search
menu
آبادان keyboard_arrow_down close

آبادان

hotel
هتل های آبادان ۸

درباره آبادان

آبادان از شهرهای کهن، با اهمیت و راهبردی ایران در جنوب غربی کشور و در استان خوزستان است. آبادان همانگونه که از نامش پیداست از شهرهایی است که از گذشته به سبب پیشرفت و توسعه مشهور بوده است. اهمیت آبادان از چند جهت گوناگون است. از همسایگی با کشور عراق، تا منابع نفتی و همچنین همسایگی با رود کارون و نزدیکی به خلیج فارس موجب شده تا آبادان از شهرهای کلیدی در نیمه جنوبی کشور باشد.

تاریخچه آبادان


آبادان از گذشته‌های دور شهری در کنار دریا بوده است و نقش بازرگانی جدی داشته است. به همین دلیل نام آن نماینده زیبایی و سرسبزی آن است. این شهر در دوران‌ اشغال ایران در جنگ جهانی دوم، توسط نیروهای انگلیسی اشغال شد. در جنگ ایران و عراق، آبادان آسیب فراوانی دید و هنوز آثار جنگ به طور کامل از چهره آن زدوده نشده است.

جاهای دیدنی آبادان


آبادان به سبب موقعیت ویژه‌ای که داشته، محل تردد فرهنگ‌ها، اقوام و ملیت‌های گوناگون بوده است. به همین دلیل شما رد پای ملل گوناگونی که از راه دریا به این شهر آمده‌اند را می‌توانید در آبادان ببینید. از جاذبه‌های گردشگری آبادان می‌توان به مسجد رنگونی‌ها، موزه آبادان، مسجد بهبهانی‌ها و کلیسای سورت گاراپت در کنار هم، سینما نفت و البته از همه دوست‌داشتنی‌تر رود کارون که بین مردم به لب شط مشهور است اشاره کرد.
آبادان

زمان مناسب برای سفر به آبادان


آبادان هوایی شرجی و گرم دارد. برای همین ممکن است این آب و هوا برای همه مخصوصا کسانی که هوای گرم را تحمل نمی‌کنند دلپذیر نباشد. برای همین توصیه می‌کنیم پاییز و زمستان آبادان را برای سفر انتخاب کنید تا با دمای معتدل‌تری رو به رو شوید.

غذاهای آبادانی


غذاهای گرم و خوش ادویه آبادان به همراه ماهی‌های تازه جنوبی، از جاذبه‌های این شهر زیبا هستند. غذاها و خوراکی‌هایی مانند فلافل آبادانی، سمبوسه، قلیه ماهی آبادان، کبه عربی، امگشت، پاکوره، خورش بامیه، رنگینک و ماهی صبور که باید در سفر به آبادان آنها را امتحان کنید.


دیدنی های آبادان