search
menu
توکیو keyboard_arrow_down close

توکیو

hotel
هتل های توکیو ۱۰۳

درباره توکیو

درباره کلان شهر توکیو پایتخت ژاپن


توکیو پرجمعیت ترین شهر و پایتخت کشور ژاپن است که می‌‏تواند مقصدی هیجان‎ انگیز و باورنکردنی برای دوست‌داران سفر باشد. این کلان شهر به قدری گسترده است که بیشتر از اینکه شبیه یک شهر باشد شبیه مجموعه‎ ای جذاب و عظیم متشکل از کنار هم قرار‌ گرفتن فضاهای ناهمگون است. آسمان‎ خراش ‎ها،‌ تابلوهای نئونی، سرگرمی‎ های نامحدود در کنار معابد و باغ‌های سنتی، همه‌ی اینها موجب می‌شوند که سفر به توکیو یک سفر به دنیایی اسرارآمیز به شمار آید. شهرسازی این شهر به روشی کاملا آشفته انجام شده به شکلی که ساختمان‎ ها در همه جهات، ارتفاع و در همه سبک‌ها ساخته شده‌اند. این پدیده نشان‌دهنده نمونه‌ای از شهرسازی مدرن است، همانند یک آسمان خراش مدرن که در کنار یک خانه چوبی قرار گرفته است.

توکیو

تاریخچه توکیو


توکیو یکی از شهرهای عظیم جهان است که در گذشته فقط یک دهکده‎ ی کوچک ماهیگیری به اسم ادو بوده است. در زمان حکومت شگون‎ ها (سال ۱۶۰۳) این شهر تبدیل به مرکز سیاسی دولت نظامی در سراسر ژاپن گردید. در دوره‌های بعد ادو رفته‌رفته به شهری بزرگ تبدیل گشت، به گونه‌ای که در قرن ۱۸ میلادی جمعیت این شهر به یک میلیون نفر رسید و به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد. در سال ۱۸۶۸، حکومت شوگون‌ها سرنگون گشت و شهر ادو نیز تحت کنترل دولت جدید درآمد و در همان سال هم‌زمان با تغییر نام شهر ادو به توکیو به معنی پایتخت شرقی، استان ادو نیز به استان توکیو تغییر نام داد. اما در سال ۱۹۴۳، نام‌گذاری و تقسیم‌بندی قبلی توکیو که آن را به دو قسمت شهر و استان تقسیم می‌کرد، منسوخ شد و از آن به بعد عنوان توکیو، برای مجموعه‌ی شهر و استان توکیو انتخاب شد.

آب ‎و‎ هوای توکیو


توکیو یکی از شهرهایی است که می‎ توانید هرفصل و هر زمانی از سال به آن سفر کنید زیرا در مجموع از آب‌و‎هوای معتدلی برخوردار است. با این حال بهترین زمان سفر به توکیو، فصل پاییز و بهار است. هم به دلیل آب‎ و‎ هوای فوق‎ العاده و هم به دلیل جذابیتی که طبیعت زیبای توکیو در این فصل ‎ها به رخ می ‎کشد. در توکیو در تابستان هوا گرم و مرطوب و در زمستان هوا سرد است، ولی نه خیلی سرد که نتوان به آنجا سفر کرد. در فصل بارانی اگر قصد سفر دارید نگران نباشید و فقط با یک چتر یا بارانی مشکل شما حل می‎ شود زیرا حتی در این فصل، هر روز شاهد بارش نخواهید بود.
توکیو

مکان ‎های دیدنی توکیو


توکیو به اندازه‌ای بزرگ است که نباید نگران تمام شدن جاذبه‌های آن باشید. گردش شما در توکیو می‌تواند به این صورت باشد که در ابتدا از برج اسکای‌تری با ارتفاع ۶۳۴ متر که دومین برج بلند جهان، بعد از برج خلیفه دوبی است دیدن کنید. اگر هوا پاک باشد کل منطقه شهری تا کوه فوجی برای شما قابل مشاهده است. دوست‌داران انیمه برای دیدن موزه استودیو گیبلی باید به حومه میتاکا بروند تا بتوانند در آنجا شخصیت‎ های کلاسیک فیلم ‎های هایائو میازاکی ببینند و به این صورت با فرهنگ مدرن ژاپن آشنا شوند. بعد از آن به ایستگاه شون‌جوکو بروند تا در دنیای رستوران‌ها و مراکز خرید آنجا گم شوند. اگر علاقه‎ مند به ماهی هستید بازدید از بازار ماهی تئوسو که بزرگ ‎ترین بازار محلی ماهی است را فراموش نکنید. در آنجا می‎ توانید بهترین سوشی‎ های دنیا را با کمترین قیمت نوش جان کنید. برای آشنا شدن با فرهنگ غنی ژاپن حتما به محله آساکوسا بروید و از معابد و فضاهای غنی باستانی لذت ببرید. توکیو یکی از شهر هایی است که چشم‌نواز‌ترین مناظر طبیعی در ژاپن را دارد و شما با رفتن به باغ‌ها و پارک‌های شکوفه‌های گیلاس، می‌توانید از این طبیعت زیبا دیدن کنید.
توکیو

فرودگاه توکیو و حمل ‌و‌ نقل درون ‌شهری


اگر شما قصد سفر به توکیو از طریق خرید بلیط هواپیما دارید باید بدانید که توکیو دو فرودگاه اصلی به نام‌های هانه ‎دا و ناریتا دارد. فرودگاه هانه‌دا که فرودگاه بین‌المللی توکیو خوانده می‌شود، در منطقه اوتا که یکی از مناطق ۲۳ گانه توکیو است قرار دارد. یکی دیگر از فرودگاه‌های توکیو فرودگاه ناریتا نام دارد. فرودگاه ناریتا که به نام فرودگاه بین‌المللی جدید توکیو نیز شناخته می‌شود، در منطقه ناریتا و ۶۰ کیلومتری شرق مرکز توکیو واقع شده‌است.
جالب است بدانید که حجم بالای پروازهای انجام‌شده از فرودگاه‌های توکیو باعث شده‌است تا این شهر بعد از لندن و نیویورک، سومین شهر دنیا در زمینه ترافیک هوایی باشد.
توکیو
وسایل حمل‌و‌نقل توکیو بسیار کارآمد هستند و شما می ‎توانید تقریبا برای رسیدن به هر مقصدی از آن ‏ها استفاده کنید. قطار و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل‌و‌نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان وسایل مکمل فعالیت دارند.

در انتها اگر قصد سفر به این شهر را دارید و می‎ خواهید اطلاعات جامع و کامل‎ تری از آنچه اینجا مطالعه کرده ‎اید کسب کنید، به شما پیشنهاد می‎ کنیم که راهنمای جامع سفر به توکیو را مطالعه کنید و بعد از آن می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید بلیط هواپیما خود اقدام کنید.

دیدنی های توکیو