search
menu
دهلی keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های دهلی ۱۱

درباره دهلی

دهلی (delhi) پایتخت کشور هند یا هندوستان است که در سده ششم پیش از میلاد پایه‌گذاری شده است. دهلی همچنین به عنوان یک منطقه شهری گسترده «دهلی نو» که بخش اداری و سیاسی هند است را هم در خود جای داده است.
دهلی با مساحتی در حدود ۱۴۸۴ کیلومتر مربع مساحت، جمعیتی بیش از ۱۱ میلیون نفر را در خود جای داده و پس از بمبئی دومین شهر پرجمعیت هند به شمار می‌رود. در شهر بزرگ دهلی، زبان هندو و انگلیسی، زبان‌های رسمی هستند و زبان‌های پنجابی و اردو هم به عنوان زبان‌های فرعی استفاده می‌شوند.
دهلی

تاریخچه دهلی


پایه گذاری شهر دهلی به دوران موریا و خاندان تامارا در حدود سده ششم پیش از میلاد بازمی‌گردد. در حوالی سده دوازده و سیزده میلادی، دهلی و شمال هند محل رویارویی اهالی هند با حاکمان مسلمان منطقه افغانستان بودند که به حکومت غوریان شهرت داشتند. دهلی سپس بارها توسط حاکمان محلی مختلف دست به دست شد و توسط حاکمانی مانند خاندان مملوک و تیموریان تحت کنترل قرار گرفت و هر کدام به ساخت بناهایی در آن پرداختند. سپس نوبت مغولان رسید که هند و دهلی را اشغال کنند. اما در آغاز سده نونزدهم میلادی، کمپانی هند شرقی بود که با هدف استعمار وارد این منطقه شد و تا زمان استقلال هند بر این منطقه حکمفرمایی کرد.

جاهای دیدنی دهلی


دهلی به عنوان پایتخت سیاسی هند در سده‌های گوناگون شاهد حکمرانی فرمانروایی‌های گوناگون بوده است و هر کدام از آنها بنا به ساختار اعتقادی و سیاسی خود، جاذبه های تاریخی متنوعی را در این شهر به جا گذاشته‌اند. از جمله مشهورترین جاهای دیدنی دهلی می‌توان به قلعه سرخ، قطب منار، گنبد همایون، دروازه هند، مسجد جامع دهلی، معبد آکشاردام و بافت تاریخی دهلی اشاره کرد.
دهلی

زمان مناسب برای سفر به دهلی


دهلی پایتخت هند از جمله شهرهایی است که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. به همین دلیل پاییز و زمستان، بهترین زمان برای سفر به دهلی است.

فرودگاه دهلی


بزرگترین فرودگاه شهر دهلی، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی است که در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی منطقه دهلی نو قرار دارد.


دیدنی های دهلی