search
menu
زاهدان keyboard_arrow_down close

زاهدان

hotel
هتل های زاهدان ۶

درباره زاهدان

زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و بزرگترین شهر جنوب شرقی ایران است. شهری با هوای گرم و خشک، ولی بکر و دست‌نخورده که گردشگران را برای اکتشاف خود فرامی‌خواند.

تاریخچه زاهدان


زاهدان در ابتدا روستایی بوده است که به نام «دزآب» مشهور بوده است. زیرا آب برآمده از چشمه‌ها در خاک نرم آن فرود می‌رفته و جاری نمی‌شده است. در دوران پهلوی اول، نام زاهدان به این شهر داده شد. زاهدان از مناطقی است که اهالی سیستان و اقوام بلوچ در آن اقامت داشته‌اند.

جاهای دیدنی زاهدان


شهر زاهدان از شهرهای دیدنی و پرجاذبه ایران است و طیف متنوعی از مکان‌های تاریخی، مذهبی و جاذبه های طبیعی را در خود دارد. تالاب فصلی هامون که به هامون پوزک مشهور است از جاذبه های طبیعی فصلی پیرامون زاهدان است. مسجد جامع مکی از جمله مهمترین مساجد اهل سنت در ایران است که معماری آن شما را به یاد مساجد باشکوه استانبول می‌اندازد. مجموعه تفریحی، گردشگری براسان هم از جاذبه های شهری و مدرن شهر زاهدان است.
زاهدان

آب و هوای زاهدان


زاهدان از شهرهای گرم و خشک ایران است. به همین دلیل دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به زاهدان، اوایل بهار و اوایل پاییز است.

غذاهای زاهدان


زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است و شما در این شهر می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای این استان را امتحان کنید. غذاهای زاهدان ارتباط نزدیکی با محصولات کشاورزی این استان مثل خرما و دامپروری دارد. اوجیزک یا آبگوشت، تنورچه (کباب تنوری)، خورش دوغ پا و املت سوزی از جمله غذاهای محلی سیستان و بلوچستان هستند.
زاهدان

سوغات زاهدان


پوشش ویژه زاهدان هم برای مردان و هم برای زنان، از جمله سوغات مشهور زاهدان هستند. سوزن دوزی و آینه دوزی مخصوص این شهرستان شهرت ویژه‌ای دارد. حصیر و سفال های دستی، دیگر تولیدات محبوب زاهدان هستند.

فرودگاه زاهدان


فرودگاه اصلی زاهدان و استان سیستان و بلوچستان، فرودگاه بین المللی زاهدان است که در ۶ کیلومتری شمال غربی این شهر قرار دارد.


دیدنی های زاهدان