search
menu
بم keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های بم ۳

درباره بم

بم یکی از شهرهای استان کرمان در جنوب شرقی ایران و یکی از مناطق باستانی و تاریخی ایران است که با ارگ بم و با حادثه تلخ زلزله بم شناخته می‌شود.

تاریخچه بم


بم از شهرهای مشهور ایران در نیمه شرقی ایران و از مراکز تولید منسوجات و پارچه بوده است. عده‌ای باور دارند محافظت از این شهر استراتژیک و محصولات پارچه‌ای گران‌قیمت آن در شرق ایران دلیل ساخت دژی به بزرگی ارگ بم بوده است. شهر باستانی بم و ارگ آن به ۲۰۰۰ سال پیش و دوران فرمانروایی اشکانیان بازمی‌گردد. بزرگترین رویداد شهر بم، زلزله سال ۱۳۸۲ بود که موجب آسیب فراوان به این شهر و بافت تاریخی آن و تلفات زیاد انسانی بود.
بم

جاهای دیدنی بم


بدون شک مشهورترین اثر تاریخی و جای دیدنی شهر بم، ارگ بم است. ارگ بم یک دژ تاریخی و بزرگترین بنای خشتی جهان است که زمانی از شهر تاریخی بم در برابر یورش‌های خارجی دفاع می‌کرده است. ارگ بم اکنون در لیست آثار تاریخی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است. بم همچنین دارای طبیعت شگرفی است که بیابان را در کنار مناطق سرسبزی همچون روستا و آبشار دهبکری گرد هم آورده است. روستای ییلاقی مرغک از دیگر نقاط طبیعی و زیبای بم و منطقه تل آتشین از مناطق باستانی شهر بم است.

آب و هوای بم


بم از شهرهای کویری و خشک ایران با تابستان‌های طولانی و گرم و زمستان‌های کوتاه و سرد است. بم همچنین به صورت دوره‌ای شاهد طوفان‌های شن نیز هست.
بم

خوراکی‌های بم


شهر بم به مانند دیگر شهرهای کرمان، جایی است که شما می‌توانید غذاها و خوردنی‌های مشهور کرمان مانند خورشت بزقورمه و آش اوماج را امتحان کنید. اما جالب است بدانید شیرینی مشهور کرمان یعنی کلمپه، بومی شهر بم است.

فرودگاه بم


بم دارای یک فرودگاه داخلی به نام فوردگاه بم است که در شرق شهر بم قرار دارد.