search
menu
کوالالامپور keyboard_arrow_down close

کوالالامپور

hotel
هتل های کوالالامپور ۱۳

درباره کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر کشور مالزی در جنوب شرق آسیا است. کوالالامپور به عنوان شهر بین المللی کشور مالزی، ۲۴۳ کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. کوالالامپور یکی از پرشتاب‌ترین رشدها را در میان شهرهای جنوب شرقی آسیا از دید جمعیت و مساحت تجربه کرده است. کشور مالزی ساختار سیاسی فدراتیو دارد و کوالالامپور پایتخت سیاسی این کشور محسوب می‌شود و پارلمان این کشور هم در آن قرار دارد.

تاریخچه کوالالامپور


کوالالامپور تا پیش از دهه ۱۸۵۰ میلادی، منطقه مسکونی کوچک و کم جمعیتی بود. اما از سده بیستم، رشد پرشتاب این شهر آغاز گردید. در طول جنگ جهانی دوم، امپراتوری ژاپن این کشور را به تصرف خود درآورد. با وجود ویرانی‌های جنگ، کوالالامپور توانست به بازسازی خود بپردازد و رشد خود را تا به امروز ادامه دهد.
کوالالامپور

جاهای دیدنی کوالالامپور


شهر کوالالامپور هم از نظر طبیعت و آب و هوا جذاب و دوست‌داشتنی است و هم به عنوان یک شهر نوظهور اقتصادی، دارای جاذبه‌های مدرن توریستی و گردشگری است. برج‌های دو قلوی پتروناس، منطقه خرید بوکیت بینتانگ، برج کوالالامپور، خیابان پتالینگ یا شهر چینی‌ها، میدان مردکا، کاخ ملی و پارلمان مالزی، موزه ملی و موزه هنرهای اسلامی از جمله جاهای دیدنی و گردشگری کوالالامپور است.

غذاهای کوالالامپور


کوالالامپور دارای منوی غذایی و ویژگی‌های پخت مخصوصی است که البته تحت تاثیر فرهنگ و آب و هوای جنوب شرق آسیا هم هست. غذاهایی مانند ساتای، ناسی لماک، نودل سرخ شده، لاکسا، روجاک، روتی کانای و ناسی کرابو از جمله غذاهایی است که باید در سفر به کوالالامپور آنها را تجربه کنید.
کوالالامپور

زمان مناسب برای سفر به کوالالامپور


مالزی کشوری با آب و هوای نسبتا پایدار و گرم و مرطوب است. به همین دلیل شما شاهد هوای سرد در این کشور نخواهید بود و تنها چیزی که تغییر جدی می‌کند میزان بارش باران است. در مجموع فصل زمستان در مالزی با بارش کمتر باران‌های موسیمی همراه است.

فرودگاه کوالالامپور


مهمترین فرودگاه شهر کوالالامپور، فرودگاه بین المللی کوالالامپور است که در ۴۵ کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد و بزرگترین فرودگاه کشور مالزی و از مهمترین فرودگاه‌های جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود.


دیدنی های کوالالامپور