search
menu
هامبورگ keyboard_arrow_down close

هامبورگ

درباره هامبورگ

شهر اروپایی و زیبای هامبورگ (Hamburg)، دومین شهر بزرگ کشور آلمان بوده و از نظر آمار جذب سالیانه گردشگر، یکی از محبوب‌ترین شهرهای آلمان به شمار می‌رود. هامبورگ هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا بوده و یک شهر ایالتی محسوب می‌شود. شهر هامبورگ از لحاظ تفریح و گشت و گذار جزو اولین گزینه‌ها برای سفر است. این موضوع به قدری همه گیر شده که حتی آلمانی‌ها هم برای گذراندن اوقات فراغت، ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در این شهر بگذرانند. در ادامه می‌خواهیم اطلاعات بیشتری راجع به این شهر در اختیار شما قرار دهیم اما پیش از آن باید بگوییم که سفر به این شهر به علت وجود فرودگاه اختصاصی بسیار آسان بوده و با خرید بلیط هواپیما پرواز خارجی می‌توانید مسافرتی متفاوت و خاص را تجربه کنید.
هامبورگ

تاریخ و پیشینه هامبورگ


در ابتدا هامبورگ به عنوان یک شهر شاهنشاهی آزاد از امپراطوری مقدس روم شناخته می‌شده و عضوی از اتحادیه ‌Hanaseaten قرون وسطایی به شمار می‌رفت. این موضوع تا سال ۱۸۷۱ ادامه داشت اما بعد از سال ۱۹۱۹، کشور آلمان به صورت یکپارچه درآمد و همبستگی این کشور شکل گرفت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر هامبورگ به واسطه فجایع و مشکلاتی که برایش پیش آمد ثروتمندتر شد و توانست بیش از پیش قوای خود را متحد کند. این شهر پس از روتردام و آنتورپ سومین بندر بزرگ آلمان به شمار می‌رود. از نکات مهم دیگر درباره این شهر؛ وجود چندین دانشگاه و موسسه است که به عنوان قطب اصلی علوم تحقیقات و آموزش در اروپا، حرف‌هایی برای گفتن دارد. طبق نظرسنجی‌های انجام شده کیفیت زندگی و میزان رضایت ساکنین این شهر از امکانات و... از رتبه بالایی برخوردار است.

آب و هوای هامبورگ


هامبورگ به دلیل قرارگیری در کرانه رودخان البه، آب و خوایی گرم و دریایی دارد. البته این به معنا نیست که غالب هوا گرم باشد. تابستان‌های هامبورگ آب و هوایی خنک و ملایم دارد. این اقلیم به علت تاثیر پذیری از دریا است. ناگفته نماند هامبورگ در زمستان هم سرمای خفیفی داشته و به گونه‌ای نیست که سوزهای سرد را حس کنید. اگر با بلیط هواپیما هامبورگ به این شهر سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم پاییز و بهار را برای مسافرت انتخاب کنید. در این فصول تخفیفات آخر فصل و فستیوال‌های هیجان‌انگیزی برگزار می‌شود و می‌تواند سفر شما را هیجان‌انگیزتر کند.
هامبورگ

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری هامبورگ


هامبورگ همانند اکثر مناطق توریستی دنیا، جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد اما موردی که این شهر را از بقیه ایالت‌های کشور آلمان متمایز می‌کند طبیعت بی‌نظیر و بکر در کنار بافت شهری و مدرن است. اگر با تور جهانگردی به شهر هامبورگ سفر کنید می‌توانید از همه جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کرده و اطلاعات مفیدی از آن‌ها به دست بیاورید. از جاذبه‌های مهم گردشگری هامبورگ می‌توان به بندر زیبا و دریاچه‌های مصنوعی Outer Alster و Inner Alaster اشاره کرد. با بازدید از این سه مکان دیدنی، لحاظاتی لذتبخش و روح‌نواز را تجربه خواهید کرد. در هامبورگ مناطق گردشگری اصیلی نیز وجود دارد که نماد قدمت و فرهنگ آلمانی‌ها است. یکی از این جاذبه‌ها سیتی هال (Hamburg Rathaus) است. سیتی هال مجموعه‌ای قدیمی و باشکوه بوده و با معماری رئونسانس ساخته شده است. با مراجعه به این مکان می‌توانید از موزه‌های آن دیدن کنید. از مناطق گردشگری دیگر هامبورگ می‌توان از؛ باغ وحش، رود آلستر (Alster)، کلیسای سنت میشل، موزه مهاجرت، موزه هنر هامبورگ، بازار ماهی فروشان، تونل آلتر (Alter Elbtunnel)، ناحیه تاریخی و بندر ورهوس (Warehouse District)، موزه شکلات، خانه تاریخی Jenisch Haus، منطقه Willkomm-hoft، پارک‌های متعدد و.. نام برد. در زمان سفر به هامبورگ بازدید از هافنسیتی را از قلم نیندازید. مکانی که به گفته خود آلمانی‌ها، آینده هامبورگ را می‌شود دید. منطقه هافنسیتی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت و ساز درون شهری در قرن ۲۱ اروپا است. این پروژه تا چند سال دیگر ادامه داشته و در ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید.
هامبورگ

جشنواره‌ها و فستیوال‌های هامبورگ


شهر هامبورگ جشنواره‌های زیادی برگزار می‌کند و عموماً به فستیوال‌های جذابی که راه می‌اندازد معروف است. یکی از جشن‌هایی که هر ساله در هامبورگ برگزار می‌شود جشن اکتبر است که حدود ۵ ساعت بوده و همانند دیگر جشن‌ها با موسیقی زنده و نوشیدنی همراه است. از جشنواره‌های دیگر هامبورگ می‌توان به جشنواره خیابانی غذاهای تایلندی، جشنواره حفاظت از حیوانات در پناهگاه (Suderstrabe)، بازارچه پاییزی (Michelwiese) و جشنواره هفته کد هامبورگ (Code Week Hamburg) اشاره داشت.