search
menu
پراگ keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های پراگ ۷

درباره پراگ

شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. شهر پراگ علاوه بر معماری‌ باشکوه و تاریخ بی نظیر خود یکی از ارزان‌ ترین پایتخت‌ های اروپایی به شمار می رود و همین دلیل باعث جذب مسافران زیادی به این شهر می گردد و جزو محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شده است. اگر شما نیز به دنبال سفر ارزان به اروپا هستید، پراگ بهترین گزینه است؛ با خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر بی نظیر شاهد آثار زیادی از زمان های گذشته‌ خواهید شد. در این شهر تاریخی می توانید در تورهای گردشگری شرکت کنید یا از غذاهای خوشمزه شان لذت ببرید و در اقامتگاه‌ های عالی در شهر Prague با قیمت‌ های مناسب سفری خاطره انگیز برای خود و خانواده تان رقم بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با شهر پراگ بیشتر آشنا شوید و آماده سفری رویایی شوید.

تاریخچه شهر پراگ


کلمه پراگ از واژه‌ای اسلاوی گرفته شده است و به معنی گدار یعنی محلی کم عمق برای عبور از رودخانه است، در مورد شهر پراگ نیز به گذرگاه رودخانه ولتاوا اشاره دارد. نخستین ساکنان دره ولتاوا قبایل سلتی بودند که حدودا ۵۰۰ سال پیش از میلاد در این محل زندگی می کردند. قوم ژرمنی مارکومان نیز کمی پیش از میلاد مسیح این دره را برای زندگی برگزیده بودند که در نهایت در سده ششم میلادی این دره در اختیار اسلاوی ها قرار گرفت. در قرن ۹ میلادی شاهزاده بورژیوی یکم، قلعه ای در نزدیکی رودخانه ولتاوا ساخت؛ وی از خاندان پریمیسل بود که خانواده‌ ای اشرافی بودند و از قرن ۹ تا سال ۱۳۰۶ در کشور پادشاهی می کردند. با وجود اینکه شهر پراگ تاریخ آشفته ای مخصوصا در دوران جنگ سرد دارد، اما در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است؛ به طوری که صنعت توریسم این شهر رو به رشد است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای پراگ


شهر پراگ در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا قرار دارد و تقریبا در عرض جغرافیایی فرانکفورت، پاریس و ونکوور واقع شده است. شهر پراگ دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی است. به دلیل وجود ارتفاعات مختلف، آب و هوای این منطقه متفاوت است؛ بر همین اساس بهترین زمان برای سفر به شهر پراگ فصل بهار است تا هم هوا ملایم و مطبوع باشد و هم درختان شکوفه زده و منظره زیبایی ایجاد می کنند.
پراگ
البته اگر به دنبال سفری ارزان هستید می توانید در فصل زمستان به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی باشید تا هم قیمت هتل ها ارزان باشد و هم از مناظر زمستانی این منطقه بهره مند شوید. در حالت کلی، پراگ آب و هوای معتدل و سردی دارد؛ اکثر ماه ها سرد بوده تا حدی که در شب های سرد زمستان دمای هوا به منفی ۲۷ درجه نیز می‌ رسد که با فرا رسیدن بهار و تابستان، هوا رو به گرما می‌ رود و در گرم‌‌ ترین روزهای تابستان نیز به ۳۷ درجه می رسد.

گشت و گذار در پراگ


برای گشت در شهر پراگ یکی از بهترین وسایل نقلیه استفاده از قطارهای محلی است که از ایستگاه مرکزی پراگ حرکت می‌ کنند و هزینه بسیار اندکی دارند. این قطارها شما را در یک سفر ۴۰ دقیقه‌ ای به قلعه‌ کارلشتین می‌ رسانند. در صورت استفاده از قطار ورود به محوطه‌ قصر رایگان است اما برای رفتن به داخل قصر باید بلیط ورودی تهیه کنید. برای سفر به اطراف این شهر نیز می توانید از این قطارها استفاده کنید و به شهرهای تاریخی اطراف بروید.

جاهای دیدنی شهر پراگ


شهر قدیمی پراگ
شهر قدیمی پراگ یکی از بناهای یادگاری از قرون وسطی است که در سال ۱۹۹۲ در لیست میراث جهانی فرهنگی و طبیعی ‏یونسکو ثبت شده است. ‏مرکز تاریخی شهر بر روی سواحل دو طرف رود ولداو واقع شده و دارای ۶ قسمت است. از نقاط دیدنی این منطقه می توان به میدان شهر قدیمی و ساعت فضایی اشاره کرد. میدان شهر قدیمی پراگ به عنوان بهترین جاذبه‌ پراگ برای گشت و گذار است، همچنین در این منطقه چندین کلیسای قدیمی و بناهای تاریخی متعدد با معماری های زیبا دیده می شوند که متعلق به قرن یازدهم هستند.
پل چارلز
معروف ترین پل پراگ، پل چارلز نام دارد که در سال ۱۳۵۷ میلادی توسط امپراطور چارلز چهارم ساخته شده است و در ابتدا این پل با نام پل سنگی یا پل پراگ مشهور بود. از روی این پل زیبا می توانید مناظر شگفت انگیزی از برج ها، کلیساها و کاخ های به یادگار مانده از قرون وسطی را تماشا کنید. پل چارلز به خاطر موقعیت ویژه خود در شهر پراگ همواره نقش قابل توجهی در تاریخ این شهر داشته است.
پراگ
قلعه پراگ
‏قلعه پراگ به عنوان قلعه ای تاریخی در شهر پراگ است که قدمت آن به قرن نهم میلادی بر می گردد. قلعه پراگ همواره محل اقامت شاهان و امپراطوران بوده و دارای اهمیت خاصی در این شهر است. همچنین این قلعه بزرگ تاریخی در کتاب گینس ثبت شده است و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌ های گردشگری شهر پراگ به شمار می رود. مورد جالب توجه در مورد قلعه پراگ اینست که به عنوان دیوار ساخته شده است و به مرور زمان شاهد تغییرات زیادی بوده است. چندین سبک‌ مختلف معماری در هر زاویه ای از این قلعه به چشم می خورد. در داخل قلعه پراگ، چند مورد از جاذبه‌ های محبوب گردشگری مانند کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جرج، کاخ پادشاهی قدیمی و برج Powder را خواهید دید.

کلیسای سنت ویتوس


کلیسای ویتوس مقدس کلیسایی با سه صحن به سبک ‏گوتیکی است که در قلعه پراگ قرار دارد. در این کلیسا محل حکومت اسقف چک بوده که چندین نمازخانه در این کلیسا به چشم می خورد. همچنین ‏کلیسای ویتوس مقدس دارای سه برج است که ارتفاع برج‌ های جلو ۸۲ متر است و ارتفاع برج جنوبی ۹۶ متر است. برای ‏رسیدن به بالای این برج ها باید ۲۵۴ پله را بالا بروید و اینکه بر روی برج جنوبی ۷ ناقوس نصب شده است، یکی از ناقوس ها به نام زیکموند به عنوان بزرگترین ناقوس در سال ۱۵۴۹ میلادی ساخته شده است که ۱۳.۵ تن وزن دارد.‏‏ ‏‏‏همچنین جالب اینجاست که کلیسای سنت ویتوس در میان قلعه پراگ قرار دارد و مقبره‌ چندین پادشاه در این مجموعه وجود دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۴۴ آغاز شده و ۵۲۵ سال طول کشید تا به اتمام برسد. این مجموعه جذاب ترکیبی از سبک‌ های مختلف معماری مانند گوتیک، رنسانس، باروک و نئوگوتیک است. کلیسای سنت ویتوس دارای پنجره‌ های زیبا و شیشه‌ های رنگی، نقاشی‌ های موزاییکی و محرابی بسیار زیبا است که مزین به ۱۳۰۰ سنگ قیمتی است، همچنین چندین جواهرات سلطنتی در این کلیسا نگهداری می شود. از روی برج اصلی کلیسا می توانید چشم‌ اندازهای فوق العاده‌ ای از پراگ را تماشا کنید.
باغ وحش پراگ
یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر پراگ باغ وحش این شهر است. این باغ وحش در ‏سال ۱۹۳۱ برای حفاظت از حیات وحش و مطالعه آن تاسیس شده است. باغ وحش پراگ در منطقه ‏Troja ‎‏ در شمال شهر ‏پراگ قرار گرفته است و شامل بیش از ۴۲۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه جانوری برای تماشا در این باغ وحش قرار دارند. بعضی از جانوران باغ وحش پراگ در خطر انقراض هستند و این باغ وحش به خاطر حفاظت از برخی گونه‌ های در معرض خطر مشهور است. همچنین یک باغ استوایی زیبا داخل این مجموعه قرار دارد که مناسب ترین مکان برای گردش خانوادگی است.
پراگ

فرودگاه بین المللی Václav Havel شهر پراگ


برای دسترسی به شهر پراگ راه های مختلفی پیش رو دارید و از هر وسیله ای می توانید استفاده کنید که یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به ‏پراگ استفاده از مسیر هوایی و با خرید بلیط هواپیما است.‏‏ ‏‏‏فرودگاه ‏Václav Havel‏ فرودگاهی همگانی و مسافربری است که باند فرودی بتنی دارد و طول باند آن ۳۷۱۵ متر است. فرودگاه پراگ سالانه بیش از 13 میلیون مسافر دارد. این فرودگاه از سال ۱۹۳۷ فعالیت خود را آغاز کرده و عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه کشور چک را از آن خود کرده است. از زمان آغاز فعالیت چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. این فرودگاه زیبا در ۱۲ کیلومتری غربی شهر قرار گرفته و امروزه شامل شلوغ ترین خطوط هوایی بین المللی از این فرودگاه انجام می گیرد. برای دسترسی به مرکز شهر باید از اتوبوس های شهری یا اتوبوس های اکسپرس استفاده کنید یا اینکه می توانید با استفاده از اتوبوس شماره ۱۱۹ به ایستگاه مترو دسترسی داشته باشید. همچنین در فرودگاه بین المللی پراگ به ۷۰ نوع فروشگاه، رستوران و دستگاه های خودپرداز و اینترنت رایگان دسترسی خواهید داشت.

دیدنی های پراگ