search
menu

اقامتگاه سنتی افضل شوشتر

star_border star star star star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی افضل شوشتر
اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی افضل شوشتر

درباره اقامتگاه سنتی افضل شوشتر


اقامتگاه سنتی افضل شوشتر یکی از زیباترین اماکن تاریخی شهر شوشتر است که از دوره قاجاریه به جای مانده و معماری منحصر به فرد و خاصی دارد. اقامتگاه سنتی افضل که عمارت خانه افضل نیز نامیده می شود، آخرین بار در سال ۱۳۹۳ مورد مرمت سازی قرار گرفته و سپس فعالیت خود را به عنوان اقامتگاه سنتی جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران آغاز کرد.
معماری اقامتگاه سنتی افضل شوشتر در عین خود خاص بوده و تلفیقی از معماری ایرانی و اسلامی است. ان عمارت دارای زیرزمین، دو شبستان و شوادان می باشد که در شبستان ۴ اتاق و در شوادان ۱ اتاق و فضای حجره مانندی وجود دارند. در طبقه همکف عمارت افضل سه اتاق قرار دارد که دسترسی به آن‌ها از طریق سه پله کوتاه تراس می باشد. آجرکاری جزو تزئینات بارز و هنرمندانه بنای اقامتگاه سنتی افضل شوشتر است.
معمولا، گردشگرانی که در سفر به خوزستان و بازدید از شوشتر قصد اقامت در مکانی سنتی و با امکانات مجهز و دنج دارند، اولین پیشنهادی که به آن ها می‌شود، اقامت در اقامتگاه سنتی افضل شوشگرد است. اقامتگاه سنتی افضل شوشتر سوای نام سنتی‌اش دارای اکانات رفاهی کامل و مجهز می‌باشد. مهمانان می‌توانند با اقمت در عمارت افضل از زندگی در محیط سنتی و باصفا برای چند روزی هم که باشد، لذت ببرند.
در اقامتگاه سنتی افضل شوشتر سرویس بهداشتی و حمام در محوطه اقامتگاه به طور عمومی فراهم گردیده اند. همچنین،امکاناتی نظیر دسترسی به اینترنت وای فای و پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت ۴ خودرو برای مهمانان به طور رایگان ارائه می گردد. درمجموع ۶ اتاق مهمان در اقامتگاه سنتی افضل شوشتر وجود دارند و علاوه بر زیبایی و آسایش، بسیار تمیز و مرتب نیز هستند.
اقامت در این عمارت سنتی بسیار دلپذیر و خاطره انگیز خواهد بود. در تمامی اتاق‌های اقامتگاه سنتی افضل شوشتر امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، مینی بار با هزینه، آباژور، چای ساز، آب رایگان، رخت آویز، سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایش و سرمایش، صندوق امانات، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، اینترنت رایگان، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، حمام، لوازم بهداشتی، دمپایی، سرویش بهداشتی فرنگی و... وجود دارند. همچنین، خدماتی چون روم سرویس، صبحانه در اتاق و خدمات خانه داری به تمامی اتاق های اقامتی تعلق داشته و ارائه می گردند. فضای دنج، سنتی و باصفای اتاق ها بسیار زیبا و دلنشین است. نظافت و تمیزی واحدها نیز در حد بسیار خوب می‌باشد. دید اتاق ها نیز به سمت حیاط زیبا و سنتی عمارت افضل است و مهمانان از تماشای این منظره از داخل اتاق‌هایشان لذت می برند. مهمانان می‌توانند با خیال آسوده چند روزی را در آرامش و به دور از زندگی ماشینی و به اصطلاح مدرن در اقامتگاه سنتی افضل شوشتر سپری کنند.
در طبقه همکف اقامتگاه سنتی افضل شوشتر یک سالن صبحانه خوری با ظرفیت ۴۰ نفر وجود دارد که از ساعت ۸ الی ۹:۳۰ مهمانان می توانند برای صرف صبحانه به آن مراجعه کنند. اما به طور مجزا یک رستوران با نام "رستوران موزه مستوفی" در نزدیکی اقامتگاه سنتی افضل شوشتر وجود دارد که انواع غذاهای دریایی، ایرانی و سنتی برای مهمانان سرو می کند.
این رستوران ظرفیت پذیرایی از ۴۰۰ نفر را دارد و چنان چه مهمانان بخواهند ناهار و یا شام را بیرون از اقامتگاه صرف کنند، می توانند به رستوران موزه مستوفی مراجعه کنند. علاوه بر اینجا، اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر هم گزینه مناسبی برای اقامت در شهر شوشتر است.
جالب است که اقامتگاه سنتی افضل شوشتر بر خلاف بسیاری از خانه های سنتی سایر شهرهای ایران، یک لابی با ظرفیت ۲۴ نفر دارد. همان طور که از امکانات عمارت افضل آشکار است، این اقامتگاه سنتی با سایر اقامتگاه ها متفاوت است و به لحاظ امکانات رفاهی و آسایش در سطح بالایی قرار دارد. در لابی اقامتگاه سنتی افضل شوشتر جهت رعایت حال مهمانان و راحتی بیشتر آن ها امکاناتی چون صندوق امانات، نمازخانه، کتابخانه، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، صرافی، کافی نت، خدمات تور، تلفن، سیستم تهویه مطبوع، سیستم اعلام حریق، کپسول آتش نشانی، اینترنت، سرویس بهداشتی ایرانی، تلویزیون، مبل و میز فراهم گردیده است.
همچنین یک پذیرش ۲۴ ساعته نیز در لابی عمارت افضل مستقر است که به طور شبانه روزی به سوالات و نیازهای مهمانان پایخ می دهد و خدماتی چون لاندری، خشکشویی، اتو، روم سرویس، فکس، فتوکپی، پرینت، خدمات تور، خدمات تهیه بلیط و خدمات خانه داری به مهمانان ارائه می دهد. تمامی کارکنان اقامتگاه سنتی افضل شوشتر کاردان، مجرب، باحوصله و خوش برخورد هستند و تمام سعی خود را می کنند تا مهمانان اقامت راحت و به یاد ماندنی در شوشتر تجربه کنند. در سفر به شوشتر، اقامت سنتی دلنشینی را در اقامتگاه سنتی افضل شوشتر برایتان آرزومندیم. ضمنا می‌توانید برای هر نوع بلیط هواپیما داخلی و خارجی به سایت تهیه بلیط هواپیما سفرمارکت مراجعه کنید.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی افضل شوشتر


فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از بازار صنایع دستی شوشتر: ۵۱ متر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از مقام حضرت عباس (ع): ۱.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از قلعه سلاسل: ۱.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از خانه مستوفی: ۱.۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از برج کلاه فرنگی: ۱.۳ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از پل بند شادروان سنگی: ۱.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از مجموعه آبشارها و آسیاب های آبی شوشتر: ۱.۶ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از باغ خان بالا: ۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از بوستان هرمزان: ۳کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از بوستان داریون: ۳ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی افضل شوشتر از پارک جزیره:۴ کیلومتر
امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
details خشکشویی (با هزینه)
menu اتو (با هزینه)
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
attach_money تبدیل ارز
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است