search
menu
وین keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های وین ۱

درباره وین

بی‌تردید پایتخت کشور اتریش یعنی شهر وین از جمله محبوب‌ترین مقاصد سفر از نظر گردشگران اروپا بشمار می‌رود. این شهر که لقب عروس شهرهای اروپایی را به آن داده‌اند شهری است سرزنده و پر جنب و جوش که مملو است از کاخ‌های باشکوه باستانی با سبک معماری باروت و گوتیک و همچنین چشم‌اندازهای طبیعی سحرانگیز که هوش از سر انسان می‌برند. افزون بر این مشاهیر بزرگ موسیقی جهان از جمله موتزارت، شوبرت و بتهوون همگی تداعی‌کننده نام این شهر اروپایی هستند و به همین دلیل هم هست که زمانی وین به عنوان مهد موسیقی و هنر در اروپای مرکزی قلمداد می‌شد. شهری که در طول حیاتش تاریخ پر فراز و نشیبی را تجربه کرده‌است و با دارا بودن همین پیشینه تاریخی غنی امروزه علاوه بر خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف جهان، میزبان رویدادهای مهم سیاسی مرتبط کشورهای گوناگون است. اگر شما هم با ما هم عقیده‌اید که انتخاب چنین شهری برای گشت و گذار در اروپا یکی از بهترین گزینه‌های است پس بهتر است قبل از آنکه برای سفر به آن اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات جامع‌تری از این شهر تاریخی و فرهنگی بدست آورید.

درباره شهر وین


شهر وین یکی از مطرح‌ترین و ثروتمندترین شهرهای اروپا است که در شمال شرقی جمهوری اتریش قرار گرفته‌است و قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. مساحت این شهر ۸۴۰۰۰ کیلومتر مربع است و دومین رود طویل جهان یعنی دانوب از میان آن گذر کرده‌است. این شهر زیبا در رتبه‌بندی بهترین شهرهای اروپا برای سکونت در جایگاه دهم قرار دارد که خود نشان از سطح بالای رفاه و امنیت شهروندان آن و همچنین میزان پیشرفت‌های بالای شهری در آن است. جالب است بدانید که از جمعت ۱۷۰۰۰۰۰ نفری این شهر اروپایی، تقریبا ۷۰۰۰۰ نفر آنها را مهاجران ایرانی تشکیل می‌دهند. گفتنی است ردپای هنر و موسیقی در جای جای دیدنی‌های شهر مشهود است از طیف وسیع سبک‌های معماری بکار رفته در بناهای تاریخی شهر گرفته تا موزه‌های جامع هنری و خانه‌هایی که زمانی محل زندگی بزرگترین موسیقی‌دانان دنیا بوده‌اند. بعلاوه این شهر که به عنوان پایتخت موسیقی دنیا شناخته می‌شود، دارای بزرگترین دانشگاه‌های هنری و کنسرواتوارهای موسیقی است که در میان اهالی هنر زبانزد هستند.
وین

شرایط آب و هوایی وین


بطور کلی آب و هوای وین از نوع نیمه گرمسیری و اقیانوسی است و از این رو در طول سفر به این شهر در تابستان‌ها با هوای گرم و خشک رو به رو هستیم و دمای هوا در این فصل می‌تواند تا حدود ۴۰ درجه سانتی گراد بالا برود و در فصل زمستان نیز هوای شهر بسیار سرد و سوزان است بطوری که دمای هوا در این زمان به ۱۷ درجه زیر صفر می‌رسد. میزان بارش برف و باران در طول سال متغییر است اما در فصل‌های سرد سال این میزان به اوج خود می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این شهر توریستی بهار و اوایل تابستان است.

گشت و گذار در وین


اغلب گردشگران در شهر وین برای بازدید از جاهای دیدنی آن با مشکل کمبود وقت مواجه می‌شوند که نشاندهنده طیف گسترده جاذبه‌های گردشگری این شهر است. با این حال از آنجا که سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر جزو کارآمدترین‌ها و منظم‌ترین‌ها است گردشگران به کمک آن به راحتی قادرند در زمانی کم به گشت و گذار در وین بپردازند. تقریبا در همه جای دنیا متروهای شهری از جمله سریع‌ترین و در دسترس‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می‌شوند. در وین نیز ایستگاه‌های مترو در بیشتر نقاط شهر قرار دارند و به راحتی می‌توان از آن برای رفتن به مکان‌های دیدنی این شهر استفاده کرد. علاوه بر آن اتوبوس‌های سریع‌السیر شهری نیز در اختیار گردشگران هستند تا با کمترین هزینه و با سرعت بالا به گشت و گذار در این شهر کوچک مشغول شوند.

جاهای دیدنی وین


شهر وین علیرغم مساحت کوچکش شمار بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده‌است. ارتفاعات آلپ و مناظر رود دانوب از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر بشمار می‌روند. موزه‌های هنری متعدد، قصرهای باشکوه تاریخی و مراکز فرهنگی نظیر سالن‌های تئاتر مجهز و وسیع نیز از جمله اصلی‌ترین جاهای دیدنی این شهر هستند. در کنار همه اینها به سبب رواج فرهنگ کافه‌نشینی در میان اهالی وین، گشت و گذار در کافه‌های ریز و درشت شهر نیز از جمله تفریحات محبوب گردشگران در این شهر اروپای مرکزی است. اکنون در ادامه قصد داریم با هم به مرور مهم‌ترین جاهای دیدنی وین بپردازیم.

خانه اپرای دولتی وین


خانه اپرای دولتی وین از جمله معروف‌ترین دیدنی‌های شهر وین است که در ناحیه مرکزی شهر قرار دارد و قدمت ساخت آن به قرن نوزدهم می‌رسد. معماری ساختمان این سالن اپرا بسیار چشم‌گیر و با شکوه است اما با این حال آنچه این مکان را به یکی از مطرح‌ترین مکان‌های دیدنی وین تبدیل کرده‌است حضور موسیقی‌دانان بزرگ و اجرای برنامه توسط آنها در این مکان است. بسیاری از رهبران بزرگ ارکستر مانند گوستاو مالر بطور مرتب در این مکان به اجرای برنامه دست زده‌اند. در حال حاضر نیز این مکان به عنوان یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین خانه‌های موسیقی اپرا در جهان شناخته می‌شود و برنامه‌های فاخر موسیقی در آن برگزار می‌شوند.
وین

موزه آلبرتینا


موزه آلبرتینا از جمله جاهای دیدنی وین است که به نمایش آثار هنرهای تصویری می‌پردازد. این موزه شامل یک ساختمان عظیم دو طبقه است که دارای حدود ۲۰ باب اتاق است. در این موزه می‌توان انواع مجسمه‌های هنری، مجموعه‌ای از عکس‌ها و تصاویر از بناهای شهری و نقاشی‌های بی‌نظیر که شاهکار هنرمندان قرون ۱۹ تا ۲۱ هستند را مشاهده کرد. مجموعه ارزشمند هنری این موزه شامل تعداد بیش از صد عکس می‌شود که متعلق به هنرمندان مختلف است و از سال ۱۸۵۰ میلادی گردآوری شده‌‌اند. طراحی‌های موزه نیز دربرگیرنده بیش از ۵۰۰۰۰ نقاشی است که در میان آنها آثار هنرمندان مشهوری نظیر لئوناردو داوینچی و پیکاسو به چشم می‌خورند.

برج دانوب


برج دانوب مرتفع‌ترین سازه در کشور اتریش است که در شهر وین قرار گرفته‌است. این برج در سال ۱۹۶۴ میلادی بنا شده‌است و ارتفاع تقریبی این برج ۲۵۲ متر است. رستوران‌های متعددی در طبقات بالایی برج قرار دارند که با دارا بودن نمای ۳۶۰ درجه از فضای شهر وین لذت شکم‌گردی در این شهر را دوچندان می‌کنند. در طبقه اول برج نیز یکی از معروف‌ترین کافه‌های شهر به نام کافه دانوبرو قرار دارد که طعم بی‌نظیر نوشیدنی‌های آن زبانزد اهالی شهر است و هر گردشگری که به این شهر سفر کرده باشد برای یک بار هم که شده به آن رفته‌است.

باغ وحش وین (باغ وحش شون برون)


باغ وحش وین که به آن باغ وحش شون برون هم گفته می‌شود، نه تنها یکی از تماشایی‌ترین مکان‌های این شهر محسوب می‌شود بلکه قدیمی‌ترین باغ وحش در کل جهان محسوب می‌شود. این باغ وحش در سه دوره مختلف به عنوان باغ وحش نمونه در سراسر اروپا شناخته شده‌است، بنابراین بازدید از آن به شدت به گردشگران شهر وین توصیه می‌شود. این باغ وحش در سال ۱۷۵۲ میلادی و در زمان امپراطوری فرانسیس اول تاسیس شده‌است و چند دهه بعد از آن نیز جهت بازدید عموم افتتاح شد. فضاهای سبز وسیع در باغ وحش در کنار دریاچه مصنوعی بزرگی که در مرکز آن قرار گرفته‌است زیبایی خاصی به آن داده‌اند.
وین

کلیسای جامع سنت استفان


کلیسای جامع سنت استفان که به آن کلیسای جامع سنت اشتفان نیز می‌گویند در زمره مکان‌های دیدنی جذاب اتریش است که در شهر وین قرار دارد. این کلیسا در حدود سال ۱۱۴۷ میلادی و در سبک معماری گوتیک بنا شده‌است و با دارا بودن برجی با ارتفاع ۱۵۲ متر در ناحیه جنوبی خود به عنوان یکی از مرتفع‌ترین کلیساهای اروپا شناخته می‌شود. علاوه بر آن ناقوسی که در قسمت این برج تعبیه شده‌است از جمله بزرگ‌ترین ناقوس‌های جهان است که هر ساله در هنگام سال نو میلادی زنگ آن در شهر طنین‌انداز می‌شود. گفتنی است موزییک کاری‌های ظریف و هنرمندانه‌ای که به عنوان تزئینات بنا بکار رفته‌اند از جمله چشم‌گیرترین بخش‌های ظاهری این کلیسا است.