search
menu
نجف keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های نجف ۱۰

درباره نجف

نجف که در میان شیعیان به نام نجف اشرف شناخته می‌شود، از شهرهای مذهبی کشور عراق است. نجف شهری است که امام علی (ع) امام نخست شیعیان در آن به خاک سپرده شده است. نجف یکی از چند شهر مذهبی و زیارتی کشور عراق است که هر ساله در مناسبت‌های شیعی مانند اربعین، شیعیان جهان از جمله ایران به آن سفر می‌کنند.
نجف
نجف پیش از این بیشتر به عنوان شهری موفق در زمینه نساجی و همچنین بازرگانی داخلی و خارجی شناخته می‌شده است. نجف در جنوب شهر بغداد قرار دارد و در همسایگی شهر کوفه است. این شهر نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. آب و هوای شهر نجف دارای ویژگی‌های شهرهای بیابانی است. در نتیجه تابستانی بسیار گرم و خشک دارد و زمستان‌های آن سرد و خشک است. از همین رو اگر برای زیارت در این فصول به نجف سفر می‌کنید باید به آمادگی جسمانی خود توجه داشته باشید.
بنا به روایت‌های تاریخی، پس از ساخته شدن مقبره امام علی (ع)، شهر نجف به تدریج در پیرامون آن رشد کرد و توسعه یافت و به شکل امروزی آن در طول چند قرن رسید. بنا به مجموعه دیگری از روایت‌های مذهبی، مقبره حضرت نوح (ع) و شماری دیگر از مقابر متبرکه نیز در این شهر قرار دارد.
همچنین شماری از شخصیت‌ها و علمای ایرانی نیز در شهر نجف به خاک سپرده شده‌اند. از جمله آغامحمدخان قاجار.
نجف
شهر نجف همچنین با شهر نجف آباد ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی، به عنوان شهرهای خواهرخوانده معرفی شدند.
در شهر نجف مجموعه گسترده‌ای از اماکن مقدس مذهبی وجود دارد. برخی از این اماکن مقابر و محل دفن بزرگان مذهبی، پیامبران و علمای مذهبی هستند. بخش دیگری از جاذبه‌های شهر نجف، مساجد، مدرسه‌های مذهبی و کتابخانه‌های اسلامی این شهر هستند.