search
menu
نیویورک keyboard_arrow_down close

نیویورک

درباره نیویورک

شهر نیویورک (New York City)واقع در ایالت بزرگ و گسترده نیویورک؛ یک کلان شهر در کشور آمریکا به شمار آمده و طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر داشته است. شهر نیویورک بیشترین جمعیت را در بین ایالت‌های دیگر آمریکا دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر یکی از اصلی‌ترین قطب‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهان بوده و به همین دلیل آن را پایتخت جهان نامیده‌اند. البته این شهر القاب دیگری هم مانند سیب بزرگ، گاتهام سیتی و مرکز جهان دارد که همگی استدلالی بر آن موضوع است. ایالت نیویورک از چند شهرستان که شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کویینز و استیتن آیلند بوده تشکیل شده است. اگر قصد سفر به این شهر معروف و پر آوازه در دنیا را دارید می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفری آسان و بی دغدغه را تجربه کنید.
نیویورک

تاریخ و پیشینه شهر نیویورک


همان‌طور که می‌دانید در فضای جنگ میان جهانیان، اتفاقات خوبی برای کشورها نمی‌افتد و قدرت آن‌ها را دچار تزلزل می‌کند. اما درباره نیویورک باید این واقعیت را بدانید که آغاز جنگ جهانی دوم رشد همه جانبه‌ای را برای این شهر رقم زد. البته در این امر اروپایی‌ها نقش به سزایی داشتند زیرا با خرابی‌های گسترده کشوری موجب از دست دادن نیروهای کار و سرمایه‌های هنگفتی از جانب خود شدند. به همین ترتیب نیروها و سرمایه‌های سرگردان اروپا نصیب شهر نیویورک شد. خوب است بدانید کارخانجات متعددی که در حال حاضر در نیویورک وجود دارد اثرات مثبت به جا مانده از همان سال‌ها است. مدت‌ها بعد شهر نیویورک برج‌های تجاری موفقی ساخت که آوازه آن در جهان پیچیده است.

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی نیویورک


در مورد آب و هوای این شهر می‌توان این‌طور صحبت کرد که با تهیه بلیط هواپیما نیویورک و سفری چند روزه در آن همه نوع اقلیمی را بر اساس فصل تجربه می‌کنید. آب و هوای این شهر مرطوب و نیمه استوایی است اما زمستان‌هایی سرد همراه با وزش باد و تابستان‌هایی گرم از ۲۴ درجه تا ۴۱ درجه سانتی گراد را نیز در اقلیم خود گنجانده است. شهر نیویورک فاصله کمی با اقیانوس اطلس دارد و به همین خاطر در فصل‌های پاییز و زمستان برف و باران زیادی بر سر شهر می‌بارد. به طور میانگین شهر نیویورک بارش سالیانه ۲۷۰/۱ میلی متر و ۶۶ سانتی متر بارش برف دارد.
نیویورک

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر نیویورک


جاذبه‌های گردشگری نیویورک به قدری متعدد و متنوع است که فکر نمی‌کنیم با چند روز زمان بتوانید از تمام آن‌ها بازدید کنید اما اگر به این شهر زیبا سفر کردید می‌توانید طبق سلیقه و مسافتی که به جاذبه‌های دیدنی نیویورک دارید؛ مناطق گردشگری خود را برای بازدید لیست کنید. یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی نیویورک مجسمه آزادی (The State Of Liberty) است که در جزیره لیبرتی قرار گرفته و در بندر نیویورک جا خوش کرده است. این مجسمه با شکوه هدیه فرانسوی‌ها به آمریکایی‌ها بوده است. امپایر استیت (Empire State Building) یکی دیگر از مناطقی است که حتماً در سفر به نیویورک باید لذت آن را تجربه کنید. صعود به بلندترین ساختمان این شهر و بازدید از آسمان خراش نیویورک تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم می‌زند. رصد خانه وان ورد در مرکز تجارت جهانی (One World Observatory) در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و جزو اصلی‌ترین مناطق نیویورک به شمار می‌رود زیرا به عنوان یاد بود برج‌های دوقلو نیویورک شروع به کار کرده است. احتمالاً نام برادوی (Broadway) در نیویورک را شنیده‌اید. برادوی در تایمز اسکوئز واقع شده و به عنوان قطب تئاتر و موسیقی از آن یاد می‌شود. اگر دوست داشتید با سبک هنری نیویورک بیشتر آشنا شوید از این محله بازدید کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف نیویورک می‌توان به پارک مرکزی نیویورک (New York Central Park)، پل بروکلین (Brooklyn Bridge)، مجموعه فریک (Frick Collerction)، کلیسای جامع سنت پاتریک (Saint Patrick Cathedral)، فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، راکفلر سنتر نیویورک، موزه هنر مترودولیتن، موزه تاریخی طبیعی آمریکا، کتابخانه عمومی نیویورک، خیابان پنجم نیویورک، بندر نیویورک، محله ایتالیای کوچک، آرامگاه گرانت و مناطق دیدنی فراوان دیگر اشاره کرد. سفر به شهر نیویورک تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان به ارمغان می‌آورد. مواردی که از مناطق دیدنی نیویورک ذکر شد تنها بخش کوچکی از این شهر است.
نیویورک

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر نیویورک


در کشورهای مختلف خارجی برگزاری فستیوال و جشن‌های گروهی مردمی بسیار رونق داشته و جزو یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری برشمرده می‌شود. در نیویورک هم این جشنواره‌ها طرفداران زیادی داشته و توجه اشخاص بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. از فستیوال‌های نمایشی نیویورک می‌توان به روز خیار شور اشاره کرد! در این روز رستوران‌ها و کیوسک‌های تهیه غذا، وظیفه دارند برای همراهی با جشن؛ خیار شور سرخ شده، بستنی خیار شوری با شوید، کیک فنجانی خیار شور یا خیار شور سیخ شده به دست افراد بدهند. از دیگر جشن‌های عجیب نیویورکی‌ها مسابقه دوخت لباس عروس با دستمال کاغذی و روز بین‌المللی مبارزه با بالش است! در جشن بالش خیابان‌ها پر از پر بالش شده و کودک درون نیویورکی‌ها کف خیابان را سفید و الیاف درون بالش را در آسمان به پرواز درمی‌آورد. در مورد لباس عروس با دستمال کاغذی هم باید بگوییم که اگر توقع یک لباس زشت که موجب خنده شما می‌شود را دارید سخت در اشتباهید زیرا در این مسابقه همه افراد تمام تلاششان را می‌کنند که برنده جایزه و رأی مردم باشند و لباس‌هایی واقعاً زیبا را از دستمال کاغذی طراحی و بر تن می‌کنند. جشن خیابانی بیگ اپل باربیکیو، مراسم سالانه رژه سگ‌های هالووین در پارک میدان تامپیکنز، جشن بابا نوئل و فستیوال گاو سواران حرفه‌ای با گاو نر مراسم‌های دیگری است که در شهر نیویورک برگزار می‌شود.

دیدنی های نیویورک