search
menu
وارنا keyboard_arrow_down close

وارنا

hotel
هتل های وارنا ۲۹

درباره وارنا

شهر وارنا، سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان و یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می رود. مخصوصا در فصل تابستان هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا برای بازدید از سواحل زیبای وارنا اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند. شهر وارنا در امتداد دریای سیاه واقع شده و آب و هوای خنک و مطبوعی دارد؛ در فصل تابستان نیز سواحل زیبا و فوق العاده این شهر نقش زیادی در جذب مسافران دارد. شهرت سواحل وارنا بقدری زیاد است که این شهر را پایتخت تابستانی بلغارستان می نامند. همچنین به دلیل فاصله کم این شهر با ایران و قرارگیری در نزدیکی دریای سیاه و هزینه های مناسب جزو مقاصد پرطرفدار برای ایرانیان تبدیل شده است.
وارنا از قدیمی‌ ترین و تاریخی‌ ترین شهرهای اروپا است و به دلیل جاذبه‌ های باستانی متعدد همراه با سواحل استثنایی عنوان نگین خوشرنگ دریای سیاه را از آن خود کرده است. همچنین سفر به این شهر رویایی هزینه های بسیار مناسب و منصفانه ای دارد؛ به راحتی می توانید با هزینه ای کم از زیبایی های Varna لذت ببرید و سفری خاطره انگیز همراه با خانواده تان را تجربه کنید. همچنین شهر وارنا با امنیت بسیار بالای خود مقصدی ایده آل در سطح جهان شناخته شده است.
وارنا

تاریخچه شهر وارنا


شهر وارنا در زمان های گذشته به نام اودسوس (Odessus) شناخته می شده است. قرارگیری وارنا در کنار دریای سیاه موجب موقعیت استراتژیک این شهر و توسعه آن شده است. تجارت از طریق دریا باعث شده تا وارنا نسبت به شهرهای دیگر کشور بلغارستان اهمیت چشمگیری پیدا کند. آثار تاریخی و بناهای باشکوه زیادی از دوره های مختلف تاریخ در این شهر به یادگار مانده است، اما اکثر توریست ها برای لذت بردن از سواحل زیبا و شنی دریای سیاه به این شهر سفر می کنند. ساختمان‌ های وارنا طراحی نوستالژیک خاصی دارند و هر کدامشان با سبک خاصی ساخته شده اند و رنگ های متفاوتی دارند، گویا به جعبه مدادرنگی نگاه می کنید، همین قدر شاد، همین قدر دلربا. با اینکه شهرت اصلی شهر وارنا به خاطر سواحل زیبای آن است اما وجود بناهای تاریخی، ساختمان‌ های زیبا و موزه‌ های غنی شما را به برای خرید بلیط هواپیما مشتاق تر می کند.

موقعیت جغرافیایی شهر وارنا


وارنا در کرانه دریای سیاه واقع شده است و دریاچه ای نیز به همین نام در نزدیکی شهر قرار دارد. فاصله شهر وارنا تا پایتخت بلغارستان، صوفیه، حدودا ۵۰۰ کیلومتر است و بر اساس آخرین سرشماری، حدودا ۳۵۰ هزار نفر ساکن این شهر هستند.

آب‌ و‌ هوای شهر وارنا


آب و هوای شهر وارنا گرم و معتدل است و میزان بارندگی به دلیل شرایط جغرافیایی زیاد است. شهر وارنا در فصل تابستان میزبان توریست های زیادی از سراسر دنیاست و در این فصل دمایی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد دارد. دمای آب سواحل این شهر نیز در ماه های تابستانی بین ۲۳ تا ۲۷ درجه است. آب و هوای شهر وارنا در زمستان‌ نسبتا سرد بوده و دمای متوسط در این فصل حدودا ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد است. از همین رو بهتر است برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی در وارنا از اواخر خرداد تا اواخر آبان به فکر سفر به این شهر بی نظیر با خرید بلیط هواپیما خارجی باشید.
وارنا

جاهای دیدنی شهر وارنا


سواحل وارنا Varna Beaches
همان طور که پیش تر نیز گفتیم سواحل زیبای وارنا یکی از مهم ترین دلایل برای سفر به این شهر است. در شهر وارنا، مناطق ساحلی ویژه ای وجود دارند که هرکدامشان با زیبایی خاص میزبان گردشگران زیادی هستند و به راحتی می توانید چندین ساعت در طی روز در این سواحل وقت بگذرانید و آفتاب بگیرید. در آب و هوای معتدل و دلپذیر شهر وارنا و دریای بسیار آرام و زلال این شهر می توانید بهترین و ایده آل ترین سفرهایتان را تجربه کنید. از جمله تفریحات ساحلی در شهر وارنا عبارتند از دراز کشیدن زیر آفتاب و لذت بردن از صدای امواج به تنهایی باعث آرامش شما خواهد بود یا اینکه می توانید در سواحل وارنا تفریحات دسته جمعی همراه با خانواده و دوستان و بچه هایتان انجام دهید، مثلا مسابقه والیبال ساحلی برگزار کنید یا اینکه بچه ها می توانند در سواحل شنی بازی کنند و سرگرم شوند.
جزیره نسبر Nessebar Island
جزیره ای به نام جزیره نسبر در شهر وارنا قرار دارد که دارای محبوبیت زیادی است. این منطقه زیبا دارای جاذبه های تاریخی مانند دیوارهای رومی مربوط به قرون وسطی، کلیساهای بیزانس و بلغاری و همچنین خانه های قدیمی است که همگی متعلق به قرن های ۱۸ و ۱۹ هستند. در جزیره ی تاریخی نسبر که در یونسکو ثبت شده است می توانید از آثار دژ دفاعی دوران باستان، کلیساهای قدیمی مانند کلیسای مریم مقدس، کلیسای پانتوکراتور و کلیسای سنت سوفیا، چشم اندازهای فوق العاده از دریای سیاه، کوچه های باریک سنگ فرش شده با خانه های چوبی و آسیاب بادی قدیمی بازدید کنید.
موزه باستان شناسی وارنا Archaeological Museum Varna
موزه باستان شناسی وارنا دارای ۳۲ سالن است که برای افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ مناسب ترین مکان خواهد بود. در این موزه می توانید آثاری از دوران پیش از تاریخ تا دوران باستان را تماشا کنید. در میان این آثار، دو مجموعه با اهمیت دیده می شوند که همین آثار باعث تمایز این موزه با موزه های دیگر شده است. اولین مجموعه در گورستان وارنا کشف شده و شامل تعدادی سلاح، اشیا و جواهرات طلایی است که قدمت آن ها به ۴۶۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردند. دومین مجموعه نیز شامل جواهرات، طلا و گوشواره‌ های زیبایی است که در این موزه نگهداری می شوند.
ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها و دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
موزه قوم نگاری وارنا Ethnographic Museum of Varna
موزه قوم نگاری در ساختمانی قرار دارد که قدمت آن ساختمان به سال ۱۸۶۶ بر می گردد. این موزه یکی از بهترین مجموعه‌ های قوم نگاری در سراسر کشور است و زندگی کشاورزان، زنبورداران، ماهیگیران و صنعتگران در دوران‌ های مختلف تاریخ را نشان می دهند. در طبقه اول این مجموعه لباس‌ های پر زرق و برق و کارگاه بافندگی به چشم می خورند که زندگی در قرن ۱۸ را به تصویر می‌ کشد.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
حمام رومی Roman Baths
این حمام به دوران امپراتوری رومیان بر می گردد که در آن دوران حمام‌ های رومی رایج بودند. حمام‌ های رومی بخشی از ساختمان‌ های بزرگ و زیبای امپراتوری شرق بودند و نشان دهنده ثروت و اهمیت آن دوران هستند. هنوز هم در شهر وارنا بازمانده هایی از حمام رومی به چشم می خورد که در منطقه ای به مساحت هفت هزار متر مربعی قرار دارد و تا پایان قرن سوم از آن استفاده می شده است. این حمام های بی نظیر دارای دیوارهای ضخیم از جنس آجر رس پر با پنج یا شش لایه است.
ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها و دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
کلیسای جامع وارنا Dormition of the Theotokos Cathedral
قدمت کلیسای جامع وارنا به قرن ۱۹ بر می گردد. بنای اولیه این کلیسا به دستور شاهزاده الکساندر باتنبرگ در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است. کلیسای جامع به عنوان نماد وارنا به شمار می رود و نشان دهنده هنر و فرهنگ مردم شهر وارنا است. در این کلیسا می توانید نقاشی‌ های دیواری، شیشه‌ های رنگ آمیزی شده و برج ناقوس را تماشا کنید. مورد جالب توجه درباره برج ناقوس اینست که برای دسترسی به این برج باید از راه پله باریک و مارپیچی و ۱۳۳ پله ای بالا بروید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر
وارنا
مرکز جشنواره‌ ها و کنگره Festival and Congress Centre
وارنا به عنوان مکانی معروف برای برگزاری کنفرانس‌ ها، کنگره‌ ها، انجمن‌ های علمی و نشست‌ های تجاری در اروپا شده است. وجود سالن های چند منظوره و هتل‌ های مدرن در شهر وارنا میزبان گردشگرانی است که به قصد شرکت در جشنواره‌ ها و کنگره‌‎ های به شهر وارنا سفر می کنند. سالن اصلی این مجموعه با بیش از هزار صندلی مجهز به انواع تجهیزات صوتی و ترجمه همزمان است. همچنین در این مجموعه سالن دیگری با گنجایش ۲۵۰ صندلی وجود دارد که شامل کافه تئاتر، مرکز رسانه‌ و همچنین سالن صد نفره است.
ساعت بازدید: ۱۰:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر
باغ دریایی Sea Garden
باغ دریایی وارنا یک پارک عمومی است و در فصل تابستان بسیاری از مسافران را به خود جذب می‌ کند. اصلی ترین دلیل جذابیت این باغ به خاطر قرار گیری در خط ساحلی دریای سیاه است و همچنین این باغ زیبا دارای پوشش گیاهی سرسبزی است. باغ دریایی وارنا در تمام فصل های سال به عنوان مسیر پیاده روی ایده‌ آل محسوب می شود که بازدید از این باغ در هنگام سفرتان به وارنا خالی از لطف نیست. همچنین در داخل این باغ، موزه زیبایی وجود دارد؛ موزه‌ ای که مربوط به جنگ وارنا در سال ۱۴۴۴ است و آثار بی نظیری مانند نقاشی، مجسمه و سلاح‌ های آن دوران نگهداری می شود. همچنین در این مکان چند پلاژ و رستوران وجود دارند که می توانید غذاهای خوشمزه سفارش داده و به استراحت بپردازید.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
پارک طبیعی Golden Sands Nature Park Varna
پارک طبیعی وارنا با شن‌ های طلایی در منطقه جنگلی محافظت شده قرار دارد. پوشش گیاهی این پارک بسیار متراکم بوده و شبیه به جنگل‌ های استوایی است. پارک طبیعی زیبا دارای بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی و بیش از ۱۰۰ نوع پرنده است که از صدای دلنشین این پرندگان لذت خواهید برد. در این پارک پنج مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از محل مربوطه دوچرخه کرایه کنید و ساعاتی را در آرامش بگذرانید. در این حین ممکن است سنجاب‌ های کوچک و بامزه را ببینید.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جنگل سنگی The Stone Forest
یکی دیکر از جاذبه های دیدنی شهر وارنا مربوط به جنگل سنگی این شهر است که بازدید از این جاذبه به همه گردشگران توصیه می شود. یکی از زیباترین پدیده‌ های طبیعی در سرتاسر بلغارستان جنگل سنگی است که در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر وارنا و در مسیر جاده قدیم وارنا تا صوفیه قرار دارد. مورد جالب توجه درباره این جنگل اینست که حدود ۵۰ میلیون سال پیش این مکان دریا بوده و با گذر زمان دریا شروع به عقب نشینی کرده است و صخره‌ ها و سنگ‌ های آهکی بیرون زده شده اند. جنگل سنگی در سال ۱۹۳۷، جنگل سنگی به عنوان نخستین میراث طبیعی کشور معرفی شده است.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
صومعه آلادژا Aladzha Monastery
شهر تاریخی وارنا دارای صومعه ای زیبا به نام آلادژا است که قدمت این صومعه به قرون وسطی بر می گردد و مربوط به مسیحیت ارتدکسی است. این مکان تاریخی در ۱۷ کیلومتری شمال وارنا قرار دارد که با سواحل ماسه های طلایی ۳ کیلومتر فاصله دارد.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

فرودگاه شهر وارنا


فرودگاه بین المللی وارنا به عنوان مهم ترین فرودگاه بین المللی کشور بلغارستان است و همچنین به عنوان مهم ترین شاهراه ورودی به بلغارستان به شمار می رود. در سال ۱۹۴۶، در محل کنونی فرودگاه دو آب انبار وجود داشته است و مسئولان شهر وارنا تصمیم گرفتند تا در این محل فرودگاهی تاسیس کنند. ساخت و ساز این فرودگاه چندین سال متمادی طول کشید. امروزه، پروازهای داخلی و بین المللی وارنا شامل حدودا ۷۰ مقصد در ۲۵ کشور گوناگون است. همچنین فرودگاه وارنا دارای ۳ ترمینال است که اولین ترمینال در سال ۱۹۷۲ ساخته شده و در فصل تابستان کاربرد دارد. ترمینال های جدید نیز در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ به این فرودگاه اضافه شده اند. از فرودگاه وارنا دسترسی به شهر از چندین روش انجام می گیرد؛ مورد اول، از طریق اتوبوس شماره ۴۰۹ است که به مرکز شهر خواهید رسید یا اینکه می توانید از تاکسی های موجود در فرودگاه استفاده کنید و گزینه آخر ترانسفر خصوصی است که اکثر هتل ها دارند و به محض ورود شما به فرودگاه، ماشین منتظر شماست.

دیدنی های وارنا