search
menu
ماسال keyboard_arrow_down close

ماسال

hotel
هتل های ماسال ۶

درباره ماسال

درباره ماسال


شهرهای شمالی ایران سال‌هاست که میعادگاه عاشقان طبیعت است و پر از جنگل‌ها و جاذبه‌های بکر بوده که هر کدام به تنهایی می تواند دل هر فردی را ببرد. همان‌طور که می‌دانید مسافرانی که قصد مسافرت به سمت شمال کشور را دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که برای دیدن دریا و تفریحات آبی به سمت شهرهای اطراف دریای خزر می‌روند و دسته دوم آن‌هایی هستند که هوس آرامش و بوی طبیعت را کرده‌اند و اقامت در شهرهای دیگر را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید و بیشتر دوست دارید هوای پاکیزه همراه با مه و باران را نفس بکشید و به روی تپه‌های سبز و دشت‌های بکر قدم بزنید این مقاله مخصوص شماست. زیرا در این قسمت می‌خواهیم درباره ماسال یعنی شهری صحبت کنیم که درون خود راهی به دریا ندارد اما آنقدر زیبا و چشم نواز است که به تنهایی می‌تواند برنامه آخر هفته جذابی را برایتان رقم بزند.

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر ماسال


این موضوع را نباید نادیده بگیریم که خود این شهر به تنهایی پر از هوای تازه و نقاط جذاب برای پیک نیک و گشت و گذار است. به عبارت دیگر با ورود به شهر ماسال موجی از اکسیژن به صورتتان می‌خورد به طوری که دوست دارید در لحظه چند نفس عمیق بکشید تا ریه‌هایتان از دود خالی و از هوای پاکیزه پر شود. البته در سفر به ماسال برای خوش گذرانی و تفریح آیتم‌های متعددی در دسترس دارید. یکی از این موارد غاز آویشو است که یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. قلعه کول، منطقه باستانی اسبه ریسه، محوطه شهرگاه ماسوله خونی، ییلاق سوئه چاله، آبشار رامینه، پارک جنگلی ریزه مندان، پارک ساحلی ماسال، آبشار تولی نسا و مشهد میرزا کوچک خان از دیگر جاذبه‌های این شهر هستند. البته در سفر به ماسال نباید از دیدن منطقه ییلاقی دشت آلنزه، بام سبز ماسال، ییلاق شالما، امامزاده شفیع، ییلاق خشکه دریا، بقعه آقا سید رضا دلیجان، دیواره سنگی اسبه ریسه، بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضاعلی و بقعه سید صفی الدین میر محله به سادگی گذر کنید زیرا این اماکن گردشگری نمایشگر تاریخ و تمدن این شهر است که با بازدید از آن‌ها می‌توانید از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم اهالی ماسال آشنا شوید.
ماسال

غذاهای محلی و خوراکی‌های معروف شهر ماسال


یکی از مقوله‌های مهم هر سفر خوردن غذاهای محلی و معروف آن شهر و دیار است. حالا فرض کنید که سفرتان به شمال کشور باشد و کلی غذای شمالی خوش طعم و بی نطیر انتظارتان را بکشد. تقریبا کمتر کسی پیدا می‌شود که آوازه غذاهای شمالی به گوشش نرسیده باشد. در سفر به ماسال رستوران‌های زیادی هستند که غذاهای محلی شمالی را به بهترین شکل ممکن طبخ می‌کنند و به روی میز شما سرو می‌کنند. از معروف‌ترین غذاهای بومی شهر ماسال می‌توان به خورشت به قرمه، انار مسما، عسلی حلوا، چغرتمه مرغ، کوئی بورانی، بولبه بره، مجی خورش، فسنجان ماهی، ماهی مالاتا، آش شلغم، کوکوی اوزون برون، فویج یا همان ماهی شکم پر، شوید قورمه، کدو بره، بادمجان ترشی، مرغ شکم پر و کویی خورش اشاره کرد. البته این موضوع را باید بدانید که ماسال در نزدیکی شهر رشت قرار گرفته و در بسیاری از غذاها با یکدیگر اشتراک دارند. این غذاها عبارت‌اند از: شوید خولی، گیجاواش تره، موتن جن، چخرتمه، خورش ته بیران، طلا کوله غورابه، جعفری قورمه، مرغ ترش گیلان، باقلا بهاره، خورش اشکن تره، گزر آویج، فندق قاتق، فسنجان رشتی، گمج کباب، کوجه شکم پر، بورانی اسفناج گیلان، مسما بادمجان، وینگوم ماست، مطنجن خورشت، کته کباب، قیقاناخ گیلانی، مالاوابیج، اناربیج، خورش شاه بلوط، میرزا قاسمی، شش انداز، ناز خاتون و مرغ لاکو.

چگونه به شهر ماسال برویم؟


اگر در جایی جز پایتخت زندگی می‌کنید بهتر است برای رفتن به ماسال سفرتان را به هواپیما و یا قطار بسپارید. زیرا با تهیه بلیط قطار و یا خرید بلیط هواپیما می‌توانید هم از زیبایی‌های بین راه لذت ببرید و هم مسیر برایتان لذت بخش‌تر شود. اما اگر ساکن تهران هستید و تا شهر ماسال حدود ۵ ساعت راه دارید می‌توانید این مسیر را با ماشین شخصی‌تان طی کنید و لحظه لحظه راه را زندگی کنید. برای شروع باید وارد اتوبان آزادراه قزوین رشت شوید و قبل از این که به رشت برسید از خروجی فومن سراوان خارج شوید. این راه شما را به شهر ماسال می‌برد. به طور کلی پس از گذشتن از گرمدره، کمالشهر، هشتگرد، آبیک، ناصر آباد، حصار خروان، محمدیه، قزوین و صومعه سرا به این شهر می‌رسید. ماسال یک منطقه ییلاقی هم دارد که به اولِسبُلَنگاه معروف است. اگر خواستید به این ییلاق بروید باید جاده آسفالت شده به سمت اولسبلنگاه را طی کنید. برای شهر ماسال تورهای گردشگری زیادی برگزار می‌شود که با همراه شدن با آن‌ها می‌توانید با خیال راحت درون اتوبوس، قطار و یا هواپیما بنشینید و از مسیر لذت کامل را ببرید بدون این که لازم باشد گوگل مپ را کنترل کنید و استرس رانندگی را داشته باشید.
ماسال

چگونه می‌توانیم در شهر ماسال اقامت کنیم؟


اقامت در ماسال به راحت‌ترین شکل خود در دسترس شماست. تنها با یک جستجوی ساده در سایت سفرمارکت می‌توانید ده‌ها خانه ویلایی و یا اقامتگاه بوم گردی را با مشخصات و قیمت ببینید و قبل از شروع سفر آن را برای خود و عزیزانتان رزرو کنید. برای این کار لازم است بعد از بروز رسانی صفحه سایت، از زبانه نارنجی رنگ سمت راست گزینه ویلا و اقامتگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعد با تعیین مقصد ماسال می‌توانید به اقامتگاه‌های این شهر دسترسی داشته باشید. البته اگر با تور گردشگری ماسال به این شهر سفر کرده باشید دیگر لازم نیست نگران اقامت و رفت و برگشت خود باشید زیرا شما با همراهی تور می‌توانید از همه جای این شهر بازدید کنید و چند روزی را واقعا خوش بگذرانید.

دیدنی های ماسال