search
menu
ساری keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های ساری ۱۲

درباره ساری

ساری مرکز استان مازندران و از بزرگترین و مهمترین شهرهای باریکه شمالی ایران است. شهر ساری که روزگاری تجن هم نامیده می‌شده است، به مانند دیگر شهرهای شمالی ایران، از هم‌نشینی با کوهستان البرز و دریای مازندران بهره زیادی برده است. ساری به سبب طبیعت سرسبز و بافت سنتی شهری خود، از محبوب‌ترین شهرهای گردشگرپذیر ایران است.
ساری

تاریخچه ساری


شهر ساری و مازندران از کهن‌ترین بخش‌های ایران است و سکونت انسان‌ها در آن به چند هزار سال پیش بازمی‌گردد. در شاهنامه، پایه‌گذاری مازندران به دوره پادشاهی اسطوره‌ای تهمورث بازمی‌گردد. بعدها ساری، «شهر زرد» نامیده می‌شده است. زیرا مرکبات زردرنگ، نمودی از رنگ زرد را برای این شهر پدید می‌آورده است. پس از اسلام، مازندران با نام طبرستان شناخته می‌شده است و بارها توسط مغول‌ها و تیموریان مورد هجوم واقع شد. ساری در دوران قاجاریه و پهلوی، به عنوان تفرجگاه پادشاهان قرار گرفت.

جاهای دیدنی ساری


ساری شهری در دامن طبیعت است و به همین سبب، هم دارای جاذبه های تاریخی است و هم منظره‌های طبیعی. خانه تاریخی کلبادی، خانه تاریخی سردار جلیل، خانه تاریخی فاضلی، آب انبار نو، امامزاده عباس، میدان ساعت، پارک حیات وحش میانکاله، پناهگاه حیات وحش دشت ناز و پناهگاه حیات وحش سمسکنده از جمله جاهای دیدنی ساری و پیرامون آن هستند.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به ساری


شهر ساری و استان مازندران دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد است. به همین سبب، بهار و پاییز این شهر، زمان مناسب‌تری برای سفر و گردش در ساری است.
ساری

فرودگاه ساری


مهمترین فرودگاه ساری و استان مازندران، فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری است و در شمال شرقی شهر ساری جای گرفته است. البته شهر ساری به جز مسیر هوایی و جاده‌ای، دارای قطار هم هست که مسیر زیبا و جذابی دارد.
نکته دیگر این است که ساری با دریای مازندران ۲۸ کیلومتر فاصله دارد و نکته برتری جذابیت ساری، بافت شهری سنتی و جنگل است.


دیدنی های ساری