search
menu
نخجوان keyboard_arrow_down close

نخجوان

hotel
هتل های نخجوان ۳

درباره نخجوان

شهر نخجوان یکی از توابع خود مختار جمهوری نخجوان واقع در کشور آذربایجان است. البته این تسلط و غلبه به خود در سده ۹ و ۸ قبل از میلاد مسیح وجود نداشت و نخجوان را دولتی به نام اوراتو تحت سلطه داشت. این شهر در آخرین گزارشات انجام شده دارای ۹۲۱۰۷ نفر جمعیت بوده و یکی از شهرهای مهم و پر جمعیت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود. حدود ۱۵۰۰ سال از زمان تاسیس شهر نخجوان می‌گذرد به همین علت تاریخ و فرهنگی غنی را به دنبال اسم خود می‌کشد. البته افسانه‌هایی وجود دارد که می گوید این شهر از زمان نوح و اتفاق افتادن آن سیل که همه ما درباره آن شنیده‌ایم وجود داشته و خود حضرت نوح نخجوان را پایه گذاری کرده است. احتمالا می‌دانید که بقعه‌ای به نام حضرت نوح نیز در این شهر به چشم می‌خورد. گردشگران و توریست‌هایی که تا به حال به نخجوان سفر کرده‌اند آن را یکی از زیباترین شهرهای شرقی جهان می‌دانند. اگر شما هم تصمیم دارید یک مسافرت آسان را با رفت و برگشتی ایمن تجربه کنید می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما چند روزی را به دور از دغدغه‌ها و روزمرگی در شهر نخجوان سپری کنید. در ادامه می‌خواهیم بررسی کوتاه و متخصری راجع به شهر نخجوان و هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید بپردازیم. این یادداشت برای انتخاب تور گردشگری نخجوان نیز می‌تواند شما را یاری دهد.
نخجوان

دیدنی‌های نخجوان


قبل از هر چیز باید بگوییم که شهر نخجوان شهری کوچک با مساحت ۱۲ کیلومتر مربع است که بازدید از آن تنها به دو الی سه روز زمان احتیاج دارد. به همین علت می‌توانید با یک برنامه ریزی درست از تمام جاذبه‌های گردشگری شهر نخجوان دیدن کنید. این شهر غارهای نمکی و چشمه‌های معدنی فراوانی دارد که هر کدام می‌تواند ساعاتی از سفر شما را به خود اختصاص دهد. از دیدنی‌های نخجوان می‌توان به: مقبره مومنه خامنه که آن را نماد نخجوان می‌دانند، دریاچه باتابات نخجوان که به پوشش گیاهی متنوع و فضای خیره کننده خود معروف است، موزه قوچ‌های سنگی نخجوان با قدمتی به اندازه تاریخ، غار اصحاب کهف که تمام دنیا از داستان عجیب آن صحبت می‌کنند، مقبره حسین جاوید که آرامگاه یکی از شاعران ترک است، موزه دولتی فرش نخجوان (خان سارایی) جایی که تاریخ و هنر باهم ادغام شده‌اند، آرامگاه و مقبره یوسف بن کوسیر اوغلو با معماری ترک و اسلامی در دسترس شما قرار گرفته است، مقبره و آرامگاه قره باغلار جایی برای آشنایی با آثار باستانی قومی، مسجد جامع رسول الله زیبایی خاص معنوی در کنار بنای نقاشی شدهرا برای شما به ارمغان می‌آورد، مقبره حضرت نوح نبی (ع) با قدمتی مربوط به قرون ۸ تا ۱۲ میلادی، موزه تاریخ و مردم شناسی نخجوان مکانی برای بازدید از سیر تحول در تاریخ این شهر، برج ساعت شهر نخجوان یک میدان اصیل و تاریخی، برج آلینجا برای افرادی که عاشق کوهنوردی هستند، روستای چشمه سیراب منطقه‌ای توریستی در شرق نخجوان،‌یاد بود دده قورقود و بازدید از مجسمه اسطوره ترک‌های قزاقستان اشاره کرد.
نخجوان

حمل و نقل در شهر نخجوان


جالب است بدانید با توجه به اینکه شهر نخجوان به عنوان یک شهر توریستی به شمار می‌رود اما نرخ کرایه‌ها و هزینه حمل و نقل در آن بسیار مناسب است. به عبارتی بهترین راه حمل و نقل گردشگران در نخجوان تاکسی‌ها و سواری‌ها بوده و می‌توانید تنها با کمی گپ و گفت هزینه آن را پرداخت کنید. برای سفر به این شهر لازم است به زبان آذری مسلط باشید زیرا اکثر رانندگان از بومی‌ها بوده و زبان انگلیسی را نمی‌دانند. بدون تسلط به زبان آذری برای دادن آدرس و توضیح اینکه کجا پیاده می‌شوید هم دچار چالش خواهید شد.

غذاهای محلی و لذیذ نخجوان


همان‌طور که از موقعیت جغرافیایی این شهر انتظار می‌رود با توجه به قرار گیری در بین کشورهای ترکیه و ایران، غذاهایی با طعم و عطر ترکیبی این دو را داشته و با ذائقه ما بسیار جور است. از غذاهای محلی و بومی این شهر می‌توان از دلمه (با دستور پخت آشنای خودمان)، دوشبارا (یکی از غذاهای سنتی که ظاهری شبیه به پیراشکی ایرانی دارد)، لاوانگی (یک نوع خورشت با مرغ یا ماهی)، لوله کباب (بسیار شبیه کباب کوبیده است اما متریال آن به جز گوشت با مواد دیگری مثل سبزیجات معطر، ادویه و چاشنی‌های طهم دهنده ترکیب می‌شود)، قطاب (غذایی محلی که با تخم مرغ و نمک و آرد طبخ می‌شود)، سبزی قورمه (غذایی شبیه به قورمه سبزی ایرانیان اما با این تفاوت که مقدار و ابعاد سبزی در این خورشت‌ها با هم فرق دارند)، بالیق (ماهی خاویار همراه با سس ترش طعم دار شده)، کوفته آرزومان (نوعی کوفته ترکی با گوشت بره، تخم مرغ و کره)، تکه کباب (از اصلی‌ترین غذاهای سرو شده در نخجوان است به این ترتیب که قطعاتی از گوشت بره را در سس پیاز کاراملی، سرکه و رب انار خوابانده و بعد به سیخ می‌کشند)، خاویار شیش کباب (خاویار با طعم دهنده‌های مختلف روی میز شما قرار می‌گیرد) و پلو آذری (همراه با برنج، گوشت، فلفل، ادویه، سبزی تازه و چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود).
نخجوان

بهترین زمان سفر به نخجوان


بهار فصلی جذاب و دلپذیر برای هر بخشی از دنیا است. در این فصل آب و هوای ملایمی را همراه با بارش نم نم باران تجربه می‌کنید. اما اگر می‌خواهید یک سفر عیدانه به خارج از کشور داشته باشید بهتر است شهر نخجوان را انتخاب نکنید. فصل بهار در نخجوان بسیار تماشایی و دل انگیز است اما بارش باران مجال این را نمی‌دهد که با خیال راحت به گردشتان برسید. در فصل تابستان آب و هوا در این شهر معتدل بوده و تفریحات تابستانی و گشت و گذار در پارک‌های آبی را برایتان به ارمغان می‌آورد اما طبق نظر سنجی‌ها بهترین فصل برای بازدید از شهر نیمه بیابانی نخجوان فصل پاییز است.
نخجوان

شرایط سفر به نخجوان


شهر نخجوان یکی از مقاصد پر طرفدار در بین ایرانی‌ها است. این شهر به علت فاصله کم تا ایران و وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. اگر می‌خواهید این شهر را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنید می‌توانید تنها با استفاده از پاسپورت پس از رسیدن به مرز تقاضای ویزا داشته باشید. سفر با بلیط هواپیما می‌تواند سفر ایده آل‌تری را برایتان رقم بزند اما اگر بخواهید از روش زمینی هم به این شهر بروید امکانش وجود دارد. می‌توانید با استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوس یا همراه شدن با تورهای گردشگری زمینی نخجوان، سفرتان را آغاز کنید.