search
menu
میلان keyboard_arrow_down close

میلان

hotel
هتل های میلان ۱

درباره میلان

میلان (Milan) شهری در شمال ایتالیا و دومین شهر پرجمعیت این کشور اروپایی است. میلان از شهرهای کهن و تاریخی ایتالیا و اروپا به شمار می‌رود و بخشی از غنای فرهنگی قاره سبز را در خود جای داده است. اکنون میلان علاوه بر اینکه شهر کلیدی تامین مالی و بورس ایتالیا است، از قطب‌های گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود.

تاریخچه میلان


میلان به عنوان بخشی از ایتالیا، از شهرهای کلیدی امپراتوری روم باستان است. پس از فروپاشی روم باستان، در میلان هم یک فرمانروایی محلی (دوک نشین) پایه‌گذاری شد. بعدها میلان و دیگر شهرهای ایتالیا به هم پیوستند و کشور ایتالیا کنونی در اروپا پدید آمد.
میلان

جاهای دیدنی میلان


میلان از شهرهای تاریخی و مهم ایتالیا و اروپا است. میلان به سبب سابقه تاریخی کهن خود دارای جاذبه های دیدنی و مکان های گردشگری متنوع و گسترده است. کلیساهای کاتولیک مسیحی، کاخ‌های فرمانروایی حاکمان محلی، موزه‌ها و پارک‌ها و تندیس‌های شهری مهمترین دیدنی‌های شهری میلان هستند. کلیسای جامع میلان با سبک معماری گوتیک، گالری ویتاریا امانوئل با گنبد شیشه‌ای مشهورش و قصر اسفورزا مربوط به دوک میلان مشهورترین مکان‌های دیدنی میلان هستند.
علاوه بر همه اینها، میلان به عنوان یکی از قطب های مد و هنر اروپا، دارای مراکز خرید متعدد و هفته‌های مد مشهوری هم هست.

آب و هوای میلان


میلان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است و این موجب می‌شود دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و پربارش باشد. به همین دلیل برای ما ایرانی‌ها، بهار و پاییز میلان هم آب و هوای معتدل‌تری دارد و هم شهر خلوت‌تر از تابستان‌های پرازدحام شهر است.
میلان

فرودگاه میلان


مهمترین فرودگاه شهر میلان و شمال ایتالیا، فرودگاه بین المللی مالپنسا است و در ۵۰ کیلومتری شمال غربی میلان جای گرفته است. فرودگاه مالپنسا (Malpensa) با خطوط اتوبوسرانی و قطار با مرکز شهر میلان مرتبط است.