اکنون میزبان گردشگران بسیار زیادی است. آمستردام قدیمی ترین تالار بورس و اوراق بهادار جهان را در خود دارد.
آمستردام

جاهای دیدنی آمستردام


یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آمستردام، کانال‌ها و آبگذرهای این شهر هستند که به ثبت یونسکو نیز رسیده‌اند. از دیگر جاهای دیدنی هلند، ساختمان‌ها و اماکن تاریخی شهر آمستردام هستند که برخی اکنون به صورت موزه درآمده‌اند. آمستردام با موزه‌های متعددی که دارد مشهور است. موزه ون گوگ (نقاش مشهور و صاحب سبک)، خانه آن فرانک (بازمانده جنگ جهانی دوم)، موزه آبجو هنکن، کاخ سلطنتی آمستردام و موزه هنر مدرن آمستردام از جمله این مکان‌های دیدنی هستند.
آمستردام به عنوان شهری زیبا که مدرنیزم و تاریخ را در کنار هم دارد، به خودی خود شهری جذاب و پرطرفدار است و سالانه ۵ میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند.

آب و هوای آمستردام


آمستردام دارای آب و هوای اقیانوسی است و بسیار تحت تاثیر بادهای آمده از دریای شمال در سمت غربش است. به همین سبب زمستان‌های آمستردام سرد و پربرف است. بنابراین بهار و پاییز این شهر، برای گردشگران ایرانی، جذاب‌تر خواهد بود.
آمستردام

فرودگاه آمستردام


مهمترین فرودگاه آمستردام و هلند، فرودگاه بین المللی اسپیخول (Amsterdam Airport Schiphol) است که در شمال غربی شهر قرار دارد.



دیدنی های آمستردام