search
menu
گیرنه keyboard_arrow_down close

گیرنه

hotel
هتل های گیرنه ۱۳

درباره گیرنه

یکی از شهرهای بزرگ و دیدنی کشور قبرس شهر گیرنه است. معنی و علت نام گذاری این شهر مربوط به سال‌ها پیش است. سال‌هایی که از بندر شهر گیرنه که بزرگ‌ترین بندر قبرس به شمار می‌رفت به عنوان راه ورود و خروج برای اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می‌کردند. این شهر در حال حاضر پربازدیدترین شهر قبرس بوده و سالیانه میزبان تعداد زیادی گردشگر و توریست از اقصی نقاط جهان است. گیرنه در قبرس شمالی قرار گرفته و جمعیتی برابر با ۷۳ هزار نفر دارد. شهر گیرنه که به ناحیه کایرنیا (به یونانی) معروف است یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور قبرس بوده و مقصد ایده آلی برای گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. اگر شما هم قصد مسافرت به شهر گیرنه را دارید می‌توانید با جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما گیرنه اوقاتی لذت‌بخش و سفری با بهترین امکانات را در کنار دوستانتان بگذرانید. همچنین می‌توانید قبل از شروع سفر با مراجعه به مقاله‌های منتشر شده در بخش بلاگ سفرمارکت، یادداشتی را درباره کشور قبرس بخوانید تا بهتر بتوانید با این کشور جزیره‌ای آشنا شوید.
گیرنه

پیشینه و تاریخچه‌ای کوتاه از شهر گیرنه


همان‌طور که گفته شد گیرنه واقع در قبرس شمالی با داشتن لقب شهری پر جنب و جوش یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور قبرس به شمار می‌رود. کایرنیا یا همان گیرنه تسلط اهالی ونیز در سال ۱۴۸۹ به علت جلوگیری از حملات عثمانی‌ها ساخته شد. اما عثمانیان در سال ۱۵۷۱ این شهر بندری را تحت سلطه خود درآوردند و در حال حاضر نیز چند نما و سازه عثمانی که باقی مانده از آن سال‌هاست در این شهر به چشم می‌خورد.

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی گیرنه


ناحیه گیرنه واقع در قبرس شمالی آب و هوایی مدیترانه‌ای و تحت سلطه دریا دارد اما با این حال اقلیم آب و هوایی مختلفی را در فصول گوناگون تجربه می‌کند. تابستان‌های گیرنه اغلب هوا گرم و خشک است و منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری وضعیت هوا را به دست گرفته است. همچنین در این شهر زمستان‌ها زیادی طولانی نیستند اما همراه با بارش فراوان گزارش شده‌اند. طبق آمار به دست آمده میانگین دمای سالیانه جزیره زیبا و بزرگ قبرس حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است. به طور کلی برای سفر به قبرس شمالی و شهر توریستی گیرنه می‌بایست فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید. در این فصول می‌توانید زیبایی‌های طبیعی و حال و هوای متفاوتی را در گیرنه لمس کرده و با خیال راحت به تفریحات آبی و دریایی مشغول شوید. هم اکنون می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما گیرنه اقدام کرده و اوقاتی دل‌نشین را برای خود و عزیزانتان به ارمغان بیاورید.
گیرنه

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر گیرنه


احتمالاً آوازه بندر زیبا و تاریخی شهر گیرنه به گوشتان خورده است. این بندر که در گذشته به عنوان پل ارتباطی گیرنه با کشورهای دیگر به عنوان اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می‌شد امروزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن به شمار آمده و فضایی گرم را همراه کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف و تفریحات آبی برای گردشگران به ارمغان آورده است. در این شهر جاذبه معروف دیگری به نام قلعه گیرنه (Gyrne Cstle) وجود دارد که دقیقاً در کنار بندر گیرنه بوده و با معماری خاص فضایی چشم نواز را به نمایش گذاشته است. سبک معماری این قلعه بسیار پیچیده و ترکیبی از چند نوع سازه است که با در بر داشتن کلیسایی کوچک و آپارتمان‌های پادشاهی می‌تواند گشت و گذاری پر محتوا را برای شما رقم بزند. ناگفته نماند در نزدیکی این قلعه کشتی تاریخی را مشاهده می‌کنید که حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در بستر آب دریا غرق شده است. این کشتی امروزه به عنوان یک جاذبه دیگر گردشگری به شمار می‌رود.
گیرنه

ساحل لاک پشت‌ها برای هر قشر و سنی از گردشگران جذاب و جالب توجه است. خوب است بدانید شهر توریستی گیرنه ساحلی پر از لاک پشت دارد که در فصل تابستان از لا به لای ساحل ماسه‌ای بیرون آمده و به سمت دریا حرکت می‌کنند. در این ساحل می‌توانید با اهالی و بومیان این شهر نیز گپ و گفتی داشته باشید. کلیسای بلاپایس (Bellapais Monastery، قلعه سنت هیلاریون (St Hillarion Castle)، قلعه کانتارا (Kantara Castle)، قلعه بوفاونتو (Buffvento Castel)، شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس، شهر باستانی سالامیس (Salamis Ancient City)، ساحل گلپسیدس (Galpsidas Beach)، کلیسای سنت بارناباس، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس، مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا و شهر باستانی سولی (Ancient City Of Soli) از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر گیرنه به شمار می‌رود. اگر به همراه تور شهر گیرنه به این نقطه از قبرس بروید دیگر نگرانی بابت برنامه ریزی و بازدید از اینهمه جاذبه تاریخی و دیدنی نخواهید داشت.

فستیوال‌ها و جشنواره‌های نمایشی شهر گیرنه


شهر گیرنه به علت آمار بالای جذب گردشگر، جشن‌ها و فستیوال‌های زیادی را به طور سالانه برگزار می‌کند. جشنواره‌هایی که نشانگر آداب و رسوم و فرهنگ و هنر این شهر است. همچنین شهر گیرنه دارای سه دانشگاه با ۱۴ هزار دانشجو است به همین دلیل لقب پرگردشگرترین شهر قبرس شمالی را به خود اختصاص داده است.