search
menu
ماکاتی keyboard_arrow_down close

ماکاتی

درباره ماکاتی

ماکاتی یکی از شهرهای تجاری، توسعه‌یافته و لوکس کشور فیلیپین است که در استان مانیل قرار گرفته است. ماکاتی مرکز اقتصادی و تجاری فیلیپین است و بخش بزرگی از شرکت‌های چند ملیتی و بزرگی که در فیلیپین حضور دارند، در این شهر مستقر هستند. بیشتر بانک‌ها، کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار و دفاتر تجاری در بولوارهای ماکاتی دارای دفتر هستند. از سوی دیگر ماکاتی به عنوان شهری که دارای امکانات تفریحی متنوع و مراکز فرهنگی زیاد است شناخته می‌شود. این شهر که نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، با توجه به مساحت کمش، یکی از متراکم‌ترین شهرهای جهان است.
ماکاتی به مانند دیگر شهرهای فیلیپین دوره‌ای از حضور استعماری اسپانیا، سپس آمریکا و ویرانی جنگ جهانی دوم را از سر گذرانده است. اما پس از پایان جنگ و کسب استقلال، رشد صنعت سرمایه‌گذاری مالی در این شهر، موجب شد به تدریج شهری نوظهور از میان خاکستر جنگ سر بلند کند.
ماکاتی

آب و هوای ماکاتی


ماکاتی دارای اقلیم موسمی است و به مانند دیگر بخش‌های فیلیپین، بازه تغییر دما در آن خیلی بالا نیست و معمولا بین ۲۰ تا ۳۹ درجه در طول سال تغییر می‌کند. هر چند رطوبت هوا در این شهر بالاست.

جاهای دیدنی ماکاتی


ماکاتی دارای مجموعه‌ای از مراکز تجاری، تفریحی و گردشگری است که موجب شهرت این شهر شده است. خیابان جی.پی.ریزال قدیمی‌ترین خیابان شهر است. ژاپن کوچک یکی از محله‌های ماکاتی است که محل سکونت اهالی ژاپنی شهر است. موزه ماکاتی در ساختمانی تاریخی قرار دارد که تا سال ۱۹۶۱ تالار شهر ماکاتی بوده است. در این موزه تاریخ این شهر از دوران باستان تا دوره معاصر به نمایش گذاشته شده است. کلیسای گراسیا که یک کلیسای به سبک باروک کاتولیک رومی است، در سال ۱۶۰۱ توسط گروه‌های مذهبی اسپانیایی ساخته شده است. اما قدیمی‌ترین کلیسای ماکاتی، کلیسای سنت پیتر و پال است که در دوران حضور اسپانیا و توسط یکی از روحانیان مسیحی ساخته شده است.

دیدنی های ماکاتی